Hoe lang blijven stoofpeertjes goed?

08-01-2019 11:43 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 kilo Gieser Wildeman peertjes gekocht gisteren.
Nu wil ik zelf stoofpeertjes maken, maar hoelang blijven deze na bereiding nog goed in de koelkast?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ze heel goed invriezen. Je kunt ze ook inmaken in glazen potten. In beide gevallen kun je ze maanden bewaren.
Alle reacties Link kopieren
In de koelkast bewaar ik ze een dag of twee, maximaal drie.

In de vriezer kan je ze wel drie maand bewaren.

Je kan ze ook in weckpotten doen, maar ik weet niet hoe lang je ze dan kan bewaren.
Alle reacties Link kopieren
o hier hebben peertjes een week in de koelkast gestaan, vergat ze steeds op te eten, smaakten toen ik ze weer vond nog prima.
en de peertjes zelf blijven als je ze op een koele plek bewaard ook nog tijden goed
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
En je kunt ook steeds een deel maken. Ongeschild blijven de peren maanden goed. Ik heb een maand geleden ook een grote zak gekocht en daar heb ik 1 keer wat van gebruikt. Kan er nog 2 keer wat van gebruiken. Ik doe ze altijd in de stampot zuurkool
Alle reacties Link kopieren
Invriezen gaat inderdaad prima.
Maar in de koelkast (wel in het vocht) blijven ze ook behoorlijk lang goed. Ik heb een dag of 7-8 na Kerst nog wat overgebleven stoofperen gegeten en die waren nog prima in orde. Die had ik een paar dagen later ook nog wel durven eten.
Makkelijk een week. Wij hebben ze voor kerst gemaakt. Zondag gemaakt en volgens mij waren de laaste op 5 dagen later. Waren natuurlijk wel.meer eters. Met zijn twee 3kg op eten is wel veel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven