Lunch voor 6 personen

11-02-2019 19:35 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komend weekend komen mijn ouders, zus, zwager en mijn 2 neefjes lunchen (ik bak voor de laatste 2 lekker pannenkoeken).

Nu ben ik op zoek naar lekkere lunch recepten die ik van tevoren al klaar kan maken. Ik wilde sowieso al een pannetje soep maken, en zat te denken aan sandwiches met bijv zalm, carpaccio en gerookte kip.

Hebben jullie nog andere ideeën wat leuk en feestelijk staat (graag met recept:-) ) En wat ik van tevoren klaar kan maken zodat als ze er zijn ik niet te lang in de keuken hoef te staan? Tuurlijk halen we ook verse broodjes en wat lekkere dingen om op tafel te zetten, maar zelf iets klaar maken vind ik wel erg leuk!

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Wraps; van tevoren klaarmaken en ter plekke alleen snijden
Hartige taart; idem
Fruitsalade
Salade met rauwkost/ sla
Gekookte/ gevulde eieren
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Broodjes afbakken (van croissants tot kampioentjes met zaden/granen) en lekkere franse kazen en salades op tafel zetten. En verse aardbeien en roomboter. En wat verschillende zoete koffiekoeken voor de zoete trek.
Alle reacties Link kopieren
Fruitsalade als toetje? Recept is supersimpel: gooi verschillende soorten vers fruit (indien nodig even in stukjes snijden) in een grote kom.

Ook lekker: maak zelf limonade of ijsthee voor bij de lunch. https://www.jamieoliver.com/features/si ... -lemonade/
Alle reacties Link kopieren
Broodjes kroket
Alle reacties Link kopieren
Een lunch is een maaltijd, geen samenraapsel van liflafjes. Ik zou gaan voor vers getrokken soep vooraf, vers gebakken omeletten, vers gebraden rosbief, die even laten rusten en in mooie niet te dunne plakken snijden, ravigotesaus erbij, wat verse broodjes. Of een paar mooie vers gebakken tongen of schollen met een frisse salade. Een klein dessert van vanillepudding met verse rode vruchten en daarna koffie met bonbons.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
https://www.culy.nl/recepten/salade-van ... acon-munt/

Kan ook koud.

Zag dat de titel was weggevallen;
Parelcouscous salade met munt en bacon.
anoniem_642879d20cb7f wijzigde dit bericht op 11-02-2019 19:53
30.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit ziet er mooi uit en is lekker en kun je van te voren maken en in folie inpakken: https://www.brendakookt.nl/2013/04/14/b ... komkommer/

Wat ik zelf leuk vind als toetjes voor de lunch is een fruit pizza. maar ik weet niet of je nu aan watermeloen kunt komen. Ik gebruik aardbeivla als saus en dan diverse fruit: Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
11-02-2019 19:47
Een lunch is een maaltijd, geen samenraapsel van liflafjes. Ik zou gaan voor vers getrokken soep vooraf, vers gebakken omeletten, vers gebraden rosbief, die even laten rusten en in mooie niet te dunne plakken snijden, ravigotesaus erbij, wat verse broodjes. Of een paar mooie vers gebakken tongen of schollen met een frisse salade. Een klein dessert van vanillepudding met verse rode vruchten en daarna koffie met bonbons.
:proud:

Of course. Kan ik bij je reserveren?

TO, ik zou voor een hartige taart gaan met pastasalade.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat Pekaja voor je gaat koken TO! :biggrin:

Overigens vind ik soep (was TO al van plan) met sandwiches op zich al een prima lunch.
pejeka schreef:
11-02-2019 19:47
Een lunch is een maaltijd, geen samenraapsel van liflafjes. Ik zou gaan voor vers getrokken soep vooraf, vers gebakken omeletten, vers gebraden rosbief, die even laten rusten en in mooie niet te dunne plakken snijden, ravigotesaus erbij, wat verse broodjes. Of een paar mooie vers gebakken tongen of schollen met een frisse salade. Een klein dessert van vanillepudding met verse rode vruchten en daarna koffie met bonbons.

Dat zijn toch net zo goed liflafjes, maar dan zelfgemaakt.
pejeka schreef:
11-02-2019 19:47
Een lunch is een maaltijd, geen samenraapsel van liflafjes. Ik zou gaan voor vers getrokken soep vooraf, vers gebakken omeletten, vers gebraden rosbief, die even laten rusten en in mooie niet te dunne plakken snijden, ravigotesaus erbij, wat verse broodjes. Of een paar mooie vers gebakken tongen of schollen met een frisse salade. Een klein dessert van vanillepudding met verse rode vruchten en daarna koffie met bonbons.
Ik heb nou niet het idee dat TO op zoek is naar een menu voor bijna bejaarden die nooit met de tijd zijn meegegaan. Mijn hemel, vanillepudding?! Bonbons?! Omeletten?! Het is 2019 hè, geen 1983. En daarbij klinkt TO niet zo oud, dus een vlotter lunchmenu lijkt mij passender. Vitello Tonato lijkt mij lekkerder. Broodjes met buffelmozzarella. Of desnoods een mini-kaasfondue van de kaasboer.
Als je er trouwens een lunchbuffet van maakt, zou ik die pannenkoeken gewoon erbij doen en de kinderen, net als de volwassenen, van alles laten kiezen. Ik vind dat aparte koken voor kinderen toch een apart fenomeen.
Alle reacties Link kopieren
Monchu69 schreef:
11-02-2019 19:57
Ik heb nou niet het idee dat TO op zoek is naar een menu voor bijna bejaarden die nooit met de tijd zijn meegegaan. Mijn hemel, vanillepudding?! Bonbons?! Omeletten?! Het is 2019 hè, geen 1983. En daarbij klinkt TO niet zo oud, dus een vlotter lunchmenu lijkt mij passender. Vitello Tonato lijkt mij lekkerder. Broodjes met buffelmozzarella. Of desnoods een mini-kaasfondue van de kaasboer.
Wat is er anno 2019 onsmakelijk aan die lunchgerechten? Inderdaad, een snelle lunch tussendoor buiten de deur kan prima met een simpel broodje, maar als je mensen thuis verwacht voor de lunch, dan máák je er toch iets moois van?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
(zelf gebakken) scones met clotted cream en jam lijkt me een goede aanvulling op al het hartige?

een caprese salade waarbij je de tomaten dakpansgewijs op de plakken buffelmozarella legt, en dan besprenkelen met groene pesto, en wat blaadjes basilicum. dat op een mooi bord. erg eenvoudig, lekker en staat ook erg mooi
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Noem het brunch en liflafjes kunnen ook. In NL is de lunch een broodje kaas dus alles wat beter is dan dat is mooi meegenomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waarom apart pannenkoeken voor de kinderen? Lustten die geen soep en broodjes?
ik geef mn bek ook maar een douw
Hartige taart erbij, (lauw)warm . En geen pannenkoeken voor de kinderen. Die vinden diverse broodjes over het algemeen ook lekker. Of kleine gehaktballen, lekker voor op een broodje.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-02-2019 19:44
Broodjes afbakken (van croissants tot kampioentjes met zaden/granen) en lekkere franse kazen en salades op tafel zetten. En verse aardbeien en roomboter. En wat verschillende zoete koffiekoeken voor de zoete trek.
Dit maar de koffiekoeken voor zelfgemaakte boerencake😋
winkelfanaat wijzigde dit bericht op 11-02-2019 20:32
0.56% gewijzigd
Lunch is lunch.

Broodjes kaas en ham dus.
Of broodjes gerookte zalm, préparé, kip curry of garnaalsla.

Met eventueel wat sla, tomaat en komkommer bij.

Eventueel een bruin of volkoren broodje erbij.


En waarom zouden kinderen geen broodjes of sandwiches lusten?
Ik had als kind toch echt liever een sandwich met preparé dan een pannenkoek.


Warm eten serveer je 's avonds maar. Bij het diner.
Ik ben gek op liflafjes voor lunch. Pasteitjes, quiche, goedgevulde of gebonden soep.

En zoiets gaat bij mij vaak om de gezelligheid. Je kunt ook van alles halen in de supermarkt en gezellig eten.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mocht kiezen, zou ik bij Lilalinda lunchen! Hahahaha broodje kroket. Jammie! Of een broodje bal..
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-02-2019 20:08
Waarom apart pannenkoeken voor de kinderen? Lustten die geen soep en broodjes?
Mag ik dan de pannenkoeken? :puh:
lilalinda schreef:
11-02-2019 19:47
Broodjes kroket
Doe mij dan maar een warm worstenbroodje of een hotdog. Die laatste met ketchup en mayonaise.



Je kan er dus ook een hotdog- of hamburgerkraam van maken :-D.
Met gebakken ui of zuurkool.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat dacht je van verschillende verse luxe broodjes gezond, soep, een hartige taart en een zelfgebakken cake toe.
Lekker, makkelijk en voor ieder wat wils.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven