Kook je vaak zelf, of?

13-02-2019 18:42 392 berichten
Net op tv. Mensen koken steeds minder zelf
Kant-en-klare maaltijden, thuisbezorgd, uiteten neemt toe.
Zelf koken neemt af.

Hoe zit dat op vief?

(Kook je voor bv 2 dagen dan telt dat als 2 dagen (vind ik)

Hoeveel dagen van de week kook je gemiddeld zelf?

Totaal aantal stemmen: 360

1 dag (2%)
2 dagen (2%)
3 dagen (4%)
4 dagen (5%)
5 dagen (16%)
6 dagen (39%)
Elke dag (30%)
Nooit! Kant-en-klaar of thuisbezorgd en anders uiteten (1%)
anoniem_381282 wijzigde dit bericht op 13-02-2019 18:59
17.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vijf dagen in de week. Maar dus ook regelmatig een pizzaatje of patatje. (Bijna) nooit uiteten.

Jij, TO?
Those who don’t believe in magic will never find it
De laatste tijd maar 3 a 4 dagen, en dit vind ik te weinig.

Maar als ik gewerkt heb heb ik gewoon vaak geen zin meer om nog te moeten koken, en ik hou ook gewoon van een pizza, patatje op zijn tijd.
Alle reacties Link kopieren
Bijna nooit kant-en-klaar enzo, maar er wordt wel 4 dagen in de week voor me gekookt. Wat moet ik nou invullen?
Elke dag. Thuisbezorgd of uit eten op één hand te tellen. Ik ben een goede thuiskok en dus geniet ik van koken en eten , thuis vind ik vaak zelfs gezelliger dan uit eten.
Ik heb 6 dagen ingevuld maar kook er minder hoor... Maar regelmatig twee dagen hetzelfde, of iets uit de vriezer (wat we al eerder hebben gekookt), of snel een broodje. Waar valt dat onder?
Ik kook elke dag van de week met heel af en toe dat ik iets bestel.
Dat ik dagelijks kook wil niet zeggen dat ik ook dagelijks uren in de keuken sta, meestal heb ik voorgesneden groente, een stukje vlees of vis en aardappelen, pasta of rijst eet ik niet, dus meestal is alles zo klaar.

En jij Fok-it?
6 dagen gemiddeld.
6 dagen maar daarvan 1 zelfgebakken frietjes met komkommer dus wel een makkie. Op zaterdag eten wij altijd aangeklede lekkere broodjes ipv warm eten,
Alle reacties Link kopieren
alle dagen. En net als SimpeleZiel vaak ook opwarmen van eerder gemaakte maaltijden uit de koelkast/vriezer. Lang leven mijn slowcooker.

Thuisbezorgd eigenlijk nooit. Soms uit eten en voor noodgevallen zit er pizza in de vriezer, paar keer per jaar.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geantwoord met 3 dagen per week.
Krijg bijna iedere week een bakje vers eten mee van ons pap. Kook zelf grote porties die ik in vries. Dus de keer dat ik makkelijk eet, is het alsnog zelf gekookt en vers.

Eet denk ik 1x per 2 weken een pizza uit de oven en haal gemiddeld 1x per 3 a 4 maanden eten.
Tegenwoordig 3 of 4.
Soms kook ik grote porties die ik dan invries, en als ik dan een drukke dag heb gehad, haal ik het 's morgens uit de vriezer en warm het even op.
hamerhaai schreef:
13-02-2019 18:49
alle dagen. En net als SimpeleZiel vaak ook opwarmen van eerder gemaakte maaltijden uit de koelkast/vriezer. Lang leven mijn slowcooker.

Thuisbezorgd eigenlijk nooit. Soms uit eten en voor noodgevallen zit er pizza in de vriezer, paar keer per jaar.

Opwarmen van eerder gekookte maaltijden valt ook onder zelf koken vind ik hoor, alleen op een andere tijd :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat te antwoorden. Ik kook vaker voor meerdere dagen. Heb vandaag niet gekookt, maar zet zometeen wel zelfgemaakte lasagne op tafel. Uit de vriezer. Telt dat dan als kant en klare maaltijd?
SimpeleZiel schreef:
13-02-2019 18:46
Ik heb 6 dagen ingevuld maar kook er minder hoor... Maar regelmatig twee dagen hetzelfde, of iets uit de vriezer (wat we al eerder hebben gekookt), of snel een broodje. Waar valt dat onder?
Aangezien het mijn topic telt voor 2 dagen koken als 2x :)
Cateautje schreef:
13-02-2019 18:47
Ik kook elke dag van de week met heel af en toe dat ik iets bestel.
Dat ik dagelijks kook wil niet zeggen dat ik ook dagelijks uren in de keuken sta, meestal heb ik voorgesneden groente, een stukje vlees of vis en aardappelen, pasta of rijst eet ik niet, dus meestal is alles zo klaar.

En jij Fok-it?
Ik zit zelf ongeveer aan 5x per week
6 dagen, 1 dag brood.
Alle reacties Link kopieren
Streven is 6 van de 7 een fatsoenlijke maaltijd.
De 7e dag is dan ofwel uit eten, ofwel frietjes halen, of (zelfgemaakte verse) soep met brood.

Meestal lukt het wel maar eten we van die 6 keer wel een keer opgewarmd van de vorige dag / ovenschotel voor 2x / pastasaus uit de diepvries / zelfgemaakte pizza (ik maak eens in de zoveel tijd 5 pizzabodems met tomaten/groente saus met de staafmixer en deze beleg ik dan met koelkastrestjes groente).
Vrijwel elke dag.
Maar ik heb 6 dagen ingevuld omdat we in het weekend geregeld buiten de deur eten.
Kant-en-klaar maaltijden of afhaal eigenlijk nooit.
Alle reacties Link kopieren
Week met kinderen 5 a 6x zelf koken, vaak ook iets bijzonders bij lunch of ontbijt.
Week alleen: 5x kant en klare opwarm (vd Piknik) of thuisbezorgd. Scheelt ook afwas. Ik kook wel als er gasten zijn.

Prima zo. Ik spaar mijn inspiratie op als ik alleen ben ;-).
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 1x per maand afhaal of uit eten. De rest kook ik. Dus gemiddeld wel elke dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk gemiddeld 2 dagen per week. Man kookt er gemiddeld 3, 1 gaan we uit eten/bestellen we iets (maar vaker dat eerste) en 1 dag maken de kinderen voor zichzelf eten (nou, warmen ze iets op) en die dag zien man en ik wel waar we aan eten geraken (bij mij meestal werk, bij man ergens in een eetcafé of zo).
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk elke dag, met iets van 1 maal per maand uit eten of iets laten bezorgen. Overigens wordt het koken door man en mij verdeeld, of we doen het samen. Maar we eten dus vrijwel elke dag door 1 van ons zelf gekookt eten.
Alle reacties Link kopieren
Gezond eten vind ik niet alleen belangrijk, vers gekook vind ik ook gewoon lekkerder dan andere meuk. En als ik toch moet eten, dan liever gezond en lekker. Dus op weg naar huis spring ik elke dag van mijn fietsje bij de supermarkt waar ik langs kom en haal daar de verse ingrediënten voor datgene waar ik die dag zin in heb. En ga koken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
4 keer ongeveer. Dat is te weinig en mijn goede voornemen was dit jaar ‘meer groente en meer variatie’. Ik zit echter met best wel lastige eters die precies niet lusten wat de ander lust. De andere drie dagen is een dag afhaal, en twee dagen heel erg makkelijk eten als soep met brood en (fruit-) salade, of broodjes shoarma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven