Prijsverhoging Ikea ontbijt.

14-02-2019 08:05 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
1 euro betaalde je voor een lekker ontbijtje. Ik deed het soms op een vrije dag. En daarna nog even de winkel door. Mooi klantenlokkertje van ze.

Ik weet dat de BTW van 6% naar 9% is gegaan, maar mis blijkbaar wat rekenskills.

Waarom kost het nu 1,70 euro of 3,95 euro om het samen te stellen?? Okee, dan heb ik een tweede plakje kaas, maar eerlijk gezegd vind ik de jam lekkerder.



https://nl-nl.customersupport.ikea.com/ ... ij-ikea%3F


IKEA ontbijt
Het ontbijt bij IKEA bestaat uit:
1 croissant en 1 (kaiser)bolletje
1 ei
1 cupje jam
1 plakje kipfilet, ham of kaas
1 cupje (dieet-)margarine
Koffie/thee


Ontbijtje
IKEA Family prijs: € 0.60
Normale prijs: € 1.50
Croissant
Warme drank

Ontbijt
IKEA Family prijs: € 1.20
Normale prijs: € 3.45
Croissant
Bruin of wit broodje
2 plakjes kaas of kipfilet
Margarine
Warme drank


Heb je meer trek? Je kan je ontbijt uitbreiden met extraatjes:
Een stuk fruit € 0.50
Yoghurt € 1.50
Jam € 0.20
Muffin € 1.50
Gekookt ei € 0.30

Hoe krijg je deze bedragen?

Totaal aantal stemmen: 25

TO kan niet rekenen (76%)
IKEA kan niet rekenen (24%)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb 't nog nooit op maar hebben ze serieus alleen maar margarine ipv roomboter?
Blijkbaar kostte het uiteindelijk geld als die mensen die alleen gingen voor het bijna gratis ontbijtje maar nooit wat spullen bij de ikea kochten.
Alle reacties Link kopieren
Pffff 70 cent meer, hou durven ze. Het is een schande. Nooit meer gaan zou ik zeggen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Tja, misschien hebben ze dit bewust gedaan omdat het altijd achterlijk druk is? echt wachtrijen tot in de winkel zelf heb ik meegemaakt. eens maar nooit weer!!!! :facepalm:
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze onderzocht hebben of ze er meer uit zouden kunnen halen, want daar gaat zakendoen om. Ze gunnen je niks meer. Terwijl het best belangrijk is dat de klant zich niet uitgezogen maar juist slim bij je voelt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het was al heeeeeeeel erg lang €1, het werd dus tijd voor een verhoging.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
retrostar schreef:
14-02-2019 08:17
Ik denk dat ze onderzocht hebben of ze er meer uit zouden kunnen halen, want daar gaat zakendoen om. Ze gunnen je niks meer. Terwijl het best belangrijk is dat de klant zich niet uitgezogen maar juist slim bij je voelt.

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Stelletje nietsgunners!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
14-02-2019 08:17
Ze gunnen je niks meer.

Ja, ze draaien je ook echt een poot uit. Hoe durven ze het te vragen, 1,20 voor een ontbijt, er zouden Kamervragen over gesteld moeten worden. :facepalm:
Ik vraag me altijd af waarom mensen zo op hun kop gaan staan bij prijsverhogingen. Ik verhoog de prijzen van mijn producten ook regelmatig. Als ondernemer moet je toch rondkomen en onze lasten worden net als die van iedereen ook gewoon hoger. Laatstaan de prijzen van de grondstof leveranciers van de ontbijtproducten (boeren) die al bijna geld moeten toeleggen op hun producten omdat de consument voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.
Heel dat ontbijtje zouden ze eens moeten onderwerpen aan een onderzoek naar verkoop met verlies net zoals de overige maaltijden die ze ginds aanbieden.
Waar je je druk over maakt o_o
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
14-02-2019 08:24
Ik vraag me altijd af waarom mensen zo op hun kop gaan staan bij prijsverhogingen. Ik verhoog de prijzen van mijn producten ook regelmatig.
Ik verhoog mijn tarief nu al 10 jaar niet. De inflatie haalt me in!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Eén euro voor een ontbijt is natuurlijk veel te goedkoop. Daar zullen ze geen winst op maken. Bij jou werkt het blijkbaar wel als lokkertje, maar voor veel mensen dus niet. In mijn omgeving genoeg gepensioneerden die daar met een groepje gingen ontbijten (en uitgebreid gebruik maakten van de koffieautomaat) en vervolgens andere dingen gingen doen. Die gingen echt de winkel niet meer in.

Daarnaast is het al jaren 1 euro, dus de wijziging van btw-tarief hebben ze gewoon aangegrepen voor de hoognodige verhoging. Het is trouwens nog steeds spotgoedkoop!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
ik mis de optie: lekker belangrijk
Alle reacties Link kopieren
Eerst het HEMA-ontbijt nu de Ikea. Je kan echt nergens meer culinair uiteten gaan voor een euro. :cry:
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Nouschi schreef:
14-02-2019 08:22
Stelletje nietsgunners!
:-D
Ikea is voor mij een uur rijden dus een beetje duur ontbijtje :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Kijk ik kom nooit bij IKEA, en ik ontbijt nooit dus hoe dat ontbijt was zal ik nooit weten. Maar zoiets spotgoedkoops (qua product vermoedelijk rond de kostprijs) is toch een bezienswaardigheid.

Nederlanders zijn koopjesjagers en kunnen goedkope dingen niet laten liggen. Van deze psychologie kan je gebruik maken of je kan het laten liggen om je 20 cent winst binnen te halen.

Hoewel ik niet weet of de ontbijters dezelfde mensen zijn als de meubelkopers moet je heel voorzichtig zijn met de associaties die mensen hebben met de naam van je bedrijf. Zeker als het om een paar dubbeltjes gaat.

Maar goed dit is mijn visie. Ik neem aan dat zo'n groot bedrijf terdege onderzoekt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dan ontbijt je toch gewoon thuis?
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Ik denk dat het strategie van Ikea is om volk dat zeikt over €0,70 cent buiten de deur te houden.
Oh en het standaard ontbijtje kost straks toch maar 1.20? Is 20 cent meer dan nu. Vrees dat dat al die freeloaders niet zal tegenhouden om naar Ikea te gaan :(
Zal ook vast een heel duurzaam ontbijtje zijn; met happy kipfilet en weidemelk kaas en zo.
Oh wacht. Je moet nu extra betalen voor het eitje en de jam. Wat een schoften!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven