Kitkat-taart: makkelijke versie ?

18-03-2019 20:20 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn puberzoon wil graag voor zijn verjaardag weer eens zo’n chocoladetaart met KitKat en M&M’s bovenop. Ooit een keer gemaakt, inderdaad heerlijk maar ging ook best wat tijd in zitten.
Nu zit ik, vanwege tijdgebrek dat weekend, te denken aan een simpelere variant: een kant-en-klare chocoladetaart van Jumbo of Hema kopen (die vinden wij lekker hoor) en daar de KitKat langs zetten (en m&m’s bovenop natuurlijk).

Zou dat iets zijn? Maar hoe zet ik de KitKats dan het makkelijkst vast? Ganache maken en hier de taart mee overgieten is een plan, maar ook kliederen.
Iemand zo’n taart weleens gemaakt met een kant-en-klare taart als basis?
Alle reacties Link kopieren
Je kan het vastmaken met wat chocopasta. Ik denk dat ik dat zou doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik het vastzetten van de Kitkat het meeste werk dus ik zou een biscuit bakken maar goed. Ga je toch voor een kant en klaar taart dan kun je ze heel gemakkelijk vastzetten met choco pasta.

Hoe oud is je zoon? Misschien kan hij zelf een deel van de taart maken?
Alle reacties Link kopieren
Vastzetten met slagroom? Dropveter erom strikken?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nutella als ‘lijm’.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dik lint erom heen
Ik maak weleens de simpele versie, ik bak een chocolade wolkencake van dr. Lekker. Dan een zakje kant en klaar chocoladeglazuur er overheen en daar plak je de Kitkat makkelijk mee vast. Dan de M&M's erop en klaar !
Kameelperd schreef:
18-03-2019 20:32
Ik maak weleens de simpele versie, ik bak een chocolade wolkencake van dr. Lekker. Dan een zakje kant en klaar chocoladeglazuur er overheen en daar plak je de Kitkat makkelijk mee vast. Dan de M&M's erop en klaar !
Vergeet niet eerst open te snijden en er chocomousse tussen te smeren. Kan ook aan de buitenkant om de kitkats mee te plakken misschien.
smelt een pakje roomboter op het formuis
meng de boter met 500 gram suiker
doe 12 kitkatten in een theedoek en sla ze met een hamer tot kleine stukjes
vermeng de kitkatten met de gesmolten boter. stort de massa in een springvorm en druk er m en m’s bovenop.
opstijven in de koelkast en iedereen zal van je houden
Lenteui schreef:
18-03-2019 20:39
Vergeet niet eerst open te snijden en er chocomousse tussen te smeren. Kan ook aan de buitenkant om de kitkats mee te plakken misschien.
Dat doe ik bewust niet want dan moet je hem in de koelkast bewaren en dan lopen de M&M's uit en wordt de Kitkat keihard.
Alle reacties Link kopieren
Chocopasta of Nutella! Dat ik daar niet aan heb gedacht :worship: !
Dat zou wel een goeie zijn. Eventjes laten smelten in de magnetron zodat het wat smeerbaarder wordt misschien.
Maar die chocoladeglazuur vind ik ook wel een goede tip.

S-Meds, dat lijkt op arretjescake dan toch? Ook lekker, maar niet wat ik voor nu zoek.
Alle reacties Link kopieren
Au bain marie smelten.

Bij de ah hebben ze ook pure chocopasta. Minder zoet als nutella.
Been there, done that, got the T-shirt.
mamaonbekend schreef:
18-03-2019 21:54
Chocopasta of Nutella! Dat ik daar niet aan heb gedacht :worship: !
Dat zou wel een goeie zijn. Eventjes laten smelten in de magnetron zodat het wat smeerbaarder wordt misschien.
Maar die chocoladeglazuur vind ik ook wel een goede tip.

S-Meds, dat lijkt op arretjescake dan toch? Ook lekker, maar niet wat ik voor nu zoek.
het was geen serieus recept met die halve kilo suiker
De meeste taarten die je kant en klaar kunt kopen zijn al gegarneerd, dus dan moet je eerst de versiering er afplukken, en dan weer je eigen versiering er opgooien.
Weet niet of dat echt sneller is.
Er zit op die kant en klare taarten meestal wel al een soort creme of glazuur, dus misschien kun je het spul daar wel indrukken, en anders inderdaad nutella als extra.
Als het gewoon een "blote" cake is kun je kant en klaar glazuur gebruiken, maar als er al een laagje van iets opzit dan pakt dat misschien niet, of het word heel rommelig over elkaar heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel zoiets:

Afbeelding

Daar kun je die losse garnering toch zo afschuiven? En nieuw chocoladeglazuur erover heen of een laagje Nutella?
Waarom geen lekkere cake kopen vullen met chocolademouse en afsmeren met chocoladepasta. Daarom de kitkat plakken en m&m's erop. Dan is die rechthoekig ipv rond.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er nu aan te denken om deze taart maken: no bake chocoladetaart. En dan met een bodem van oreo’s. :-P)
Toch iets (gedeeltelijk) zelfgemaakt en iets nieuws, deze staat nog op mijn lijstje om es te maken/proeven.
Afbeelding

Zou de (mini) KitKat zo langs de zijkant blijven plakken? Na het opstijven dus en de taart uit de vorm gehaald word?
De M&M’s bovenop lukt denk ik wel, zeker als ik die erop leg als de taart nog moet opstijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat deze taart een beetje de structuur van een kwarktaart heeft? Geen idee hoor, ik kan niet lezen wat er nog bij moet qua ingrediënten. Maar als dat zo is, is hij niet zo stevig. Dan zou ik dat niet doen.

In welke regio woon je?
Doe maar niet, ik vond hem écht heel vies. Hij valt ook als een blok op je maag het is meer een soort desserttaart.
Hij wordt ook niet hoog dus kan je niks met de KitKat
Alle reacties Link kopieren
Hmm...hij ziet er wel lekker uit... dacht ik. Een soort chocolademousse op een bodem van oreo’s, dat leek me wel wat.
En je kan em iets hoger maken door een wat kleinere vorm te gebruiken natuurlijk, ca. 20 cm bijvoorbeeld.
Maar nog maar es heroverwegen dan.

Ik gebruikte vroeger Chocoladebiscuit mix van Funcakes, maar ik bak verder nooit meer en kom niet meer in die taartwinkeltjes, dus dat wordt ‘em niet.
En ik heb nu ook niet zoveel zin in zelf alle vullingen maken etc., dat deed ik eerst wel maar heb ik nu geen tijd voor.
Dus vandaar dat ik iets makkelijks als basis zoek, maar geen gewone cake.

Ander plan: chocoladefudge taart, naar het recept van oh my foodness maar dan dus met een oreo bodem. Is ook een makkelijk recept en ik lees lyrische recensies hierover:
http://www.ohmyfoodness.nl/omf-kookt/sn ... fudgetaart
Afbeelding

Is dat een beter plan ?
mamaonbekend schreef:
20-03-2019 18:35
Hmm...hij ziet er wel lekker uit... dacht ik. Een soort chocolademousse op een bodem van oreo’s, dat leek me wel wat.
En je kan em iets hoger maken door een wat kleinere vorm te gebruiken natuurlijk, ca. 20 cm bijvoorbeeld.
Maar nog maar es heroverwegen dan.

Ik gebruikte vroeger Chocoladebiscuit mix van Funcakes, maar ik bak verder nooit meer en kom niet meer in die taartwinkeltjes, dus dat wordt ‘em niet.
En ik heb nu ook niet zoveel zin in zelf alle vullingen maken etc., dat deed ik eerst wel maar heb ik nu geen tijd voor.
Dus vandaar dat ik iets makkelijks als basis zoek, maar geen gewone cake.

Ander plan: chocoladefudge taart, naar het recept van oh my foodness maar dan dus met een oreo bodem. Is ook een makkelijk recept en ik lees lyrische recensies hierover:
http://www.ohmyfoodness.nl/omf-kookt/sn ... fudgetaart
Afbeelding

Is dat een beter plan ?
Hij ziet er wel lekker uit, ook niet zo hoog, maar desnoods haal je een stukje van de kitkat's af, aan de onderkant, dan zie je er niks van.
Alle reacties Link kopieren
Archhhh...mijn kookplaat is kapot ! Dus zelf eentje maken ging niet.

Ik heb toch maar voor plan B gekozen. Een chocoladetaart gekocht en met pure chocopasta gedaan. Ziet er prima uit !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven