Vliegjes in muntplant

24-03-2019 13:14 9 berichten
Ik hou van verse muntthee dus heb ik pas een muntplant gekocht maar het viel me op dat daar vliegjes in gaan zitten!

Het zijn geen fruitvliegjes.
Qua uiterlijk lijken ze op gewone vliegen maar dan een stukje kleiner.

Waarom zitten die vliegjes in mijn plant?
Ik heb de plant nu maar buiten gezet maar ik had hem liever binnen gehad.

Valt er iets aan de vliegjes te doen?
Alle reacties Link kopieren
Rouwvliegjes?
Die kan je bestrijden met aaltjes (te koop bij tuincentra geloof ik)
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Aaltjes zijn duur. Die beestjes zitten in veel commerciële planten.

Je kan ook proberen om het met kaneel te bestrijden. Kook een liter water. Laat het afkoelen. Mengen het water met twee eetlepels kaneel. Laat 5 min staan en de drab zinkt naar de bodem. Geef je planten water met het mengsel. De drab blijft achter.

Pas op want in no-time zijn al je andere planten ook besmet wanneer je niets doet. De maden van de rouwmug eten de wortels van de planten en blaadjes die je bijvoorbeeld in de pot laat liggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb laatst kruidenplantjes weggegooid omdat er vliegjes inzaten, en later kreeg ik de tip dat je dan lucifers met de kop naar beneden in de aarde moet steken. Ik weet dus niet of het werkt, maar je zou het kunnen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ikzegookwat schreef:
24-03-2019 13:49
Ik heb laatst kruidenplantjes weggegooid omdat er vliegjes inzaten, en later kreeg ik de tip dat je dan lucifers met de kop naar beneden in de aarde moet steken. Ik weet dus niet of het werkt, maar je zou het kunnen proberen.
Ja kan ook. De zwavel bestrijdt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Rouwvarenmug.. dat was hier meegekomen met de verse potgrond. Ik had het in al mijn binnenpotten. Uiteindelijk na drie maanden toch de aaltjes gekocht en in nog geen twee weken was het klaar...
Alle huismiddeltjes hielpen geen klap.
Bedankt voor de tips!
De plant heeft alleen in de keuken gestaan waar geen andere planten staan.
In de woonkamer, waar wel andere planten staan, heb ik de vliegjes nog niet gezien. Hopelijk blijft dat ook zo nu de munt buiten staat.

Ik ga iig ff op zoek naar lucifers!
Alle reacties Link kopieren
Buiten is hij veel gelukkiger. Lekkere frisse wind om zijn bladeren. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
24-03-2019 19:21
Buiten is hij veel gelukkiger. Lekkere frisse wind om zijn bladeren. ;-)
Ja, beter gaat hij wel lekker goed groeien daar! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven