Jouw beste veg kookboek

13-03-2019 09:51 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Brand maar los, welk vegetarisch kookboek moét je in huis hebben?

Ik heb er redelijk wat, en geef eerlijk toe flexitatier te zijn. Maar het is wel zo dat vegetarische kookboeken mij het meeste inspireren.
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik eigenlijk altijd de Allerhande-website
Ik kijk ook alleen maar op internet.

De facebookgroep Vegan Recepten vind ik leuk. De meeste vegetarische recepten zijn met kaas en hier staan echt andere recepten op.
Alle reacties Link kopieren
Leiths vegetable bible, maar wel alleen in het engels beschikbaar
Veg! - river cottage boek
Ottolengi ( schrijf ik zijn naam goed?)
Hij heeft er volgens mij twee. Ik heb drie niet vegetarische varianten en vind ze er goed en mooi.
Alle reacties Link kopieren
Veg!
Vegalicious
het nieuwe vegalicious
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Als ik vegetarisch kook gebruik ik dit boek vaak en alles wat erin staat is heerlijk: Het Groenteboek van Delicious. Eigenlijk is dit een slechte tip, want dit boek is niet helemaal vegetarisch, maar wel grotendeels. Er worden veel verschillende soorten kaas in gebruikt (geitenkaas, mozarella, Franse kazen etc), dus als je je kazen ook vega koopt moet je daar wel een goed adres voor hebben.

Verder ben ik benieuwd wat voor tips hier nog meer gegeven gaan worden, wil zelf ook graag een vegetarisch kookboek aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee voor tips :hyper:
Ik heb ze zelf (nog) niet maar ze staan op mijn verlanglijstje:

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
The Green Kitchen at Home. Heerlijk boek, heerlijke recepten.
Alle reacties Link kopieren
-The green kitchen travels

-My new roots

-Bieslook en polenta

Op Pinterest staan ook veel leuke recepten.
Alle reacties Link kopieren
"Much more Veg"/"Veel meer veg" van Hugh Fearnley Whittingstall is mijn favoriet! Met zijn recepten wordt het makkelijk om heel veel groenten te eten.
Het is de opvolger van "Veg". Alle recepten zijn goed maakbaar, met vindbare ingrediënten en hij geeft ook tips voor alternatieve ingrediënten. Je kunt er het hele jaar lokaal mee koken want hij gebruikt veel wintergroenten. Het boek is volledig veganistisch.
Afbeelding

Gekocht om meer met de seizoenen te koken. En de oogst van mijn groentetuin creatiever te gebruiken.
- Plenty van Ottolenghi, natuurlijk :). Is leuker dan Plenty more (heeft wat lastigere ingredienten). Zijn andere boeken staan ook vol vegetarische gerechten die de moeite waard zijn om aan te schaffen. Zoals Jeruzalem en Het kookboek.
- het love & Lemons kookboek, leuke en makkelijke recepten. Heel leuk vormgegeven (echt een tip!)
- veg! en Veel meer veg!
- 30 minuten vegetarisch
- veggiestan (midden oosters)
- the green kitchen at home (the green kitchen travels is ook leuk), deze boeken pak ik wel minder snel dan de anderen. Alles is zo ‘gezond’, mij soms iets te gezond
- easy curry vegetarisch (Indiaas, ken ik niet maar heb haar niet vegetarische boeken en weet dat zij bekend staat om haar vegetarische Indiase gerechten)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven