Wat nemen we mee naar een pretpark?

10-01-2019 13:31 217 berichten
Binnenkort hebben we een dagje efteling gepland. Nu bedacht ik mij dat iets anders dan kleffe broodjes meenemen misschien wel lekker is.

Maar eigenlijk kom ik niet verder dan verschillende soorten wraps.

We kunnen uiteraard wel gewoon broodjes, fruit en komkommer mee nemen. maar eigenlijk ben ik op zoek naar wat inspiratie.

Wat nemen jullie mee aan eten?
anoniem_356417 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 13:50
1.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga altijd wel voor de kleffe broodjes omdat ik die er echt bij vind horen. En ik vind dat ook lekker.

Je kunt ook voor iedereen een omelet bakken en oprollen, kun je zo koud uit het vuistje op smikkelen. Hetzelfde geld voor een pannenkoek. Vaak neem ik wat blikjes/flesjes drinken mee en iets te snoepen. Iets al babybell kun je buiten de koelkast bewaren en dus gerust 's middags pas als snack nemen. En dan heb je al wel weer genoeg eten denk ik, want de Efteling is 's avonds dicht toch? Kun je op de terugweg bij een cafetaria stoppen, heb je alsnog dat frietje :proud: maar dan voor de helft van de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Toch ook echt wel gewone broodjes. Verder idd een bakje met kaas en worst ed, dat doet het altijd goed eigenlijk :) Verder ligt het er aan of je er echt even voor wil gaan zitten of dat je snel wat naar binnen werkt tussen 2 attracties door. Ga je zitten, kippepootjes, gehaktballetje, fruit al schoongemaakt, salade (aardappel of pasta bv) Puntjes smeerkaas kan ook lekker zijn trouwens. Brownies, cupcakes oid, komkommer tomaatjes als daar liefhebbers voor zijn. Pakjes en flesjes drinken ook meenemen trouwens. Tis daar best duur allemaal. Snoepjes, chippies voor tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
10-01-2019 13:49
Een thermoskan met soep. Broodje erbij, heb je een prima lunch.

Wij nemen overigens ook alleen geld mee hoor. En we eten het liefst bij het restaurant bij de pandadroom. Italiaans. Lekkerder dan friet en meer waar voor niet teveel geld. Maar goed, dat was de vraag niet.
Lekker soep. Maar voor 5 man? Dat vind ik dan weer veel gesleep :)
Alle reacties Link kopieren
O ja lekker, Babybell, of van die kleine droge Franse worstjes. Of andere droge worst, je kan het ook gewoon ter plekke snijden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik ben de enige die soep eet samen met de jongste. Een kopje heet water een een zakje cup a soup is dan makkelijker denk ik :) Misschien niet eens zo'n gek idee eigenlijk. Een thermoskan heet water mee, vast lekker voor wat thee op een koude dag.

Ik heb dus geen idee of we ergens even gaan zitten om te eten (ik vermoed van wel, want dan hebben de korte pootjes ook even rust)

De oudste heeft al aangegeven gewoon een broodje te willen, dus die gaan sowieso wel mee.
Net zoals krentenbollen, fruit en snack groente (komkommer en tomaat)
Ik vind de worstjes echt wel een goeie! Die gaan op het boodschappen lijstje.
Net zoals wat stukjes kaas. Mijn dochter is gek op kaasblokjes dus die doe ik daar ook wel een plezier mee.
Alle reacties Link kopieren
Koude pasta!
Alle reacties Link kopieren
Stokbrood in de lengte halveren en in de oven met kaas. Of gewoon kant-en-klaar kaas(uien)brood kopen. Hoogvliet heeft heerlijke kaasuienbroodjes die niet meer de oven in hoeven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wij nemen (oké dan wel in de auto mee op vakantie, maar dat kan bij zo'n dagje pretpark ook prima) gekookte eieren mee. Vinden de kinderen echt een "uitje" traktatie, haha langs de kant van de weg eieren pellen.

Verder inderdaad snoeptomaatjes, zakjes minisnoepjes, voorverpakte koekjes en wellicht wat kleine zakjes chips of een koker Pringels. En misschien ook leuk/lekker, soepstengels met een kuipje smeerkaas of bakje chocopasta om in te dopen.
Toen we nog met zijn tweetjes waren nam ik ook niks mee. Hoogstens wat fruit voor in de auto. Nu de kleuter ook mee is zit m'n tas wel vol dingen. Die kleine kan namelijk om de meest onhandige momenten een hongerklop aanval krijgen en dat is voor niemand gezellig. Dus tas vol met fruit, krentenbollen, zakje chips en tomaatjes. En natuurlijk ook nog boterhammen. Meestal komt het er op neer dat de kleuter alles opeet en er alleen nog een boterham voor ons overblijft en we in het park alsnog onze honger stillen met een zak patat.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd stiekem eigenlijk wel van die kleffe broodjes, soort jeugdsentiment :). Smeer voor onderweg nu nog wel eens een boterham met kaas en komkommer, het lekkerst als ie dan een beetje geplet uit m’n tas komt :). Mijn moeder maakte ook altijd een feestje van de boterhammen onderweg vond ik toen. Kruidenkaas met ham en ijsbergsla, mosterd met kaas en komkommer, boterhamworst met augurk als beleg. Ohja en krentenbollen met dikke plakken (met de kaasschaaf) gesneden roomboter en kaas. :heart:. Ging trouwens wel mee in een koeltas.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
De bakjes nutella met chocopasta en dippers hadden we al gekocht.
Maar cheesedippers is ook nog een goeie.

Gekookte eieren is ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
Dadels zijn ook lekker, vooral verse. Wel even thuis de pitten eruit halen. Eventueel kun je ze nog vullen met roomkaas of zo. Je kan ook zo'n bakje gevulde dadels (met of zonder spekje erom) kopen bij Albert Heijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me trouwens afvraag (ben niet zo bekend met pretparken en kinderen en denk dat wij altijd een restaurant in gingen want heb er geen herinnering aan); mensen die hele salades en dingen die je met mes en vork moet eten meenemen, hoe eet je dat dan? Zijn er plekken waar je je eigen eten mag opeten? Stal je dan al je eten uit ergens op tafel? In de zomer kan ik me het picknick idee wel voorstellen, maar in de kou is dat toch helemaal niet fijn? Kan me voorstellen dat een klef broodje uit het knuistje dan lekkerder is.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ohja dadels zijn echt heel lekker!!
Alle reacties Link kopieren
eigenlijk echt nooit zo over nagedacht. Als wij naar de Efteling gaan of welk park dan ook, dan ga ik 's ochtends naar de bakker, koop puntjes, eierkoeken, krentenbollen of iets anders lekkers van de bakker (appelflap, frikandellenbroodje etc). Verder een paar flesjes water, vooral niet teveel, je kan ze daar ook vullen, en dan nog wat tucjes of snoep/koek.
Ik vind het ook altijd leuk om in het park iets te kopen, dat hoort er toch een beetje bij vind ik, al is het maar een ijsje of een broodje. En sowieso eten we eind vd dag of in het park of we gaan naar een restaurant (of Mac ;) ) buiten het park. Zo'n dagje is toch al duur, dus dat kan er nog wel bij hoor. Scheelt wel dat jij met een kinderwagen loopt, dan kan je veel kwijt. Wij gaan hooguit met 1 rugzak, dan kan je echt niet veel meenemen. Wat ik hier allemaal lees aan bakjes met salade etc etc, dan moet je toch wel óf alle gezinsleden een rugzak meegeven of een bolderkar huren of kinderwagen meenemen, anders lijkt het me best een gesleep. En lijkt me dat als je veel meeneemt, dat toch ook wel in de buurt komt van 5x een frietje bij een kraampje kopen. Hoeveel kost dat? 5x3 euro? Ik ben dan ook wel voor mn gemak, pinpas mee en daar iets kopen. Makkelijker dan eerst nadenken wat je mee gaat nemen, thuis klaar maken en hele tijd mee rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
10-01-2019 14:45
Wat ik me trouwens afvraag (ben niet zo bekend met pretparken en kinderen en denk dat wij altijd een restaurant in gingen want heb er geen herinnering aan); mensen die hele salades en dingen die je met mes en vork moet eten meenemen, hoe eet je dat dan? Zijn er plekken waar je je eigen eten mag opeten? Stal je dan al je eten uit ergens op tafel? In de zomer kan ik me het picknick idee wel voorstellen, maar in de kou is dat toch helemaal niet fijn? Kan me voorstellen dat een klef broodje uit het knuistje dan lekkerder is.
In de efteling zijn bankjes genoeg.. maar inderdaad wat je zegt.. in de kou is dat natuurlijk wel een stuk minder fijn eten dan in de zomer. Binnen mag je uiteraard niet je eigen eten op eten lijkt me. Mijn gewoonte bij de Efteling is eigenlijk dat ik gewoon een broodje uit mn tas pak en het al lopend (je moet toch vaak weer een stuk(je) lopen naar de volgende attractie) op eet. Het gekke in een pretpark is altijd, vind ik, dat je op de meeste gekke momenten eet. Dus niet om 12 uur je gehele lunch, maar nee, gewoon 1 broodje, en dan een uur later weer een broodje, tussendoor een koekje etc.
Ik was niet van plan om hele salades mee te nemen hoor. Dat vind ik dan echt wel veel te veel gedoe. Een bakje met stukjes fruit of komkommertjes vind ik wel altijd erg lekker om mee te nemen. Dus dat is dan het enige groenvoer wat mee gaat.

Verder neem ik inderdaad de kinderwagen mee, dus daar kan behoorlijk wat onderop (heb een enorme mand onderin) en op.

O en dadels! Ja die neem ik ook mee!
Was ik zelf niet opgekomen. Dank
Alle reacties Link kopieren
Niet helemaal wat je vroeg, maar ik neem altijd lege bekers mee en een mini-flesje ranja. Ter plekke vullen met water. Dat scheelt een hoop gesjouw met drinken.

En voor wie het vroeg: genoeg picknicktafels waaraan je je eigen eten op kunt eten, ook binnen (achter de pandadroom bijv of bij de carrousel).

Alleen niet eten tijdens de Raveleijn show, dan loop je het risico dat je een roofvogel op je schoot krijgt. ;)
Het is nu winterefteling, en dan hebben ze op diverse pleinen grote vuren. Daar staan bankjes bij. Dan is het niet erg om daar even op te warmen terwijl je je lunch opeet
Alle reacties Link kopieren
Dikkoppie schreef:
10-01-2019 13:39
Wat een flauwe opmerkingen van "geld"
Jemig wat is dat nou weer flauw aan dan???.
Leg eens uit!
Wij nemen drinken en geld mee, wat ben ik nou?.
Froezel schreef:
10-01-2019 14:57
Jemig wat is dat nou weer flauw aan dan???.
Leg eens uit!
Wij nemen drinken en geld mee, wat ben ik nou?.
Die discussie is al voorbij hoor.
Marana-- schreef:
10-01-2019 13:34
geld
Dit!

In de Efteling kun je verrassend veelzijdig snacken. En vergeet vooral de poffertjes niet!
Alle reacties Link kopieren
Geld.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een peuter die vaak honger heeft, daar heb ik meestal een broodje, krentenbol en banaan voor mee, drinken ook.
Daar moeten we evengoed een tas voor meenemen met luiers, doekjes en extra kleren voor het geval dat, dus dat beetje extra dat erin zit maakt dan niet uit.

Voor onszelf een keer geprobeerd maar uiteindelijk kwam het erop neer dat we de patat roken en uitgebreid patat met snacks erbij aten en het zelf meegebrachte eten konden we weer mee naar huis nemen.
Dus dat doen we niet meer en dan gaat bij ons dus ook alleen de pinpas mee.

Als je dan zelf iets mee gaat nemen zou ik smorgens naar de bakker, zak bollen, krentenbollen en wat lekkere broodjes meenemen. Makkelijk en je hebt er niet veel werk aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven