Taart ( fondant ) vulling vraagje

15-02-2019 09:05 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen
Ik ga een taart maken iets wat ik eerder gedaan heb maar dan met hulp van andere. Nu dus alleen en kan mijn hulplijn even niet inschakelen
Uiteraard kijk ik YouTube en Google ik
Maar misschien is er iemand hier die een leuke maar vooral lekkere tip heb voor een vulling
Ik heb botercreme en bankbakkersroom in huis. Botercreme voor t afsmeren maar er is mij verteld dat je daar ook iets doorheen kan doen voor andere smaak
En de banketbakkerroom die kan je ook als vulling gebruiken toch of moet je die ook aanmaken met iets
Wellicht zijn er topics van maar kon ze zi gauw niet vinden
Ben benieuwd of iemand wat tips heeft
Alle reacties Link kopieren
je kunt kijken op de site http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/vullen/a
Banketbakkersroom kun je het beste gebruiken als vulling. Je kunt dit half/half mengen met geklopte slagroom, dan krijg je zwitserse room. Ook heel erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Banketbakkersroom is zo geschikt als vulling, maar heb je ook nog andere smaken? Alleen botercrème en room is niet heel erg lekker, dus, iets van fruit(vers of jam) of chocola(ganache of pasta) voegt al heel veel toe. Denk simpel met wat je in huis hebt. Hoeveel lagen vulling doe je?

De vulling mag niet in aanraking komen met de fondant, dan smelt deze. Dus naast het afsmeren om de taart mooi strak te krijgen, kun je de botercrème gebruiken om er dijkjes mee spuiten: een opstaand randje om je vulling heen. Dan druipt het niet tussen de lagen uit.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Je kan 1 laagje met room doen en een tweede laagje met bijvoorbeeld fruit (jam doe ik meestal) of nutella met mascarpone als je het makkelijk wil. Altijd lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind likeuren, die je ook kan druppelen door de taart zelf, erg lekker. Om nog sterkere smaken te creëren zou ik aroma's kopen en ze samen met echte smaken gebruiken.

De botercreme kan je ook op die manier smaak geven; je kan hem lichter maken door er enkele lepels banketbakkersroom doorheen te mixen. Ik gebruikte alleen de zelfgemaakte daarvoor. Alles moet exact dezelfde temperatuur hebben daarvoor en de creme "draagt" alleen tot een bepaalde hoeveelheid. Je moet zelf uitvinden tot hoever hij nog wil emulgeren. De creme wordt daar lichter en lekkerder van.

Gaat het toch schiften dan begin je weer met boter en poedersuiker en mixt daar de geschifte creme door. Dan krijg je nog meer. Dit proces zou ik oefenen en niet meteen je showtaart ermee maken.

Ik gebruikte tamelijk koude ingrediënten kan ik me herinneren en tijdens het mixen werd het vanzelf warmer. Geschifte creme smaakt overigens nog steeds erg goed en ziet er alleen wat eigenaardig uit; een beetje craquelee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik had laatst blikje aardbeientaartvulling gebruikt in 1 laag en in andere laag was de botercreme volgens recept van Laura's bakery
Alle reacties Link kopieren
Je kunt door de botercreme een smaakje doen (bv nesquik) om er wat meer smaak aan te geven.

Ik zou de room mengen met slagroom om m wat zachter te maken.
En dan een laagje jam.of fruit.

De botercreme gebruiken om dijkjes te spuiten en af te smeren.
Botercreme kun je evt vanille doorheen doen maar dat hoeft niet. Van banketbakkersroom maak ik altijd Zwitserse room. Erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Gestampte m&m's door de botercreme mengen is ook lekker als vulling.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Laagje jam op de taartbodem voor je de banketbakkersroom erop smeert is ook erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
15-02-2019 11:27
Gestampte m&m's door de botercreme mengen is ook lekker als vulling.
Euj! Klinkt lekker!
Alle reacties Link kopieren
favoriete vullingen hier
- lemoncurd
- vanille kwark
- bosbessen kwark
- geklopte slagroom gemengd met gebroken bokkepootjes
- chocolade mouse (of brownies chololade pudding)

maar jam gaat ook heel goed.

(en de allerlekkerste was limoen kokoskwark maar die bestaat niet meer.....)
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
15-02-2019 11:27
Gestampte m&m's door de botercreme mengen is ook lekker als vulling.
Ik heb gekozen voor bokkepootjes vulling. Niet te doen zo lekker :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie tips
Ik heb gekozen voor bokkepootjes vulling en Zwitserse room en natuurlijk botercreme om af te smeren
Alleen dit is dus de eerste keer dat ik t helemaal alleen had gedaan. T fondant had een ander altijd voor me gerold
Mijn God wat een takke werk is dat zeg. Ik heb serieus t fondant stuk gekneden. Teveel poedersuiker gebruikt
T bleef scheuren. Heb t wegggoid en een nieuw pakje open gemaakt
Eindelijk de juiste vorm en erom heen gedaan. Daarna natuurlijk de fondant er goed omheen krijgen wat een drama was want natuurlijk scheurde dat bij mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven