Pittige borrelnootjes.

23-01-2019 15:13 36 berichten
Ben op zoek naar lekkere borrelnootjes met pittige smaak.

Vind overal verpakkingen cocktail, poesta, BBQ, kaas-bacon, provinciaals, etc. Maar pittig.......nergens vindbaar, of ligt het aan mij?
Moeten het per se borrelnootjes zijn? Katjang pedis niet goed?
Afbeelding

???
Afbeelding
Echt borrelnootjes. Wijsneus.....Plus verkoopt ze?? Daar kom ik nooit, vandaar dat ik dat niet wist. :idee:
Alle reacties Link kopieren
Wasabi-nootjes?
Dat is ook een nootje met een laagje
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
23-01-2019 15:18
Echt borrelnootjes. Wijsneus.....Plus verkoopt ze?? Daar kom ik nooit, vandaar dat ik dat niet wist. :idee:
die van de hema zijn toch borrelnootjes of is bij jou een borrelnoot pas een borrelnoot als er borrelnoot op staat?
Alle reacties Link kopieren
Een borrelnootje (ook wel cocktail-, knabbel- of partynootje) is een nootje (meestal een pinda) met een krokant laagje eromheen, meestal met een kruidensmaak.
guppekop schreef:
23-01-2019 15:32
die van de hema zijn toch borrelnootjes of is bij jou een borrelnoot pas een borrelnoot als er borrelnoot op staat?
Ook bij die van de HEMA staat het er op
Alle reacties Link kopieren
Ik zit gisteren nog op te scheppen over mijn nieuwe ontdekking: pittige borrelnootjes van PICNIC (het merk is G'woon)
anoniem_208023 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 16:12
9.86% gewijzigd
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
23-01-2019 15:18
Echt borrelnootjes. Wijsneus.....Plus verkoopt ze?? Daar kom ik nooit, vandaar dat ik dat niet wist. :idee:
Dan zal ik maar even de echte wijsneus uithangen:
Borrelnootjes is een merknaam, dus alleen Duyvis mag die op het zakjes zetten.
Op die van de Plus staat dan ook cocktailnoot. En de Hema mag het woord borrelnootjes niet gebruiken.
Of ze bij de rechter zouden wegkomen met borrelnoten? Het staat er vast niet voor niks heel klein op.
impala wijzigde dit bericht op 23-01-2019 16:14
19.08% gewijzigd
.
impala schreef:
23-01-2019 16:10
Dan zal ik maar even de echte wijsneus uithangen:
Borrelnoot is een merknaam, dus alleen Duyvis mag die op het zakjes zetten.
Op die van de Plus staat dan ook cocktailnoot. Net zoals op die van de Hema.
Ik lees toch echt borrelnoot op de afbeelding die oudewijsneus heeft geplaatst.
anoniem_381282 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 16:13
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
of anders deze? Vind ik persoonlijk een stuk lekkerder dan borrelnootjes.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Fok-it schreef:
23-01-2019 16:12
Ik lees toch echt borrelnoot op de afbeelding die oudewijsneus heeft geplaatst.
Ja heb het al aangepast.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-01-2019 16:10
Dan zal ik maar even de echte wijsneus uithangen:
Borrelnootjes is een merknaam, dus alleen Duyvis mag die op het zakjes zetten.
Op die van de Plus staat dan ook cocktailnoot. En de Hema zou het woord borrelnootjes niet mogen gebruiken.
Of ze bij de rechter zouden wegkomen met borrelnoten? Het staat er vast niet voor niks heel klein op.
Mosterd... is ook pittig
lilalinda wijzigde dit bericht op 23-01-2019 16:18
10.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-01-2019 16:13
maar het plaatje dat Ouwewijsneus plakt, van de noten van de Hema staat echt Borrelnoten op
Ja noten.
En niet nootjes. En heel klein, want het is op het randje.
impala wijzigde dit bericht op 23-01-2019 16:15
5.86% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-01-2019 16:10
Dan zal ik maar even de echte wijsneus uithangen:
Borrelnootjes is een merknaam, dus alleen Duyvis mag die op het zakjes zetten.
Op die van de Plus staat dan ook cocktailnoot. En de Hema mag het woord borrelnootjes niet gebruiken.
Of ze bij de rechter zouden wegkomen met borrelnoten? Het staat er vast niet voor niks heel klein op.
het zit waarschijnlijk vast op het verkleinwoord, het vastleggen van een merknaam die zo beschrijvend is, is erg moeilijk
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-01-2019 16:14
het zit waarschijnlijk vast op het verkleinwoord, het vastleggen van een merknaam die zo beschrijvend is, is erg moeilijk
Yep.
Maar het is natuurlijk geen beschrijvende naam. Ooit een nootje zien borrelen?
Beschrijvend is wat er groot op staat. Gecoate nootjes.

Anyway, ze zijn allemaal even smerig ;-)
impala wijzigde dit bericht op 23-01-2019 16:19
30.46% gewijzigd
.
impala schreef:
23-01-2019 16:15
Yep.
Maar het is natuurlijk geen beschrijvende naam. Ooit een nootje zien borrelen?
Beschrijvend is wat er groot op staat. Gecoate nootjes.
Nootje voor tijdens het borrelen? :cheers:
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-01-2019 16:15
Yep.
Maar het is natuurlijk geen beschrijvende naam. Ooit een nootje zien borrelen?
Beschrijvend is wat er groot op staat. Gecoate nootjes.
nootje voor bij de borrel

Het woord Nootje is een bestaand woord (dus niet te claimen), het woord Borrel idem dito, de combinatie dus ook

Duyvis(?) heeft mazzel dat ze het 50 jaar terug oid al vastlegden kwam je nu niet meer mee weg
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-01-2019 16:19
nootje voor bij de borrel

Het woord Nootje is een bestaand woord (dus niet te claimen), het woord Borrel idem dito, de combinatie dus ook

Duyvis(?) heeft mazzel dat ze het 50 jaar terug oid al vastlegden kwam je nu niet meer mee weg
Borrelnootje is géén naam die het nootje beschrijft. Dat is: pinda of nootje met een laagje.
Het beschrijft hoogstens een situatie waarin je het nootje kunt eten.
Als we toch wijsneuzerig aan het doen zijn...

Ik denk dat ze er nog steeds mee weg zouden komen.
Iets anders is dat de term borrelnootje inmiddels een soortnaam is geworden. Wat de verdienste is van Duyvis.
Dat heet merkverwatering.
Hier een hele lijst met dat soort merknamen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... n_gebruikt

In Nederland hou je dan nog steeds het alleenrecht op die naam, mits je consequent optreedt tegen gebruik door anderen.
In andere landen kan dat anders liggen.

In veel landen geldt dat een merknaam nadat hij is verwaterd tot het publiek domein gaat behoren, en commercieel gebruikt kan worden door iedereen.
In de Nederlandse context is het voldoende indien een rechthebbende kan aantonen met zekere regelmaat tegen merkinbreuk op te treden, bijvoorbeeld door mensen erop te wijzen dat ze met het als soortnaam gebruiken van de merknaam inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van de rechthebbende.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Merkverwatering
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-01-2019 16:32
Borrelnootje is géén naam die het nootje beschrijft. Dat is: pinda of nootje met een laagje.
Het beschrijft hoogstens een situatie waarin je het nootje kunt eten.
Als we toch wijsneuzerig aan het doen zijn...

Ik denk dat ze er nog steeds mee weg zouden komen.
Iets anders is dat de term borrelnootje inmiddels een soortnaam is geworden. Wat de verdienste is van Duyvis.
Dat heet merkverwatering.
Hier een hele lijst met dat soort merknamen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... n_gebruikt

In Nederland hou je dan nog steeds het alleenrecht op die naam, mits je consequent optreedt tegen gebruik door anderen.
In andere landen kan dat anders liggen.

In veel landen geldt dat een merknaam nadat hij is verwaterd tot het publiek domein gaat behoren, en commercieel gebruikt kan worden door iedereen.
In de Nederlandse context is het voldoende indien een rechthebbende kan aantonen met zekere regelmaat tegen merkinbreuk op te treden, bijvoorbeeld door mensen erop te wijzen dat ze met het als soortnaam gebruiken van de merknaam inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van de rechthebbende.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Merkverwatering
het gaat om de combinatie van 2 bestaande woorden, dat kun je nu niet meer vastleggen als merknaam
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-01-2019 16:46
het gaat om de combinatie van 2 bestaande woorden, dat kun je nu niet meer vastleggen als merknaam
Ah ok, dat wist ik dan weer niet.
Opperwijsneus !
.
Borrelnoot of coctailnoot, dat is in beleving om het even. Mij gaat het idd om de noot met krokant laagje, en dan dat laagje graag pittig.
Dank voor jullie inbreng. :-)

Partner koopt ze regelmatig, mild. Tja, mild vind ik een smaak van niks. Eet het niet vaak, als ik het eet dan graag pittig.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 23-01-2019 18:15
1.53% gewijzigd
Trek in nootjes met een laagje nu :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven