Gezocht: Avondeten ideeën (makkelijk + ook voor kids)

25-03-2019 21:26 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!
Er zijn al heel veel topics in deze categorie, en ik heb al best wat ''rondgelezen'', maar misschien is het zo makkelijker :-D
Ik wil graag wat beter en afwisselender leren koken. Ik heb al best wel wat kookboeken gelezen maar als er een hele waslijst aan ingrediënten staat haak ik af haha.
Kortom: ik zoek lekkere, niet te moeilijke diner ideeën, waar we met ons vieren (2 jonge kinderen) van kunnen eten :-) Hollands en buitenlands, alles is welkom. Misschien met receptje, of alleen de ideeën zijn al super welkom :idee:
Ben op het moment echt inspiratieloos. Ik heb de wat-eten-we-vandaag ook al uitgeplozen, maar daar komen ook best wel vaak ingewikkelde gerechten in voor :-$
Alvast hartelijk dank!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Wij eten echt altijd maar hetzelfde: spinazie, andijvie, sajoerboontjes met nasi, pasta, soep, bami of prakkies.
maandag: aardappels, rode biet, speklapje
dinsdag: gehaktbal, aardappels, sperziebonene
woensdag: macaroni met smac
donderdag: nasi met sate
vrijdag: viststicks met aardappelpurree en wortels
zaterdag: patat
zondag: chinees
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
25-03-2019 21:31
maandag: aardappels, rode biet, speklapje
dinsdag: gehaktbal, aardappels, sperziebonene
woensdag: macaroni met smac
donderdag: nasi met sate
vrijdag: viststicks met aardappelpurree en wortels
zaterdag: patat
zondag: chinees
Macaroni met smac :sick: :sick: :sick:
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
25-03-2019 21:29
Ik lees mee. Wij eten echt altijd maar hetzelfde: spinazie, andijvie, sajoerboontjes met nasi, pasta, soep, bami of prakkies.
Wij grijpen al snel naar spaghetti/macaroni/rosti met vlees en doperwten/pizza/wraps etc.
Niet echt afwisselend ..
Alle reacties Link kopieren
Smac in combinatie met gehakt is wel lekker hoor :-D
Alle reacties Link kopieren
Nasi, bami, aardappelen-groente-vlees, broodje hamburger, wraps, stamppot, ovenschotel, noodles, vis, kip uit de oven, soep en stokbrood, maaltijd salade
Alle reacties Link kopieren
Wat hier een gegarandeerd succes is is “superheldenstamppot”.
Niks meer dan bietjesstamppot maar de ooit zelfbedachte naam maakte ooit een hoop goed.

Overigens lees ik ook mee. Ik ben de standaarden komen me mijn neus uit. Die moet dit niet, die moet dat niet. Blehhh
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Lasagne, linzensoep, kofta met rijst, pasta carbonara, pasta pesto zijn hier wel favoriet
Misschien vind je in het weekmenu-topic inspiratie? eten/plaats-hier-jouw-weekmenu/list_mes ... 0#29597820
je kan toch gewoon de allerhande pakken, ik begrijp niet waarom dit een probleem is
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook graag en vaak ovenschotels.
En hartige taarten nemen ook gretig aftrek trouwens
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Jamie Oliver heeft een vijf-ingrediënten-kookboek en chicks love food ook. Daar zou je eens naar kunnen kijken.

Sowieso, Jamies kookrevolutie is een goed boek om te "leren" koken.
Mijn kinderen zijn inderdaad dol op kofta en bobotie.
Alle reacties Link kopieren
Linzensoep met pasta erdoor
Lasagne
Verspakketten van Albert Heijn/Jumbo
Gebakken aardappelen met diepvriesgroenten (rode kool, sperziebonen, bloemkool etc)
In grote hoeveelheid koken, 1x eten, rest invriezen
Bonenschotel met kaas en tortillachips uit de oven
Wortels uit de oven
Kip uit de oven met sla
Hartige taart (eerder voor te bereiden)
Zelfmaakpizza (deeg + potje saus AH) met heel veel paprika/tomaat
Alle reacties Link kopieren
sites genoeg

wat ik makkelijk vind zijn stamppotten met spek en rookworst bv
of aardapppel puree met vissticks en ijsbergsla (die puree uit een pakje waar je alleen kokend water bij hoeft te doen is ook nog wel te pruimen als je echt haast hebt ,toch stiekem wat melk bij en nootmuskaat)
kip doet het altijd goed hier ,daar kun je eindeloos mee variëren
met ketjap,honing bv en dan gebakken aardappels of rijst
ik gooi ook wel eens alles bijelkaar in de airfryer :krieltjes ,spekreepjes , gehakt of beenham en dan wokgroenten .Makkelijker kan bijna niet
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Gevuld brood. Met bijvoorbeeld gehakt of kip
Verse groentesoep met een broodje kipshoarma en sla en knoflooksaus.
Tortilla’s/burrito’s
Noedels met vis of kipfilet, gemengde groenten en een woksausje. Snel klaar.

Of een aardappelroerbak: 3-4 paprika’s met een courgette aanbakken, een zak rösti erbij en kruiden die je lekker vindt. Je kunt er spekreepjes of gerookte kipreepjes doorheen doen, dan heb je een éénpansgerecht, of je bakt apart een stukje vlees of vis.

Oja, wat hier ook wel wil is de bakplaat vol met krieltjes in de schil gehalveerd, samen met een paar winterwortels (en als je wil andere groenten) in plakken. Wat olijfolie mengen met mediterrane kruiden, dit omscheppen met de groenten/aardappels en ca. 30-45 minuten bakken in de oven. Erbij een sausje van yoghurt, mayo, honing en mosterd. En bijv. kibbeling of een lekkerbekje erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal veel recepten van lifesabout.nl
Het leuke vind ik dat we dan 'chicken tonight' eten, maar dan zonder zo'n potje kleffe saus.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Gado gado (groenten, ei, pindasaus, evt wat rijst of mihoen)
Soep (al dan niet van verspakket van supermarkt)
Broodjes hamburger met zelfgemaakte koolsla.
Ovengroenten, worstjes en gebakken aardappeltjes
Couscous met groentenprutje en kip
Hartige taart
Plaatpizza
Groentesoep en pannenkoeken toe
Een hele waslijst aan ingrediënten hoeft een maaltijd toch niet ingewikkeld te maken? Bij een curry fruit je de kruiden en specerijen aan en daarna de rest erbij. Klaar ben je. Koken met weinig ingrediënten is veel moeilijker.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 25-03-2019 22:18
45.22% gewijzigd
Sonnemaatje schreef:
25-03-2019 21:54
Ik haal veel recepten van lifesabout.nl
Het leuke vind ik dat we dan 'chicken tonight' eten, maar dan zonder zo'n potje kleffe saus.
Het zonder pakjes en zakjes kookboek is in dat kader ook een topboek!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij volgt de afwisseling vaak wat er ‘in het seizoen’ is. Qua groenten. In de super vind je kip, kalkoen, varken, rund, lam, eend en vis. Aardappels kun je pureren, stampen, in blokjes in een ovenschotel verwerken, opbakken, rösti, a-partjes uit je oven, frituren. Dan is het ‘aardappels groente vlees’ al behoorlijk afwisselend. Of neem rijst, bulgur, quinoa, pasta, peulvruchten of mie in plaats van aardappels.

Mix and match, google de ingrediënten die je hebt, gevolgd door ‘recept’, zoek iets uit en klaar ben je.

Als je iets met veel ingrediënten ingewikkeld vindt: mijn dochter heeft een kookboek met maximaal 5 ingrediënten per gerecht. Dat boek maakt dan bijvoorbeeld gebruik van een kant-en-klaar potje saus.

Je kunt dat ook googelen, ah heeft 5 ingrediënten recepten en chicks love food kan jou ook helpen daarmee.
Alle reacties Link kopieren
Voor de komende maanden, elke dag lekker, gezond, afwisselend:
www.lekkerensimpel.com/lekker-en-simpel ... drecepten/
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Hét kookboek voor jou:
https://www.bol.com/nl/p/eten-met-z-n-a ... zkQAvD_BwE
Sharing schreef:
25-03-2019 22:00
Voor de komende maanden, elke dag lekker, gezond, afwisselend:
www.lekkerensimpel.com/lekker-en-simpel ... drecepten/
Ik haal hier ook veel inspiratie uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven