Wat nemen we mee naar een pretpark?

10-01-2019 13:31 217 berichten
Binnenkort hebben we een dagje efteling gepland. Nu bedacht ik mij dat iets anders dan kleffe broodjes meenemen misschien wel lekker is.

Maar eigenlijk kom ik niet verder dan verschillende soorten wraps.

We kunnen uiteraard wel gewoon broodjes, fruit en komkommer mee nemen. maar eigenlijk ben ik op zoek naar wat inspiratie.

Wat nemen jullie mee aan eten?
anoniem_356417 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 13:50
1.27% gewijzigd
Dikkoppie schreef:
10-01-2019 13:39
Wat een flauwe opmerkingen van "geld"
Wij nemen ook altijd broodjes mee, we kunnen prima een patatje betalen op het park maar ik vind de prijzen belachelijk hoog voor een patatje met snack...ons bin zuunig

Wraps is idd lekker en ik neem ook vaak een bakje mee met stukjes worst en kaas om tussendoor te snoepen.

Hoezo flauw? Ze vraagt: Wat nemen jullie mee?

Niks flauws aan, ik ga niet met tassen eten sjouwen.
dolfje schreef:
10-01-2019 13:45
Waarom is dat flauw, het is gewoon zo. En ja het is duur daar maar wij gaan niet elke week naar een pretpark. En ik heb echt een schurfthekel aan het gesjouw met eten en drinken. Had ik als kind ook al.
Maar ik snap wel dat wanneer je een gezin hebt dat je dat doet maar wij zijn maar met zijn 2 dus die 2 bakken koffie een paar saucijzenbroodjes en een frietje kost ons de kop niet.
het is flauw omdat ik er niet naar vraag. Fijn dat jij het op die manier doet, deden wij in het pre-kind tijdperk ook.
Maar ik vroeg om snacks om mee te nemen.
Het staat onder de pijler eten, niet onder geld
Alle reacties Link kopieren
Een thermoskan met soep. Broodje erbij, heb je een prima lunch.

Wij nemen overigens ook alleen geld mee hoor. En we eten het liefst bij het restaurant bij de pandadroom. Italiaans. Lekkerder dan friet en meer waar voor niet teveel geld. Maar goed, dat was de vraag niet.
ceylon wijzigde dit bericht op 10-01-2019 13:51
62.28% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Het scheelt dat je een kinderwagen bij je hebt TO. Ik vond vroeger wel broodjes met gebakken ei erop lekker als we eens weg waren.
En de genoemde bifi-worstjes, die kregen wij dus echt maar heel zelden dus die waren echt speciaal voor ons.
Gekookte eieren vind ik ook wel een idee.
Tijd geleden waren wij in phantasialand en toen zag ik mensen koude knakworsten uit blik zitten eten. En andere , we waren met werk man, hadden koude worstenbroodjes bij zich.
JuliaChild schreef:
10-01-2019 13:39
Wij zijn met 5 personen. Dat vind ik naast de entree flink veel geld om voor iedereen friet te kopen.

Daarbij nemen we voor de jongste nog een wagen mee, dus dat zal een soort van pakezel gaan worden :) (niet de jongste hoor, maar de wagen)

Dus ga je kaas, worst, wraps, Bifi-worstjes, pannenkoeken meenemen. 5 keer een frietje is goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Als wij vroeger lang onderweg zouden zijn naar ons vakantieadres maakte mijn moeder de dag ervoor altjjd pannenkoeken die dan nog warm bestrooid werden met suiker en opgerold werden. En kleine gehaktballetjes. Beiden werden de volgende dag koud gegeten. Goede herinneringen aan :). Misschien Kun je zoiets ook wel meenemen naar een pretpark?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wraps meenemen misschien nog wel kleffer dan goede lekker belegde broodjes trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-01-2019 13:47
Hoezo flauw? Ze vraagt: Wat nemen jullie mee?

Niks flauws aan, ik ga niet met tassen eten sjouwen.
Ze vraagt om tips voor eten......pinpas en geld kun je bij mijn weten niet eten.
Star² schreef:
10-01-2019 13:47
Hoezo flauw? Ze vraagt: Wat nemen jullie mee?

Niks flauws aan, ik ga niet met tassen eten sjouwen.
nou het is aangepast hoor, nu staat er wat jullie meenemen aan eten.
Je hoeft niet te reageren hé?
dolfje schreef:
10-01-2019 13:51
Ik vind wraps meenemen misschien nog wel kleffer dan goede lekker belegde broodjes trouwens.
Dat ligt dan aan hoe je het verpakt/inpakt :idee:
dolfje schreef:
10-01-2019 13:45
Waarom is dat flauw, het is gewoon zo. En ja het is duur daar maar wij gaan niet elke week naar een pretpark. En ik heb echt een schurfthekel aan het gesjouw met eten en drinken. Had ik als kind ook al.
Maar ik snap wel dat wanneer je een gezin hebt dat je dat doet maar wij zijn maar met zijn 2 dus die 2 bakken koffie een paar saucijzenbroodjes en een frietje kost ons de kop niet.
Dan hoef je de vraag dus gewoon niet te beantwoorden, als je niets mee neemt.
Alle reacties Link kopieren
Ach, de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik vroegah, toen de kinderen nog in de buggy zaten, ook tassen meenam en die dan aan de buggy hing. Maar verder dan belegde broodjes, wat snoep, koek en drinkpakjes ging mijn fantasie ook niet.

En de pannenkoeken in Polles Keuken zijn werkelijk niet te versmaden.
JuliaChild schreef:
10-01-2019 13:49
het is flauw omdat ik er niet naar vraag. Fijn dat jij het op die manier doet, deden wij in het pre-kind tijdperk ook.
Maar ik vroeg om snacks om mee te nemen.
Het staat onder de pijler eten, niet onder geld


Toen ik reageerde stond er alleen 'wat nemen jullie mee?' Dat 'aan eten' heb je later toegevoegd.

Ik snap wel dat het als gezin best veel kost, maar je kinderen gaan er toch wel om zeuren vragen. En wat iemand anders ook al schreef, extra dingen kopen om mee te nemen kost ook geld.

Overigens neem ik zelf altijd wel een tasje mee waar precies een flesje water in past, en dat flesje vul ik evt ter plekke nog een keer. Snoeptomaatjes of andere snoepgroente/fruit is wel lekker, dat kun je daar ook niet kopen en is dus wel fijn om mee te nemen.
anoniem_360164 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 13:56
2.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader nam vroeger, als we in de zomer een dag weg gingen, vaak van die kleine Turkse broodjes met pepercervelaat mee, dat vond ik zo'n lekkere combinatie, en het bleef onderweg erg lekker.

Croissantjes blijven denk ik ook wel lekker, met een lekkere pittige kaas.

Minipizza's of pizzapuntjes misschien, ik weet niet of je dat koud lekker vindt.

Of van die kleine blikjes vispaté, die neem je makkelijk mee, dan kan je ter plekke broodjes smeren. Er zijn nog wel meer belegsoorten in kleine verpakkingen, jam, eiersalade, et cetera.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
10-01-2019 13:47
Maar toch... Als je allerlei extra dingen gaat kopen om mee te nemen (ipv de standaard broodjes) ben je ook niet goedkoop uit.
Valt wel mee hoor. Brood en beleg is wel in huis, koop dan wel vaak zachte bollen voor dit soort gelegenheden. Kaas gaat van het blok, komkommer is er ook altijd. Enige extra is de worstjes maar die kosten je de kop niet
Och Star, serieus, ga iemand anders vervelen.
Ik vraag om ideeen. Dat wil niet zeggen dat ik alles mee ga nemen.
Alle reacties Link kopieren
Sultanas en of granenkoekjes, zakjes snoep, rijstenwafels (naturel of snack a jacks) pakjes drinken, belegde broodjes, flesjes water,
groentuintje wijzigde dit bericht op 10-01-2019 13:58
11.67% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Marana-- schreef:
10-01-2019 13:56
Toen ik reageerde stond er alleen 'wat nemen jullie mee?' Dat 'aan eten' heb je later toegevoegd.

Ik snap wel dat het als gezin best veel kost, maar je kinderen gaan er toch wel om zeuren vragen. En wat iemand anders ook al schreef, extra dingen kopen om mee te nemen kost ook geld.

Overigens neem ik zelf altijd wel een tasje mee waar precies een flesje water in past, en dat flesje vul ik evt ter plekke nog een keer. Snoeptomaatjes of andere snoepgroente/fruit is wel lekker, dat kun je daar ook niet kopen en is dus wel fijn om mee te nemen.

Juist. En ik ga ook niet eerst kijken op welke pijler iets staat.
Alle reacties Link kopieren
Dikkoppie schreef:
10-01-2019 13:52
Ze vraagt om tips voor eten......pinpas en geld kun je bij mijn weten niet eten.
Dat stond er eerst niet bij en ik kijk niet altijd op welke pijler het staat.
Alle reacties Link kopieren
Google eens op bento boxen voorbeeld dan zie je weliswaar speciale lunchboxen maar ook heel veel inspiratie voor de inhoud ervan.

Zelf lekker dingen bakken en meenemen is ook leuk. Kwarkbrood bak ik regelmatig, stoofperen muffins, eier/groentenmuffins, kaasbroodjes.

Ik vind het juist veel sfeervoller om met lekkere zelfgemaakte dingen met variatie en meerdere eetmomenten naar een pretpark te gaan. Ik doe dat dan ook niet om goedkoper uit te zijn maar juist leuker en over het algemeen lekkerder en overwegend ook wel gezonder dan iig patat.

Dit is 1 van de vele honderden voorbeelden van een gevulde bento box. Echt de moeite waard

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-01-2019 13:57
Juist. En ik ga ook niet eerst kijken op welke pijler iets staat.
:high5:
JuliaChild schreef:
10-01-2019 13:56
Och Star, serieus, ga iemand anders vervelen.
Ik vraag om ideeen. Dat wil niet zeggen dat ik alles mee ga nemen.

Really? Spreek de rest ook even aan.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 14:02
1.47% gewijzigd
Ik was wel de eerste met 'geld' :cheer:

De enige die nog sneller reageerde schreef 'een goed humeur'. Daar wordt dan weer niets van gezegd :-P)
Marana-- schreef:
10-01-2019 14:00
Ik was wel de eerste met 'geld' :cheer:

De enige die nog sneller reageerde schreef 'een goed humeur'. Daar wordt dan weer niets van gezegd :-P)

Ga iemand anders vervelen, Marana. :hihi:
Och jeetje, alweer spijt van een topic op viva.

Maar goed, als ik het in mijn OP heb over kleffe broodjes, dan vraag ik niet om ideeen voor welk soort sokken ik mee moet nemen hé?

Maar blijkbaar ben je een huilie als je er wat van zegt.
Tuurlijk joh.

@marana, mijn kinderen zeuren op een dag efteling niet over friet hoor.

En ik kan bakken meer eten meenemen dan als ik voor 5 personen friet en drinken daar moet betalen.

Dank voor alle ideeen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven