Oesters

25-02-2019 04:07 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jouw favoriete oester? Qua soort en bereiding?

Hoeveel eet je er op een avond?

Ik had vanavond een stuk of 13, verschillende bereiding. Rauw, met een fris of licht pittige dressing vind ik toch t lekkerste. Die gebakken oesters smaken wel oké, maar zijn t toch net iets te saai. Laat mij maar slurpen aan een verse :kwijl:
Alle reacties Link kopieren
Eentje met een dikke parel erin....
Alle reacties Link kopieren
Bofkont
Alle reacties Link kopieren
Ben er zelf niet zo van, maar mijn man eet ze graag in restaurants. Of als we in de UK zijn, gewoon direct aan de kade.
En dan met zo weinig mogelijk, zo puur mogelijk. Hij neemt er meestal 3 als voorgerechtje/snack
Ik weet niet of ik ooit goede heb gegeten, maar ik vind ze zo smerig. Alsof je een hap zeewater neemt.
Ana_Isabel** schreef:
25-02-2019 08:32
Ik weet niet of ik ooit goede heb gegeten, maar ik vind ze zo smerig. Alsof je een hap zeewater neemt.
Brr dit had ik laatst ook. Véél te zout. Terwijl ik echt dol ben op oesters.

Mijn favoriete zijn Gillardeau's. Het liefst met een drupje citroen of een scheutje witte wijn erin. Doe maar duur :proud: . Meestal eet ik er 2-3.
Ik heb ze ook een keer zelf geplukt in Zeeland, das pas goedkoop! En ze waren lekker.
Gegratineerd met kaas vind ik ze wel te hachelen en zelfs lekker, maar rauw vind ik 't net snot met 'n zeewatersmaakje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind oesters, ongeacht de bereidingswijze, niet zo bijzonder eigenlijk.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Valt me trouwens op dat ze bij First Dates (kijkt iemand dat?) vrijwel altijd oesters als voorgerecht nemen, en dan is er altijd wel één van de twee die dat nog nooit gegeten heeft...
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk! Niet te groot en dan met citroen en peper. Of rode wijnazijn en sjalot.
factor15 schreef:
25-04-2019 11:14
Heerlijk! Niet te groot en dan met citroen en peper. Of rode wijnazijn en sjalot.
Dit dus.

En voor minder dan 6 ga ik niet :-D.
Alle reacties Link kopieren
Pammetjes schreef:
25-02-2019 04:07

Ik had vanavond een stuk of 13, Rauw, met een fris of licht pittige dressing vind ik toch t lekkerste.
Wat zal jij een blije man hebben :D



Dat zei mijn baas vroeger altijd als er een vrouw uit zo'n schelp stond te slurpen :rofl: En hij had gelijk, kun je net zo goed je vriend blij maken, hapje zoute snot bleh.
Alle reacties Link kopieren
Ohh, I love oesters! Krijg er meteen trek in. Vind ze heerlijk met tabasco en citroen of wijnazijn. Ik ken een restaurant waar ze oesters met passievrucht serveren, dat is echt mijn favoriet!
Alle reacties Link kopieren
Vers uit de étang van Bouzigues, met een glas Picpoul de Pinet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Super vers. Maar gestoomd met wat knoflook bij de chinees vind ik ook heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Met een emmertje Wijko erover.
Damned if I don’t

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven