Wat nemen we mee naar een pretpark?

10-01-2019 13:31 217 berichten
Binnenkort hebben we een dagje efteling gepland. Nu bedacht ik mij dat iets anders dan kleffe broodjes meenemen misschien wel lekker is.

Maar eigenlijk kom ik niet verder dan verschillende soorten wraps.

We kunnen uiteraard wel gewoon broodjes, fruit en komkommer mee nemen. maar eigenlijk ben ik op zoek naar wat inspiratie.

Wat nemen jullie mee aan eten?
anoniem_356417 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 13:50
1.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van kleffe, geplette broodjes knakworst met saus!
Op de parkeerplaats heb ik de eerste al op! ;-D
Alle reacties Link kopieren
TO als ik jou was zou ik belegde bolletjes,
krentenbollen, mini loempia’s (Toko), zelf gemaakte mini bladerdeeghapjes, bananen, chips, pakjes drinken en water meenemen.

Ik neem zelf niet veel mee (1 kind) hooguit paar broodjes, chips en drinken voor onderweg, hou niet van gesleep.
Prrrr, mauw miawwwww.
silent-witness schreef:
10-01-2019 20:43
Man is van de makkelijk; pinpas en met hooguit een flesje water.

Ik pak altijd wel een rugtasje, een broodje of 6. Druiven al van de tros in een bakje en vaak wat stukken komkommer in folie.
Een blikje drinken voor iedereen (of pakjes) en een fles water (liter fles) en wat snoep en rol koekjes.

Als ze mazzel hebben ben ik de dag ervoor worstenbroodjes (jaja brabant) bij de bakker weesten halen.

Iedereen bij ons krijgt namelijk altijd honger in de wachtrij. Ik zorg dus altijd voor wat te knagen.

We gaan vaak erna een hapje eten bij een restaurant buiten de Efteling of bij een snackbar oid.

Maar goed wij gaan niet heel vaak naar een pretpark. Max 2-3x per jaar naar de Efteling.
2 tot 3 keer per jaar naar de Efteling is vaak! :-)
Een hapje eten buiten het park is een goed idee trouwens. Er ligt een pannenkoekhuis in de buurt. En diverse andere restaurants. Wanneer je niet op het park eet vanwege de kosten ga je die restaurants en dat pannenkoekhuis uiteraard ook niet opzoeken. Wanneer het je gaat om kwaliteit en keuze dan is dat wel een heel goede optie. Meestal zo...eet elders, inplaats van in een park of andere toeristische gelegenheid en het is goedkoper en vaak ook lekkerder. Gemoedelijker, Gezelliger.

Hoewel wij speciaal voor kind vanwege het "gevoel" dus wel op het park iets kleins kopen. Hoort er een beetje bij voor partners gevoel. Daarom zullen er vast mensen zijn die juist daarom wel op het park gaan dineren.
RoseHip schreef:
10-01-2019 22:28
Half Nederland neemt elke dag brood mee naar werk of school, en je hoort niemand klagen over kleffe broodjes. Wat maakt die broodjes ineens klef als je ze in de Efteling eet?
Ik neem droog brood mee en heb smeersels en beleg in de koelkast hier staan. Dus niet klef
Julia, verantwoord je niet he. Wat jij doet of besluit is prima. En of je in je eentje gaat of als gezin van 5.....de kosten zijn er. En het is niet goedkoop. Voor sommige mensen is een uitje Efteling onhaalbaar.

En ook wanneer je het niet doet vanwege kosten en wel vanuit andere overwegingen of principes.....ook dan is jouw keuze plausibel genoeg om er achter te staan.

Ikzelf vind mijn eigen brood trouwens het lekkerst.
Nu is het zo dat ik ziek ben geweest en door dat ziek-zijn niet alles durfde en kon eten. Ik ging dus ook in een restaurant op een rustige plek mijn eigen brood eten. Of ik sloeg de maaltijd over. Partner en kind kochten dan wel hun eten in dat restaurant. Drinken bestelden we allen.
Het was voor mij of niet eten of mijn eigen eten nuttigen.

En als het echt niet mogelijk was en ik wel honger had (vaak besprak ik het kort met personeel) of wanneer ik inschatte dat de gelegenheid niet geschikt was om mijn eigen brood te eten dan zochten we als gezin naar een locatie waar het wel mogelijk was of at ik in mijn eentje ergens mijn eigen eten.

Al met al weet een buitenstaander nooit wat het verhaal achter een persoon is. Er kunnen tal van redenen zijn waarom iemand doet wat hij doet. Of laat wat hij laat.
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
10-01-2019 22:28
Half Nederland neemt elke dag brood mee naar werk of school, en je hoort niemand klagen over kleffe broodjes. Wat maakt die broodjes ineens klef als je ze in de Efteling eet?
Ik hoor bij die andere helft van Nederland :P

Broodjes werden bij mij vaak klef als je er lange tijd buiten mee rondliep op een warme zonnige dag. Het hoorde daarom echt bij een dagje strand of pretpark.
Op het werk of op school is het koeler, en op het werk hebben we ook een koelkast waar je beleg kunt bewaren.

Als kind hoorde patat er voor mij bij op een dagje pretpark. Mijn ouders hadden geen ruim budget en kochten hooguit een ijsje in het park. Op de terugweg haalden we dan patat bij een snackbar of we bakten het thuis. Dat vond ik ook prima.

In het pretpark waren de zelf meegenomen krentenbollen favoriet. Een dag van tevoren mochten we zelf de broodjes en pakjes drinken uitkiezen in de winkel. Vaak ging er ook een zak snoepjes mee, verder niets.
malibu82 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 08:26
0.25% gewijzigd
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
11-01-2019 08:13
Julia, verantwoord je niet he. Wat jij doet of besluit is prima. En of je in je eentje gaat of als gezin van 5.....de kosten zijn er. En het is niet goedkoop. Voor sommige mensen is een uitje Efteling onhaalbaar.

En ook wanneer je het niet doet vanwege kosten en wel vanuit andere overwegingen of principes.....ook dan is jouw keuze plausibel genoeg om er achter te staan.

Ikzelf vind mijn eigen brood trouwens het lekkerst.
Nu is het zo dat ik ziek ben geweest en door dat ziek-zijn niet alles durfde en kon eten. Ik ging dus ook in een restaurant op een rustige plek mijn eigen brood eten. Of ik sloeg de maaltijd over. Partner en kind kochten dan wel hun eten in dat restaurant. Drinken bestelden we allen.
Het was voor mij of niet eten of mijn eigen eten nuttigen.

En als het echt niet mogelijk was en ik wel honger had (vaak besprak ik het kort met personeel) of wanneer ik inschatte dat de gelegenheid niet geschikt was om mijn eigen brood te eten dan zochten we als gezin naar een locatie waar het wel mogelijk was of at ik in mijn eentje ergens mijn eigen eten.

Al met al weet een buitenstaander nooit wat het verhaal achter een persoon is. Er kunnen tal van redenen zijn waarom iemand doet wat hij doet. Of laat wat hij laat.
Er is ook helemaal niks mis met zelf je eten meenemen naar een pretpark. Er is wél iets mis met je eigen eten nuttigen in een restaurant (en wat mij betreft mag het personeel je daar ook op aanspreken, of beter nog, je spreekt zelf het personeel aan, als je een allergie etc hebt dan kun je dat uitleggen en is dat vaak helemaal geen probleem), en er is ook iets mis als je vraagt "wat nemen jullie mee?" En je vervolgens een pagina lang durende (offtopic) discussie start omdat mensen zeggen geld/pinpas en vervolgens niet valt over "een goed humeur"...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ttroeteltje schreef:
11-01-2019 08:13

Ikzelf vind mijn eigen brood trouwens het lekkerst.
Nu is het zo dat ik ziek ben geweest en door dat ziek-zijn niet alles durfde en kon eten. Ik ging dus ook in een restaurant op een rustige plek mijn eigen brood eten. Of ik sloeg de maaltijd over. Partner en kind kochten dan wel hun eten in dat restaurant. Drinken bestelden we allen.
Het was voor mij of niet eten of mijn eigen eten nuttigen.

Dit snap ik wel. Deed ik voor mijn zoon ook vaak. Wij bestelden dan gewoon en hij at zijn eigen broodje. Wel bestelde ik dan drinken en soms een toetje voor hem. Nooit een probleem.
Kia•Ora schreef:
11-01-2019 08:24
Er is ook helemaal niks mis met zelf je eten meenemen naar een pretpark. Er is wél iets mis met je eigen eten nuttigen in een restaurant (en wat mij betreft mag het personeel je daar ook op aanspreken, of beter nog, je spreekt zelf het personeel aan, als je een allergie etc hebt dan kun je dat uitleggen en is dat vaak helemaal geen probleem), en er is ook iets mis als je vraagt "wat nemen jullie mee?" En je vervolgens een pagina lang durende (offtopic) discussie start omdat mensen zeggen geld/pinpas en vervolgens niet valt over "een goed humeur"...
Ben het met je eens, personeel mag je aanspreken op nuttigen zelf meegenomen eten.
En ook ben ik het met je eens dat eigen eten eigenlijk elders gegeten dient te worden.
In mijn situatie dronken we allen en aten de andere gezinsleden producten van de menukaart.
Overigens niet denken dat we dan naar een uitgebreid restaurant gingen. Denk meer aan een zaak die "voorverpakt" materiaal verkoopt.
Wanneer wij naar een horecazaak gingen in een stad bijvoorbeeld dan ging ik daar zeker niet mijn eigen eten eten.
Wat wel voor is gekomen bijvoorbeeld is dat ik bij Ikea of Hema met eigen brood heb gegeten. Maar nogmaals, andere gezinsleden aten dan wel iets van daar.
En ja, ook bij Ikea en Hema is het niet netjes om eigen eten te nuttigen, toch was dat voor mij een zeer welkome mogelijkheid om toch te eten zonder een paniekaanval te krijgen. Eten was voor mij al een gevecht, eten met publiek was ook een gevecht, en toch wilde ik mijn gezin niets te kort doen door telkens afwezig te zijn en moest ik voor mijn eigen gezondheid wel eten.

Maar goed, het gaat niet om mij. Wilde eigenlijk enkel aangeven dat er vaak een verhaal zit achter iemand zijn keuzes. En wat dat verhaal ook is, een ander is daarvan niet altijd op de hoogte. We kunnen wel oordelen, echter dat maakt niet dat iets wel of niet geaccepteert mag worden. Soms zijn uitzonderingen mogelijk en verstandig.
Oh en even een OT tip: in de zaal met de caroussel (op het Anton Pieckplein) mag je ook je eigen eten opeten. Het is daar droog en warm, leuke hokjes om in te zitten ook.


Wij nemen meestal alleen de snacks mee en een paar pakjes drinken sinds we zonder wandelwagen gaan. Anders sjouw je je een breuk. Dan tussen de middag een broodje rookworst of poffertjes en avondeten weer thuis. Winterefteling zijn we rond 16 uur wel weer zat namelijk.

Tijd terug een abonnement gehad op Disneyland, dan aten we bij voorkeur niet warm op het park. Wat een geld voor ontzettend slecht eten. Het enige restaurant dat daar te doen was, was het pasta/pizza restaurant.
Wat een gezeur. En je snapt toch wel dat je niet hoeft te antwoorden : mijn pinpas. Dat heeft geen enkele zin.
Als je met 5 personen gaat is eten daar gewoon duur. En wat dan nog. Ik doe beide, want ik eet vaak dingen tussendoor. En daar ga ik niet voor zitten maar gewoon even tijdens het lopen.
Of in de trein alvast iets.
Kia•Ora schreef:
11-01-2019 08:24
Er is ook helemaal niks mis met zelf je eten meenemen naar een pretpark. Er is wél iets mis met je eigen eten nuttigen in een restaurant (en wat mij betreft mag het personeel je daar ook op aanspreken, of beter nog, je spreekt zelf het personeel aan, als je een allergie etc hebt dan kun je dat uitleggen en is dat vaak helemaal geen probleem), en er is ook iets mis als je vraagt "wat nemen jullie mee?" En je vervolgens een pagina lang durende (offtopic) discussie start omdat mensen zeggen geld/pinpas en vervolgens niet valt over "een goed humeur"...
Die discussie ben ik niet gestart he?
Ik heb mijn op aangepast in de hoop dat het onderwerp weer terug kwam op wat ideeen om mee te nemen.
Maar blijkbaar is dat niet leuk genoeg en moet het daar over blijven gaan.

En nou, vooruit:

Ik heb altijd een goed humeur. Die vraag stelde ik niet
O en daar in een restaurant eten met mijn eigen broodjes:
Dat heb ik niet bedacht he?
Dat was iemand anders die dat hier schreef.

@tiana, goeie tip! Dank
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
10-01-2019 19:28
Ja dat moet iedereen, en TO, voor zichzelf weten natuurlijk. Maar vind het zo opvallend dat sommigen een heel feestelijk koud buffet meenemen, terwijl ik het júist op zo'n dag niet erg vind om een geplet broodje in mijn mond te proppen terwijl ik naar de volgende attractie loop.
Ik vind het leuk om dat soort dingen mee te nemen en prop ze graag in mijn mond, aan een picknicktafel of in de rij.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
11-01-2019 08:24
Er is ook helemaal niks mis met zelf je eten meenemen naar een pretpark. Er is wél iets mis met je eigen eten nuttigen in een restaurant (en wat mij betreft mag het personeel je daar ook op aanspreken, of beter nog, je spreekt zelf het personeel aan, als je een allergie etc hebt dan kun je dat uitleggen en is dat vaak helemaal geen probleem), en er is ook iets mis als je vraagt "wat nemen jullie mee?" En je vervolgens een pagina lang durende (offtopic) discussie start omdat mensen zeggen geld/pinpas en vervolgens niet valt over "een goed humeur"...
Over dat in een restaurant je eigen singen opeten, tja, ik ga in de winter gewoon bij Artis in het restaurant zitten met een koffie en een appelsap (daar gekocht) en geef mijn kinderen dan een boterham met kaas, of een banaan oid uit mijn tas. Die drukken ze in 3 mins naarbinnen en als ik mijn koffie op heb, gaan we weer. Als het superdruk is, zoals in de zomer, picknicken we buiten want dat vind ik veel leuker.
JuliaChild schreef:
11-01-2019 09:40
Die discussie ben ik niet gestart he?
Ik heb mijn op aangepast in de hoop dat het onderwerp weer terug kwam op wat ideeen om mee te nemen.
Maar blijkbaar is dat niet leuk genoeg en moet het daar over blijven gaan.

En nou, vooruit:

Ik heb altijd een goed humeur. Die vraag stelde ik niet
Laat het gaan, is beter voor je hart. En je humeur. :biggrin:
Op een normale school/werkdag eet je per persoon 3 boterhammen en 2 stuks fruit of zo. Waarom moet je een op een dagje Efteling ineens zoveel meer eten?


Oh en als gezin in een restaurant zitten en dan 1 persoon eigen eten opeten en de rest iets van de kaart vind ik niet zo asociaal als alleen koffie kopen en allemaal eigen brood eten. Het siert je wel als je het vooraf aangeeft bij de bediening (wegens persoonlijke omstandigheden bladiebla).
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
11-01-2019 10:29
Op een normale school/werkdag eet je per persoon 3 boterhammen en 2 stuks fruit of zo. Waarom moet je een op een dagje Efteling ineens zoveel meer eten?
Eens. Volgens mij eet ik juist minder dan normaal tijdens een dagje pretpark. Zit niet graag met een te volle maag in bepaalde attracties.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Wintertime16 schreef:
10-01-2019 22:55
Ik ga echt niet in een klein koffietentje mijn meegenomen broodje eten maar in van die megahallen met 100 tafeltjes? We zitten altijd tussen de gezinnen met broodtrommels en senioren met thermosflessen.

Afbeelding

Ja en als ik daar dan iets koop, heb ik geen plek om te zitten omdat jij in die megahal als niet-betalende klant een tafeltje bezet houdt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ze óf normale prijzen moeten hanteren of moeten zorgen voor zitplek om eigen spullen te kunnen nuttigen.
Het is, net als disneyland, dat ze je proberen in een hoek te drukken om maar zo veel mogelijk geld uit te geven. Daar pas ik voor. Kom op nou 3.50 voor een flesje?? Dan neem ik toch echt liever zelf mee a 88c voor 2 liter. Of ijsthee 37c halve liter tegenover 2.50 bij artis.
Doe dat eens met 5 man en je bent een godsvermogen kwijt. Van wat je met zoveel man kwijt bent aan eten en drinken is net zo veel als nog een keertje toegang. Dan liever 2 x met eigen eten dan 1 x en daar eten.
nina1966 schreef:
11-01-2019 15:02
Ik vind dat ze óf normale prijzen moeten hanteren of moeten zorgen voor zitplek om eigen spullen te kunnen nuttigen.
Het is, net als disneyland, dat ze je proberen in een hoek te drukken om maar zo veel mogelijk geld uit te geven. Daar pas ik voor. Kom op nou 3.50 voor een flesje?? Dan neem ik toch echt liever zelf mee a 88c voor 2 liter. Of ijsthee 37c halve liter tegenover 2.50 bij artis.
Doe dat eens met 5 man en je bent een godsvermogen kwijt. Van wat je met zoveel man kwijt bent aan eten en drinken is net zo veel als nog een keertje toegang. Dan liever 2 x met eigen eten dan 1 x en daar eten.
Flesje water heb ik idd altijd zelf bij. In Nederland kun je die nog hervullen met kraanwater ook. In veel andere landen is het kraanwater niet te zuipen (chloorsmaak)
3,50 voor een flesje water is gewoon absurd, dus dat neem ik echt zelf mee. En voor het eten in de Efteling (en andere pretparken) gaat het mij vooral om de zeer belabberde prijs/kwaliteitverhouding.

Een ongaar afbakbroodje met de goedkoopste kauwgomballenkaas die ze konden vinden en een kwak veel te koude slappe sla in een vies en overvol restaurant met de entourage van een voetbalkantine bij een armlastige club vind ik gewoon geen 8,95 waard, ook al zou ik het best kunnen betalen. Dus ik neem mijn eigen bollen mee. Lekkerder en goedkoper.
made@kate schreef:
11-01-2019 18:51
3,50 voor een flesje water is gewoon absurd, dus dat neem ik echt zelf mee. En voor het eten in de Efteling (en andere pretparken) gaat het mij vooral om de zeer belabberde prijs/kwaliteitverhouding.

Een ongaar afbakbroodje met de goedkoopste kauwgomballenkaas die ze konden vinden en een kwak veel te koude slappe sla in een vies en overvol restaurant met de entourage van een voetbalkantine bij een armlastige club vind ik gewoon geen 8,95 waard, ook al zou ik het best kunnen betalen. Dus ik neem mijn eigen bollen mee. Lekkerder en goedkoper.
Die zelfbedieningsrestaurants vind ik ook idd niks. Zit daar ook vol met mensen met drukke lawaaierige kinderen.
De losse snackplekken vind ik over 't algemeen wel snacks bieden van acceptabele kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Pinpas, contant geld, zakdoekjes, kauwgom, snoeptomaatjes, mini komkommers, BABybel kaasjes, groentenchips, hartige Sultana's, flesjes water.
Smartphone + oplader.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
11-01-2019 18:51
Een ongaar afbakbroodje met de goedkoopste kauwgomballenkaas die ze konden vinden en een kwak veel te koude slappe sla in een vies en overvol restaurant met de entourage van een voetbalkantine bij een armlastige club vind ik gewoon geen 8,95 waard, ook al zou ik het best kunnen betalen. Dus ik neem mijn eigen bollen mee. Lekkerder en goedkoper.
Dit. Ik word niet blij van dat aanbod. Plus mijn kinderen eten geen vlees dus veel valt al af. Koffie, thee, een sapje etc bestel ik gerust, en ik wil ook best buiten het park geld uitgeven aan lekker eten. Maar niet aan dat slappe fabriekseten voor 4-6 personen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven