Koolhydraatarm snacken

28-02-2019 17:04 56 berichten
Van koolhydraatrijke snacks krijg ik alleen maar meer trek dus eet ik graag een handje noten, babybel kaasjes of een bakje kwark. Wat vinden jullie lekkere koolhydraatarme snacks?
Alle reacties Link kopieren
Chocola.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Fruit, rauwkost, een gekookt ei.
Alle reacties Link kopieren
Gekookt ei inderdaad of een handje ongebrande noten.
Wortels, spelt soepstengels dippen in humus.
Alle reacties Link kopieren
Eisalade in rolletje ham. Geitenkaas met rauwe ham. Knolselderchips. Komkommerplakjes met kruidenkaas. Alle kaas en worst in blokjes en plakjes Gevuld ei. Eggwrap met zalm. Paling, haring, gerookte zalmmoot, makreel. En en en en ... Er is zo veel :D
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
28-02-2019 17:09
Gekookt ei inderdaad of een handje ongebrande noten.
Wortels, spelt soepstengels dippen in humus.
Spelt soepstengels zijn niet koolhydraat arm.
Dat je de koolhydraten een beetje wil beperken is trouwens prima. Maar dat je van koolhydraatrijke snacks meer honger zou krijgen geloof ik niet zo.
Geraspte wortel (met komkommer, tomaat, paprika, wat er in huis is) met wat azijn en peper/zout is een van m'n favorieten. Ik eet echt graag wortels, dus is zeker geen straf voor me :)
nina1966 schreef:
28-02-2019 17:10
Eisalade in rolletje ham. Geitenkaas met rauwe ham. Knolselderchips. Komkommerplakjes met kruidenkaas. Alle kaas en worst in blokjes en plakjes Gevuld ei. Eggwrap met zalm. Paling, haring, gerookte zalmmoot, makreel. En en en en ... Er is zo veel :D
Dit klinkt heerlijk, hoe maak je die eggwrap?
Alle reacties Link kopieren
Koolhydraat arm is gewoon niet gezond. Eet gewoon normaal uit de schijf van vijf TO. Afbeelding
DuchessMeganMarkle schreef:
28-02-2019 17:19
Koolhydraat arm is gewoon niet gezond. Eet gewoon normaal uit de schijf van vijf TO. Afbeelding
Onderbouw je antwoord eens. Ik ben wel benieuwd wat er niet gezond aan is? Het enige wat ik kan bedenken is dat je over het vetgehalte valt, maar mensen die serieus met een koolhydraatbeperkte levensstijl bezig zijn, rekenen uit hoeveel gram vet ze op een dag mogen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Brownietaart schreef:
28-02-2019 17:25
Onderbouw je antwoord eens. Ik ben wel benieuwd wat er niet gezond aan is? Het enige wat ik kan bedenken is dat je over het vetgehalte valt, maar mensen die serieus met een koolhydraatbeperkte levensstijl bezig zijn, rekenen uit hoeveel gram vet ze op een dag mogen geloof ik.
Je zou het boek moeten lezen van Professor Martijn B. Katan-Voedingsmythes wetenschappelijk onderbouwd.

Je kan toch niet je hele leven koolhydraat arm eten?
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
28-02-2019 17:19
Koolhydraat arm is gewoon niet gezond. Eet gewoon normaal uit de schijf van vijf TO. Afbeelding
Hele volksstammen eten zo. En die zijn echt gezonder dan wij in het westen.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
28-02-2019 17:29
Je zou het boek moeten lezen van Professor Martijn B. Katan-Voedingsmythes wetenschappelijk onderbouwd.

Je kan toch niet je hele leven koolhydraat arm eten?
Nogmaals, waarom niet? Er zijn echt hele volken die al sinds mensenheugenis zo eten en die zijn echt een stuk gezonder en minder obese dan hier in het westen.
Btw katan kan ik niet serieus nemen met zijn connecties met het voedingscentrum én zijn ontzettend domme dingen. Roomboter slecht??? Nee joh margarine is gezond :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Orlandia schreef:
28-02-2019 17:17
Dit klinkt heerlijk, hoe maak je die eggwrap?
Is heel simpel hoor. Ei klutsen en er zonder zout een pannekoek van bakken. Besmeren met bv kruidenkaas, wat sla en wat plakken ham. Of kruidenkaas of creme fraiche met zalm. En dan oprollen.
Alle reacties Link kopieren
Koolhydraatarm kan prima je hele leven.

Ik neem vaak een eitje of koffie met slagroom, stukje kaas of komkommer met roomkaas, iets van zalm, tomaatjes of een augurk met een plak vleeswaren of een wrap van sla en dan roomkaas en vis/vleeswaren, paar olijven of noten... enzenz
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
28-02-2019 17:29
Je zou het boek moeten lezen van Professor Martijn B. Katan-Voedingsmythes wetenschappelijk onderbouwd.

Je kan toch niet je hele leven koolhydraat arm eten?
Roomboter is slecht en soja gezond :rofl: Echt ik heb meer vertrouwen in een koe dan in een product dat uit een laboratorium komt :D
DuchessMeganMarkle schreef:
28-02-2019 17:19
Koolhydraat arm is gewoon niet gezond. Eet gewoon normaal uit de schijf van vijf TO. Afbeelding

Oh, daar denkt mijn huisarts héél anders over.
DuchessMeganMarkle schreef:
28-02-2019 17:29
Je zou het boek moeten lezen van Professor Martijn B. Katan-Voedingsmythes wetenschappelijk onderbouwd.

Je kan toch niet je hele leven koolhydraat arm eten?

Je eet gewoon koolhydraten bij koolhydraatarm. Kan prima. Sterker nog, sommige mensen krijgen vanwege gezondheidsredenen het advies zo te eten:

https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... dieet.aspx
Alle reacties Link kopieren
Ik eet altijd stukjes paprika met een plakje oude kaas.
Vind ik een lekker tussendoortje.

Koolhydraten beperken kan geen kwaad. Helemaal uitbannen kan niet en moet je niet willen.
nina1966 schreef:
28-02-2019 17:37
Is heel simpel hoor. Ei klutsen en er zonder zout een pannekoek van bakken. Besmeren met bv kruidenkaas, wat sla en wat plakken ham. Of kruidenkaas of creme fraiche met zalm. En dan oprollen.
Klinkt lekker, bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Vis, meestal uit een pakje uit koelschap ( forel, makreel, haring) of blik. Maar zelf gekookte of gepocheerde witvis (schol, tong) met boter is natuurlijk ook top.
retrostar wijzigde dit bericht op 28-02-2019 17:54
4.43% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vul ook nog wel eens van die kleine rode pepertjes (potje AH) met roomkaas. Gevulde olijven van de turkse super, kaas, worst, augurk. Schijnt dat als je een plakje rookkaas tussen bakpapier een minuut in de magnetron doet je een soort kaascracker krijgt. Ga ik binnenkort eens uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
28-02-2019 17:53
Ik vul ook nog wel eens van die kleine rode pepertjes (potje AH) met roomkaas. Gevulde olijven van de turkse super, kaas, worst, augurk. Schijnt dat als je een plakje rookkaas tussen bakpapier een minuut in de magnetron doet je een soort kaascracker krijgt. Ga ik binnenkort eens uitproberen.
Hoeft niet tussen bakpapier maar er op is wel handig. Gewoon die goedkope nemen die is prima. Niet te donker laten worden want dan worden ze bitter. Lekker met filet americain :D Ongeveer 3 minuten als ik het me goed herinner.
Olijfjes
Augurkensticks
Plakjes kaas
Plakjes worst
Gekookt eitje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven