Gezonde kant en klaar maaltijden

22-03-2019 21:00 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op drukke doordeweekse avonden heb ik niet altijd tijd (en zin) om boodschappen te doen en te koken. Gezond eten vind ik wél belangrijk. Daarom ben ik op zoek naar betaalbare opties (max 10 euro per maand) waar ik gezonde (low carb) maaltijden kan bestellen.

Maaltijdboxen en supermarkt kant en klaar dingen ken ik en zoek ik niet. Thuisbezorgd en Deliveroo ook niet. Wel: maaltijden die gekoeld worden bezorgd en die alleen maar opgewarmd moeten worden. Wie heeft tips?
Give it your all!
Voor 10 euro per maand? Ik denk dat je daarvoor 2 dagen per maand kan bestellen.
Euhm, hoeveel maaltijden wil je dan voor die 10 euro/maand?
Tafeltje dekje services?

Bijvoorbeeld 'Uitgekookt' als je in Amsterdam woont.

Maar voor dat bedrag (a 10 euro) denk ik dat je max 2 maaltijden per maand kan bestellen, en de rest moet honger lijden.
Alle reacties Link kopieren
https://musclemeals.nl/?gclid=EAIaIQobC ... gJz0fD_BwE

https://musclemeat.nl

Maar 10 euro is wel erg weinig,..
Alle reacties Link kopieren
Voor tien euro per maand of bedoelde je eigenlijk 10 euro per maaltijd?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Kook in de weekeinden grote porties en vries die in.

Soep, curry, chili con/sin carne, pastasaus (kan ook gecombineerd worden met courgetti oid), ratatouille, stoofvlees met groenten...

Of je bakt een omelet, groenten of een salade erbij...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het vooral in lokale initiatieven moet zoeken. Zo ken ik hier in Zwolle diverse slagers en delicatessenwinkels die complete maaltijden aanbieden die je alleen nog maar hoeft op te warmen. Op de verkoophoeken en in buurtapps zie ik ook wel eens voorbij komen dat mensen een maaltijdservice aanbieden (en dan bedoel ik dus niet de Chinees die over is na afhaal).
Voor10 euro heb je niks meer tegenwoordig. Maar voor die prijs kan je kan wel bijvoorbeeld een roerei maken en daar wat paprikareepjes en champignons doorheen doen, en eventueel een beetje geraspte kaas. Sneetje toast erbij, en klaar. Of je maakt avocado toast met een gebakken eitje erop. Eventueel een kommetje miso soep erbij (gewoon heet water op de miso poeder/pasta gieten). Makkelijker kan het haast niet voor die prijs.
-Bladora- schreef:
22-03-2019 21:07
Voor tien euro per maand of bedoelde je eigenlijk 10 euro per maaltijd?

Dat kan natuurlijk ook nog. Dan is het wel handig om te weten voor hoeveel personen het is. Voor 1 persoon is 10 euro per maaltijd aan de ruime kant, voor 4 is het weer erg krap.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
22-03-2019 21:14
Voor10 euro heb je niks meer tegenwoordig. Maar voor die prijs kan je kan wel bijvoorbeeld een roerei maken en daar wat paprikareepjes en champignons doorheen doen, en eventueel een beetje geraspte kaas. Sneetje toast erbij, en klaar. Of je maakt avocado toast met een gebakken eitje erop. Eventueel een kommetje miso soep erbij (gewoon heet water op de miso poeder/pasta gieten). Makkelijker kan het haast niet voor die prijs.
Dat lukt mij nog wel voor 5 euro.
Alle reacties Link kopieren
"Op drukke doordeweekse avonden heb ik niet altijd tijd (en zin) om boodschappen te doen en te koken."

Nee logisch dus je doet de boodschappen vooruit in het weekend en koken ook en gooit het in de diepvries.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
22-03-2019 21:14
Voor10 euro heb je niks meer tegenwoordig. Maar voor die prijs kan je kan wel bijvoorbeeld een roerei maken en daar wat paprikareepjes en champignons doorheen doen, en eventueel een beetje geraspte kaas. Sneetje toast erbij, en klaar. Of je maakt avocado toast met een gebakken eitje erop. Eventueel een kommetje miso soep erbij (gewoon heet water op de miso poeder/pasta gieten). Makkelijker kan het haast niet voor die prijs.
Nou bijvoorbeeld een simpele pasta met gehakt, passata en courgette erdoor lukt echt wel voor dat bedrag.
Doormeal doet dat, maar dat valt buiten je budget denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Beter wel gewoon snel koken en online boodschappen laten bezorgen dan win je al een heleboel tijd ermee.
Prrrr, mauw miawwwww.
dolfje schreef:
22-03-2019 21:46
"Op drukke doordeweekse avonden heb ik niet altijd tijd (en zin) om boodschappen te doen en te koken."

Nee logisch dus je doet de boodschappen vooruit in het weekend en koken ook en gooit het in de diepvries.
Dit.
Ik denk ook dat je 10 euro per maaltijd bedoelt.
Voldoen de AH stoommaaltijden niet?

Ik zou overigens ook beginnen met één keer per week boodschappen te doen. En eventueel in het weekend wat vooruit te koken.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
22-03-2019 22:54
Ik denk ook dat je 10 euro per maaltijd bedoelt.
Voldoen de AH stoommaaltijden niet?

Ik zou overigens ook beginnen met één keer per week boodschappen te doen. En eventueel in het weekend wat vooruit te koken.
AH stoommaaltijden hebben een basis van koolhydraten en TO wil low carb...
Alle reacties Link kopieren
Weekmenu en boodschappen voor de hele week, hoef je niet meer te bedenken wat je eet.
Kun je van die wokpaketten van de ah, verspakket Lidl, voorgesneden groenten met reepjes vlees en pasta of rijst recht uit het werk op tafel toveren.
Als je alleen de magnetron wil pingen dan vooruit koken en opwarmen.
Celaena_Aelin schreef:
22-03-2019 22:58
AH stoommaaltijden hebben een basis van koolhydraten en TO wil low carb...
Ik had toevallig net even gekeken en zag verschillende maaltijden alleen met vis/vlees en groenten.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
22-03-2019 22:58
AH stoommaaltijden hebben een basis van koolhydraten en TO wil low carb...
Ze hebben tegenwoordig ook stoommaaltijden met bloemkoolrijst.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop weleens salades bij de AH, als ik weinig tijd heb. niet de maaltijdsalades (want bah koude kleffe aardappelpartjes of melige pasta) en ook niet de super simpele, maar ze hebben een variant ertussen in. Misschien een idee daar een aantal van in je koelkast te zetten? Is sowieso low carb. Ik vind bijvoorbeeld de witlofsalade met appel lekker en doe er nog wat blokjes kaas door.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam dit tegen, misschien is het wat voor je.
https://uitgekookt.nl/maaltijdservice/
I like being a mess. It's who I am.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven