Indonesisch eten in Scheveningen

18-02-2019 14:32 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee daagjes Den Haag met hotel in Scheveningen... Wat is nou een leuk gezellig gedecoreerd eettentje met goed Indonesisch eten en vriendelijke bediening in Scheveningen?

Op Iens / The Fork hebben maar 2 van de 6 Indonesische restaurants in Scheveningen recensies, waarvan eentje maar 2 recensies. Toko Dian scoort het hoogst maar die vind ik er op foto's in google kil uitzien. En dat lijkt me ook niet een tentje waar ze bedienen aan tafel, terwijl ik dat wel zoek.

Oja en ik ben zelf een indo dus het mag wel 'zoals thuis' smaken. :-)

En tips voor een fijne sushitent zijn ook welkom.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Als Indo weet je toch dat het nooit ergens “als thuis” zal smaken. Of je moet het toeval treffen een kok te vinden die uit exact hetzelfde dorp als de thuiskok komt :-)
Alle reacties Link kopieren
Indonesisch weet ik niet maar Sui Sha Ya is een goede Japanner. Daar kun je ook lekkere sushi krijgen. Ik vind zelf de plekken aan de bar waar je het eten klaargemaakt kunt zien worden leuk, maar ze hebben ook tafeltjes.

Van volgens mij dezelfde eigenaren zit Set Ginki Tei in het centrum van Den Haag, die vind ik zelf qua ambiance iets leuker.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Toko Bali op het Abeelplein en De Sushimeisjes
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
18-02-2019 14:39
Als Indo weet je toch dat het nooit ergens “als thuis” zal smaken. Of je moet het toeval treffen een kok te vinden die uit exact hetzelfde dorp als de thuiskok komt :-)
Ik bedoel meer zo van: niet van die Chinezen die van keuken zijn veranderd omdat Chinees eten minder populair is geworden. (Zoals veel sushitenten nu door Chinezen worden gerund.)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Dank @Borboletas en Oscha, ik ga die eens opzoeken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
18-02-2019 15:50
Ik bedoel meer zo van: niet van die Chinezen die van keuken zijn veranderd omdat Chinees eten minder populair is geworden. (Zoals veel sushitenten nu door Chinezen worden gerund.)
Ah, zo bedoeld. Ik snap het.
Alle reacties Link kopieren
Moet je niet gewoon de tram pakken Den Haag in als je echt Indonesisch wilt eten? Bijvoorbeeld bij Soeboer, Srikandi of Garoeda.
Alle reacties Link kopieren
Procne schreef:
18-02-2019 16:06
Moet je niet gewoon de tram pakken Den Haag in als je echt Indonesisch wilt eten? Bijvoorbeeld bij Soeboer, Srikandi of Garoeda.
Ja Garuda op de Kneuterdijk. Daar gaat Mark Rutte toch altijd eten.
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips, misschien een andere keer...
Nu ben ik overdag al in Den Haag, 's avonds zit ik bijna aan de boulevard. Weliswaar met OV-fiets maar geen zin om dan nog te reizen. Vind het dan wel lekker om gewoon nog even op het strand te kunnen lopen na het eten en dan hotel in te rollen, niet teveel gedoe. Voelt ook raar om met tig restaurants en strandtenten voor de deur, helemaal ergens anders heen te gaan om te eten.
Misschien laat ik dat idee van Indonesisch toch maar varen en doe ik dat thuis in Amsterdam wel weer een keertje. :-) Maar ik kijk nog even naar die suggesties in Scheveningen zelf.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
18-02-2019 16:41
Misschien laat ik dat idee van Indonesisch toch maar varen en doe ik dat thuis in Amsterdam wel weer een keertje. :-)
Bojo!
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
18-02-2019 16:43
Bojo!
Ah, die ken ik nog niet! Dank je.
Het is alweer een tijdje geleden. In mijn jeugd een beetje een 'overdosis' gehad. Pas sinds een paar jaar ben ik weer wat vaker die keuken gaan opzoeken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
poppetje2006 schreef:
18-02-2019 16:12
Ja Garuda op de Kneuterdijk. Daar gaat Mark Rutte toch altijd eten.
Nee, bij Garuda gaat (bijna) niemand meer eten. Mark eet altijd bij Soeboer op de Brouwersgracht.
Verder heb je nog Bogor in de van Swietenstraat, die is ook echt goed.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
18-02-2019 16:48
Ah, die ken ik nog niet! Dank je.
Het is alweer een tijdje geleden. In mijn jeugd een beetje een 'overdosis' gehad. Pas sinds een paar jaar ben ik weer wat vaker die keuken gaan opzoeken.
Het is echt een onooglijk restaurant, dus voor de sfeer moet je er niet heen (of juist wel; je had zo in Indonesië kunnen zitten). Maar zo ontzettend goed en lekker! En ook niet duur.

Ik ben er zelf al even niet meer geweest, maar het is echt al jaren een begrip onder Indo’s ver buiten Amsterdam (die van het slag dat alleen naar de Pasar Malam gaat om te eten, en dan ook elke dag).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven