Comfort food recepten

31-01-2019 10:56 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is koud buiten, ik voel me niet al te best en heb behoefte aan comfortfood.
Gisteren heb ik erwtensoep gemaakt. Eigenlijk is koken altijd een van de weinige dingen die me enorm ontspannen maakt. En dus zoek ik comfort food recepten. Dus... deel je favo recepten voor stoofpotjes, ovenschotels, warme winterse recepten andere comfortfood ideeën.

Geef me inspiratie voor dat warme lekkere recept voor vanavond!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Nachoschotel!
Chili con carne maken, die in een ovenschaal dien. Nachochips erover. Véééél kaas. Quacamole on the side. Genieten!
Those who don’t believe in magic will never find it
Shakshuka :heart:
Alle reacties Link kopieren
Risotto! Ik maak die met spekjes, champignons, ui en stukjes wortel.
Lekker veel kaas erdoor. Voor mij comfort food ten top!
hachee
draadjesvlees met stoofpeertjes en aardappelpuree
Hutspot met klapstuk
Alle reacties Link kopieren
https://www.dehippevegetarier.nl/gezond ... -spinazie/

Dit is een nieuwe favoriet hier in huis
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
31-01-2019 11:04
Risotto! Ik maak die met spekjes, champignons, ui en stukjes wortel.
Lekker veel kaas erdoor. Voor mij comfort food ten top!
Dit risotto is ook mijn to go to comfortfood. Ik maak het met kip, paddestoelen en courgette.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Gehakt rul bakken met ui en sambal manis. Kruiden/saus naar smaak toevoegen. Op het laatst een blikje mais er doorheen. Dit mengsel af laten koelen. Bladerdeegplakjes laten ontdooien. Mengsel met een flinke laag kaas (extra belegen) in de plakjes vouwen en ca. 22 minuten afbakken.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het ultieme comfortrecept chili sin carne:
Ui, wortel, bleekselderij en paprika bakken met sambal, komijn, korianderblad en kaneel. Tomatenblokjes erbij, in laten koken. Bonen meewarmen en op het laatst een scheut balsamico-azijn. Geraspte kaas, creme fraiche en heel veel verse guacamole erbij.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
31-01-2019 11:03
Shakshuka :heart:
Ja! Dit! hele gezonde comfortfood ook nog! Iedereen hier thuis vindt het lekker.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
31-01-2019 11:04
Risotto! Ik maak die met spekjes, champignons, ui en stukjes wortel.
Lekker veel kaas erdoor. Voor mij comfort food ten top!
kan je risoto eigenlijk maken zonder champignons ? of paddestoelen
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
31-01-2019 11:49
kan je risoto eigenlijk maken zonder champignons ? of paddestoelen
Jazeker! Ik heb ergens een recept van risotto met kip en erwtjes

https://www.smulweb.nl/recepten/1389646 ... doperwtjes
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Rode linzensoep met chorizo :love:
Weet het recept van mijn moeder even niet zo, maar je kan vast online van alles vinden.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
bedankt Biol
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Rijst met roerbakgroenten en ragout.

Chilibonen met gehakt en roerbakgroenten, beetje kaas en likje crème fraîche.

Pasta met room, gorgonzola en perzik uit blik.

Pasta met roomkaas, spekjes, prei en tomatenblokjes.

Mijn comfort food is ook altijd heel snel klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind deze stamppot erg lekker. Staat bij dat het zomers is, maar ik vind er weinig zomers aan.

https://www.hellofresh.nl/recipes/andij ... 1472384cb7
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
En deze is lekker!
De kritharaki is orzo
https://www.grieksegids.nl/gerechten/kritharaki.php
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
31-01-2019 11:49
kan je risoto eigenlijk maken zonder champignons ? of paddestoelen
Ik heb er eentje met venkel, prei en worst.
Alle reacties Link kopieren
mac'n'cheese!
Ik maak hem zo:
met 50gr. boter en bloem een roux maken, goed laten bruinen. Paar tenen knoflook in plakjes erdoorheen, ook goed laten bruinen. Ruim een halve liter melk (maar dat doe ik op gevoel, dus kan ook meer zijn) erbij en zachtjes laten koken tot je een fijne lobbige saus hebt. Laurierblaadje en tijm erdoorheen. Gekookte pasta erbij. In totaal iets van 350/450 gram geraspte kaas erdoorheen roeren. Doormidden gesneden kleine tomaatjes erdoorheen. In een ovenschaal doen en onder de grill lekker laten bruineren.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Als je stoofvlees overhebt, is een jachtschotel ook zo gemaakt. Restjes groente in de koekenpan met het vet van het stoofvlees, stoofvlees in stukjes erbij, rustig even verwarmen tot de groente zacht zijn, aardappelpuree eroverheen, en ook weer in de oven.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
31-01-2019 11:49
kan je risoto eigenlijk maken zonder champignons ? of paddestoelen
Risotto is ook erg lekker met rode ui en blauwe kaas of met prei en uitgebakken spekjes. Als je er spekjes of blauwe kaas doorheen doet, moet je het wel meteen eten, want als je het laat staan wordt het te zout.
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
31-01-2019 11:49
kan je risoto eigenlijk maken zonder champignons ? of paddestoelen
Risotto hoort een gerecht zonder al te veel opsmuk te zijn. Gewoon rijst, bouillon, wijn, boter, peper, zout en parmezaan. Eventueel kun je één smaakmaker toevoegen, maar liever een goed bijgerecht erbij, vind ik.

Mijn ultieme comfortfood is een kom soep, liefst minestrone ofzo. Met een stokbroodje uit de oven. Soep heb ik altijd in de diepvries en stokbrood altijd op voorraad, dus het is ook nog eens zo klaar.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is soep ook het ultieme comfortfood. Welke soep dan ook.
Nu in de winter: snert.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder maakte vroeger andijviestampot met kurkuma erdoorheen. Met spekjes en een worstje erbij met lekker veel jus. Het is vrij simpel en ik at dit altijd als ik ziek was/genbroken hart of een kater had ofzo. Probeer het zelf wel eens te maken maar het is nooit zo lekker als wanneer ma het maakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven