Espressomachine - thuisbarista

10-03-2019 19:31 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen!

Ik ben dol op cappuccino's en ik betaal me hier dan ook blauw aan. Nu heb ik besloten om zelf een mooi espresso apparaat te kopen, zodat ik thuis de Barista kan uithangen. Alleen, de keuze is reuze! Wie o wie heeft er een goede ervaring met een goed apparaat waar je lekkere cappuccino's mee kunt maken (en die bij voorkeur niet te moeilijk te bedienen is voor een amateur ;) )? Voor de goede orde: ik ben niet op zoek naar een volautomaat, maar echt naar een apparaat waar je zelf de melk mee opschuimt, zoals ik ze ook haal bij koffietentjes in de stad.

Dank alvast voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik wwet niet war je woont maar in utrecht zit van pomeren en in rotteradan kookpunt. Loop daar eens binnen voor advies. Wel handig overignes wanneer je je budget benoemt ;) de prijzen lopen nogal uiteen
Alle reacties Link kopieren
Ha Philine,

Leuk! Ik heb dat zelf een aantal jaren geleden ook gedaan, met een beetje dezelfde insteek als jij. Ik heb toen via martkplaats uiteindelijk een Ascaso Dream gekocht voor 250,-, Een aardig 'beginners apparaat 'wat ik zelf qua uiterlijk erg mooi vind en het is niet te groot voor mijn niet al te ruime keuken.

Daar zitten de basics in ieder geval op. Het heeft even geduurd voordat ik er echt goede koffies mee kon zetten, want het komt best wel nauw qua hoeveelheid koffie, maalgraad van de bonen, aandrukken, en ook de koffie die je gebruikt (versheid, maalgraad en soort) Maar als het dan lukt is dat ook wel weer heel tof en je wordt er steeds beter in.
Met een 2e handsje moet je natuurlijk wat geluk hebben en voor profs is mijn machine echt een instapmodel, dat overigens nog steeds nieuw wordt verkocht. Ik heb hem na 3 jaar 1 keer weggebracht voor onderhoud en omdat hij wat gebreken begon te vertonen, maar hij loopt nu weer als een zonnetje en ik kan er denk ik weer jaren mee door.

Tip: Er zijn fora waar je gegarandeerd koffiefreaks treft (amateur + prof) waar je veel kan teruglezen of kan vragen zoals Koffiepraat en Thuisbarista.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de EQ 6 van Siemens,ideaal ding en makkelijk in gebruik.
Je zegt dat je zelf de melk op wilt schuimen, maar dit hebben wij ook gehad en juist door dat stoompijpje maakten we er geen gebruik van.
Hier zit een slangetje aan die je in het pak melk hangt.
Ja in de koffiebar is het zo gedaan, maar met een thuisgebruik is het nogal gepruts.


Afbeelding
LG
Alle reacties Link kopieren
Rancilio Silvia.
Alle reacties Link kopieren
Als je de koffiemolen apart erbij koopt, let dan ook heel goed op de kwaliteit daarvan. Een goede bonenmaler is echt heel belangrijk en niet iets om op te besparen.
Hier ook een Rancilio Silvia
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook erg tevreden over de Siemens EQ serie
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!!
Alle reacties Link kopieren
Veel koffie nerds zillen absoluut zeggen; beter een goede bonenmaler dan meer geld voor koffieapparaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven