Welke wijn drinken jullie in een restaurant?

14-02-2019 19:18 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeeeeyyyy!

Ik ga morgen weer lekker met mijn vriend uiteten, maar ik vraag me af wat jullie altijd in een restaurant voor wijn drinken? Ik drink meestal rose, alleen dat vind ik toch te bitter? Hebben jullie misschien een aanrader wat betreft een iets zoetere wijnsoort? En welke moet ik dan bestellen?

Help a girl out. Ik vind het namelijk best beschamend om de ober te vragen of ze ''zoete wijn'' hebben.
Alle reacties Link kopieren
Waarom? Vraag een witte zoete.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Kies de Sauvignon Blanc - liefst uit Nieuw Zeeland.
Droge wijn & vrij zacht.

Of een Merlot - rood & bijna altijd simpel en goed.

Oh of gewoon een leuke en zachte rosé: pinot grigio blush

Erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Prosecco?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Drink een Lambrusco, Canei (wit of rose), Hugo of een zoete Riesling met veel suikers (lager alcohol percentage). Bij een zoetere wijn zijn niet alle suikers vergist en de zoete wijn heeft dus in sommige gevallen een lager alcohol percentage.

Heb je weleens port gedronken of een Madeira wijn? Ook een dessertwijn kun je proberen die zijn er zelfs uit Bordeaux.

Ik drink geen zoete wijn sinds mijn puberteit en ik houd van gort droog (wit) en motorolie (rood) maar je moet vooral drinken wat je lekker vindt.
viva-amber wijzigde dit bericht op 14-02-2019 19:25
17.07% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Of vraag de ober welke wijn hij/zij zou adviseren bij het gerecht dat je hebt besteld. :idee:
Alle reacties Link kopieren
deijscoboer schreef:
14-02-2019 19:25
Of vraag de ober welke wijn hij/zij zou adviseren bij het gerecht dat je hebt besteld. :idee:
Geen enkele ober adviseert overal zoete wijn bij. Of eet vanaf nu alleen toetjes dan krijg je bijna altijd de wijn erbij die je lekker vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-02-2019 19:26
Geen enkele ober adviseert overal zoete wijn bij. Of eet vanaf nu alleen toetjes dan krijg je bijna altijd de wijn erbij die je lekker vindt.
Maar hebben ze in alle restaurants Lambrusco, Canei (wit of rose) of Hugo? Of dit soort wijnen dan?
Alle reacties Link kopieren
kebablover schreef:
14-02-2019 19:29
Maar hebben ze in alle restaurants Lambrusco, Canei (wit of rose) of Hugo? Of dit soort wijnen dan?
Nee, zoete witte wijn meestal wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nou in veel restaurants hebben ze wel een flesje staan en wanneer je die wijnen noemt dan heeft men wel een indruk over wat jij lekker vindt en wat daar op lijkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
kebablover schreef:
14-02-2019 19:29
Maar hebben ze in alle restaurants Lambrusco, Canei (wit of rose) of Hugo? Of dit soort wijnen dan?
Dessertwijnen vaak wel. Maar die zijn echt te zoet om als grote bel bij het hoofdgerecht te nemen.
Zaken waar ze Lambrusco, Canei of Hugo schenken lijken me eerder nivo eetcafé dan restaurant.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-02-2019 19:32
Nou in veel restaurants hebben ze wel een flesje staan en wanneer je die wijnen noemt dan heeft men wel een indruk over wat jij lekker vindt en wat daar op lijkt.
Ah zo! Toppie, bedankt voor je advies!
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon leren om echt wijn te drinken ;-)
eva-luna schreef:
14-02-2019 19:33
Dessertwijnen vaak wel. Maar die zijn echt te zoet om als grote bel bij het hoofdgerecht te nemen.
Zaken waar ze Lambrusco, Canei of Hugo schenken lijken me eerder nivo eetcafé dan restaurant.
Gaat prima hoor.
Moet het persé wijn zijn?

Waarom geen water of coca?

Of een glas cava / prosecco bij 't aperitief en daarna over op fris?
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 14-02-2019 19:37
39.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In wat voor soort restaurants eet jij graag?

Een eenvoudige Italiaan zal sneller een flesje Lambrusco hebben en een eenvoudig eetcafe of een bar waar je kunt eten heeft vaak ook 1 van de genoemde wijnen.

Ik heb ooit eens gegeten bij Graves in de Gravestraat (bestaat niet meer, chique ik had een nieuwe baan). Ik haat dus zoete wijn maar zij hebben mij echt verrast met een mooie dessert wijn die ik wel lekker vond.

Je hoeft je niet te schamen voor jouw smaak. Vraag gewoon om wat je lekker vindt en sta af en toe open om een paar druppels van iets anders te proberen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jij vind rose te bitter maar er zit zo veel verschil in rose. Zo heb je droge, zoete en half zoete rose. Als ik visite krijg en ze geven aan dat ze rose drinken dan vraag ik wel van wat voor rose. Zelf vind ik zoete rose niet te drinken maar een droge vind ik heel erg lekker. Bij de supermarkt staat er bij wijnen ook een beschrijving bij of de wijn zoet of droog is enz.
Zelf bestel ik meestal witte Chardonnay maar dat is een droge witte wijn want ik hou niet van zoette wijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk niet zo lekker maar als je wijn van het huis vraagt dan geven ze een wijn die bij het gerecht past. Ik zou dan zeggen: contrasterend qua smaak dus bijvoorbeeld zuur bij een gerecht wat niet zuur is.

Maar dit tabelletje weet het het beste:

Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Meestal Chardonnay, omdat ik dat zelf erg lekker vind. Ook gewoon als terraswijntje zonder gerecht.

Of ik vraag de ober om een wijn die past bij mijn hoofdgerecht.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
14-02-2019 19:47
Ik vind het eigenlijk niet zo lekker maar als je wijn van het huis vraagt dan geven ze een wijn die bij het gerecht past. Ik zou dan zeggen: contrasterend qua smaak dus bijvoorbeeld zuur bij een gerecht wat niet zuur is.

Maar dit tabelletje weet het het beste:

Afbeelding
Ik ben het niet eens met de tabel... :mrgreen:

En overigens vermoed ik dat een ober denkt dat hij in een aflevering van Bananasplit zit als je vraagt om Canei, maar dat geheel terzijde...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben er echt geen verstand van zeg.
Een Chardonnay. Nou, daar heb je veel bagger tussen zitten hoor.
Sauvignon Blanc - liefst uit Nieuw Zeeland, vaak rotzooi van grote wijnhuizen.
Lambrusco, Canei (wit of rose), Hugo of een zoete Riesling, daar kan je de gootsteen mee ontstoppen.

Wat een treurigheid allemaal.
Ik hou van droge witte wijn bv een Sancerre of een volle rode bv een malbec .
Rose vind ik een terras slobberwijn ;)
Alle reacties Link kopieren
Als je gootsteenontstopper nou lekker vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
kebablover schreef:
14-02-2019 19:29
Maar hebben ze in alle restaurants Lambrusco, Canei (wit of rose) of Hugo? Of dit soort wijnen dan?

Nee die hebben ze niet, maar je kunt gerust een zoete witte wijn bestellen. Gewoon zonder de soort te noemen, doe ik ook nooit. Waarom doe je dat niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven