Fooi Deliveroo

26-03-2019 18:23 19 berichten
Hoeveel fooi geven jullie aan de Deliveroo fietser bij het plaatsen van een bestelling?



Ik vraag mij dit af omdat ik geen idee heb wat een beetje normaal is voor de fietser :)
Alle reacties Link kopieren
Als ex-fietskoerier wil ik je adviseren om de fooi in cash te geven en niet via de app/website. :)
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Betaal je al bezorgkosten? Dan niks. Anders 50 cent of 1 euro.
ik geef mn bek ook maar een douw
Niets.

Ik krijg op mijn werk ook geen fooi omdat ik de telefoon opneem.
Een ander wordt dus ook gewoon betaald voor zijn job.


Bovendien gooit de helft het waarschijnlijk toch in een gemeenschappelijke pot.
0
Bij mijn eenpersoonsbestellingen van rond de €18-20 altijd €2.
missmisery schreef:
26-03-2019 18:28
Als ex-fietskoerier wil ik je adviseren om de fooi in cash te geven en niet via de app/website. :)
Ja, wat is dat nu weer? Dat is juist zo handig aan die app. Is het omdat je er dan belasting over betaalt? Hoe dan ook, ik doe het gewoon via de app hoor, geen gedoe meer met contant geld.
Alle reacties Link kopieren
Je geeft de pakketbezorger van PostNL of DHL toch ook geen fooi?
Alle reacties Link kopieren
Ik geef in cash meestal 2 euro. Dat heb ik thuis liggen
willem1959 schreef:
26-03-2019 19:18
Je geeft de pakketbezorger van PostNL of DHL toch ook geen fooi?
Nou dan doe je het niet. Dus je antwoord is: €0. Staat genoteerd!
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
26-03-2019 19:18
Je geeft de pakketbezorger van PostNL of DHL toch ook geen fooi?
Ik geef geen fooi voor het bezorgen an sich maar voor het bezorgen van eten (aan de deur of aan een tafel in een restaurant). Want als ik voor 18 euro een pokebowl kan laten aanrukken kan ik die koerier ook wel wat geven.
Nitflex schreef:
26-03-2019 19:14
Ja, wat is dat nu weer? Dat is juist zo handig aan die app. Is het omdat je er dan belasting over betaalt? Hoe dan ook, ik doe het gewoon via de app hoor, geen gedoe meer met contant geld.
Ik denk omdat het dan niet bij de bezorger terecht komt maar bij het bedrijf zelf.
kopjechino schreef:
26-03-2019 19:44
Ik denk omdat het dan niet bij de bezorger terecht komt maar bij het bedrijf zelf.
Dat is niet zo. Ik ken verschillende bezorgers (riders).
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 27-03-2019 09:29
2.13% gewijzigd
Ik vraag mij af hoeveel Deliveroo gebruikers hier tussen zitten :-?
GlitterCupcake schreef:
26-03-2019 20:46
Ik vraag mij af hoeveel Deliveroo gebruikers hier tussen zitten :-?
Ik in ieder geval wel. En voorheen ook Foodora.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef (liever) NOOIT fooi.
Noem me gierig, maar zoals hier al vaker gezegd is; het is hun baan en ze krijgen gewoon salaris..
Het enige moment dat ik het wel doe ik als ik met mensen samen ben.

1 keer uit eten geweest en ik stelde voor om maar 1 of 2 euro fooi te geven (voor 3 man) maar toen kreeg ik commentaar
Michella_1991 schreef:
27-03-2019 08:40
Ik geef (liever) NOOIT fooi.
Noem me gierig, maar zoals hier al vaker gezegd is; het is hun baan en ze krijgen gewoon salaris..
Het enige moment dat ik het wel doe ik als ik met mensen samen ben.

1 keer uit eten geweest en ik stelde voor om maar 1 of 2 euro fooi te geven (voor 3 man) maar toen kreeg ik commentaar
Dat is toch ook helemaal prima? Ieder zijn ding en eigen kijk op het leven.

Maar als ik dat zie in mijn bijzijn leg ik zelf bij en ik weet dan voor mezelf niet meer met jou uit eten te gaan. Een ander vindt misschien weer iets van hoe ik bepaalde dingen aanpak.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
27-03-2019 09:14
Dat is toch ook helemaal prima? Ieder zijn ding en eigen kijk op het leven.

Maar als ik dat zie in mijn bijzijn leg ik zelf bij en ik weet dan voor mezelf niet meer met jou uit eten te gaan. Een ander vindt misschien weer iets van hoe ik bepaalde dingen aanpak.
Ik bedoelde niet alleen van mezelf, ik bedoelde die 2 euro op het algehele bedrag
Michella_1991 schreef:
27-03-2019 09:18
Ik bedoelde niet alleen van mezelf, ik bedoelde die 2 euro op het algehele bedrag
Snap ik, en dat vind ik te weinig, dus ik zou dat dan zelf voor het gezelschap/totale rekening bijleggen. Ik zou iemand daar niet op aanspreken of discussies aangaan, want iedereen ziet dat anders. Maar anders straalt een lage fooi ook op mij af en dat wil ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven