Koken voor 12 personen

13-02-2019 19:57 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Binnenkort ga ik koken voor een gezelschap van waarschijnlijk 12 personen. Wie heeft er een tip voor een makkelijk gerecht? Bij voorkeur iets wat thuis gekookt kan worden en daarna ter plaatse op te warmen is. Of wat thuis voor te bereiden is en daarna in de oven geduwd kan worden.

Ik hoor graag wat andere ideeën dan die van mezelf! (Spaghetti, lasagna, chilli)
Nasi met saté.
Moussaka?

Hamburger- of hotdogkraampje?

Stoofvlees? Of iets van stamppot?


Moet het gekookt zijn?
Koud buffet?
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
13-02-2019 19:59
Moussaka?

Hamburger- of hotdogkraampje?

Stoofvlees? Of iets van stamppot?


Moet het gekookt zijn?
Koud buffet?
Wel warm graag!

Stoofvlees/moussaka/nasi alvast goede ideeën
Alle reacties Link kopieren
Curry.....
Ik zou 2 grote pannen maken met wrap/taco vulling. Dus bijvoorbeeld 1 met gehakt en 1 met kip. En dan zorgen voor komkommer, kaas en sla zodat iedereen zelf kan kiezen wat ze precies eten.
Alle reacties Link kopieren
Soep met quiche en verder wat simpele hapjes op tafel om het extra feestelijk te maken (overval bijv. de Turkse winkel voor aioli, humus, pide, rauwkost om te dippen, olijven).
lekkere curry maken met rijst
friezinnetje2014 schreef:
13-02-2019 20:58
lekkere curry maken met rijst
En dan blijkt de helft die curry helemaal niet te eten.
Te pikant.

En mogen ze kale rijst eten.


Ik zou opletten met te exotisch en te gekruid.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft curry niet superpikant te maken. Ik ken niemand die niet van een lekkere curry houdt.

Je zou ook vis papillot kunnen maken. Vis, bouillon en groenten stomen in een zakje van bakpapier. Simpel en superlekker, en dan een grote ovenschaal met krieltjes erbij en eventueel nog een frisse salade met venkel en sinaasappel.
Belg007 schreef:
13-02-2019 20:59
En dan blijkt de helft die curry helemaal niet te eten.
Te pikant.

En mogen ze kale rijst eten.


Ik zou opletten met te exotisch en te gekruid.
niet alle curry is pikant. En anders doe je er nog wat anders bij.
Alle reacties Link kopieren
Of een soort van tappas met plaatpizza, gehaktballetjes in tomatensaus, panzanella (italiaanse broodsalade), geroosterde groenten uit de oven en aubergine rolletjes met ricotta.

Als toetje dan een kaasplatteau met een goede sherry/port of een grote ijstaart (wellicht niet zo makkelijk meenemen).
Alle reacties Link kopieren
Paella of risotto is ook altijd goed

Krijg zelf trek van dit topic ;-)

Zijn er mensen bij met allergieën of andere dingen waar je rekening mee moet houden?
Ik vind het zelf altijd het makkelijkst om gewoon een grote pan soep te maken, paar hartige taarten erbij (kan koud of (lauw)warm) en eventueel een salade.
Alles kun je van tevoren klaar maken en alleen even opwarmen.

Verder makkelijk om te maken: gehakt rullen met paprika en kruiden, salade erbij en serveren met Turks brood.
Of verschillende ovenschotels maken (preischotel, spinazieschotel, kip+ broccoli etc.)
O, en pas at ik bij iemand die een grote schaal couscous had gemaakt (basic, met wat olijfolie en kruiden), met daarbij allemaal losse schaaltjes (olijven, tomaatjes, gerookte kip, gebakken courgette, feta, pijnboompitjes, rucola etc. etc.) op tafel.
Erg leuk en lekker.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet het persé warm? En meenemen voor 12 personen? Heb je van die grote pannen en schalen dan? Anders heb je toch een probleem met die lasagne of eenpansmaaltijd. Voor 12 man is heel wat meer dan voor 5 man oid.
En idd, allergieën, moeilijke eters, oud of jong..
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
13-02-2019 21:51
Waarom moet het persé warm? En meenemen voor 12 personen? Heb je van die grote pannen en schalen dan? Anders heb je toch een probleem met die lasagne of eenpansmaaltijd. Voor 12 man is heel wat meer dan voor 5 man oid.
En idd, allergieën, moeilijke eters, oud of jong..
Dit ligt misschien aan mij, maar koud avondeten vind ik meer iets voor in de zomer. Maar iets tapas achtigs met wat koude gerechtjes erbij vind ik wel een leuk idee. Grote/meerdere pannen en of schalen is geen probleem. En verder is iedereen heel gemakkelijk met het eten, geen kinderen, allergieën of dieetwensen.

Bedankt alvast iedereen, ik ben er nog niet aan uit maar waardeer de tips!
Alle reacties Link kopieren
PennyLane4 schreef:
13-02-2019 22:49
Dit ligt misschien aan mij, maar koud avondeten vind ik meer iets voor in de zomer. Maar iets tapas achtigs met wat koude gerechtjes erbij vind ik wel een leuk idee. Grote/meerdere pannen en of schalen is geen probleem. En verder is iedereen heel gemakkelijk met het eten, geen kinderen, allergieën of dieetwensen.

Bedankt alvast iedereen, ik ben er nog niet aan uit maar waardeer de tips!
Het ligt aan jou :D
Lekkere pan, 2 pannen, soep. Een stevige pittige en een "normale" Lekker rollade braden en ja die kun je ook in de winter prima op kamertemperatuur eten. Aardappel gratin in de oven, salade er bij. En als je persé iets winterigs wil, maak een pan stamppot.
Wat voor een oven heb je tot je beschikking? Als die groot genoeg is voor twee roosters tegelijk, kun je er een hoop in kwijt. Dan zou ik inderdaad gaan voor twee (verschillende) hartige taarten en een pan maaltijdsoep met stokbrood en een hoop lekkere dingen.

Of twee verschillende pastaschotels met een grote bak goed gevulde salade en stokbrood.

Wat vind je zelf leuk/aantrekkelijk om te maken en/of wat zie je jezelf maken?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor gelegenheid is het ? gewoon gezellig samen een hapje eten of iets feestelijks? wil je gewoon iets simpels of wil je een beetje uitpakken/indruk maken? gezond of is dat niet van belang ? etc etc
Sprankelend topic zo.
Voor een groot gezelschap is een roast wel heel erg makkelijk. Vooral als je toch een oven hebt op lokatie.
Dus een grote rollade, of een ham of lamsbout of iets dergelijks. Erbij leg je wortelgroenten (zoals aardappels, zoete aardappels, halve uien, bieten, pastinaak wortels etc) om meet e roosteren.
En ernaast kun je dan nog een salade en wat lekkker zuurdesem brood serveren.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt iedereen! Sorry beetje druk verder.

Oven met twee lagen ter beschikking. Gewoon gezellig samen eten, geen speciale gelegenheid. Hoeft niet persé gezond of ongezond, de gasten zijn super gemakkelijk. Ik hoef geen indruk te maken met iets ingewikkelds, als het gewoon lekker is is het al goed genoeg.

Het gaat nu inderdaad richting iets van een roast. Gratin en groenten uit de oven. Wat salade en brood. En dan nog iets kiezen van vlees of gehaktballen of allebei.
Ik hoef gelukkig niet alles alleen te doen.. Quiche blijft ook een goed idee, ik wil het liefste dan gewoon alles doen :D
Alle reacties Link kopieren
Sowieso is een roast altijd een goed idee :).

Wat ik onlangs voor grote gezelschappen gekookt heb:

Italiaanse gehaktballetjes in tomatensaus. Pan spaghetti erbij en veel salade.

Moussaka, eentje met vlees, eentje met rode linzen. Ook salade erbij.

Hartige taarten, vijf verschillende ofzo, voor ieder wat wils. En uiteraard salade erbij.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
uhm cateraar? Nee nu even zonder dollen; hou je van koken? Iets van een roast zoals hierboven, of hartige taarten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven