Ik durf niet zo goed... Wie spreekt me moed in?

27-03-2019 09:26 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind alleen eten in restaurants geen probleem maar nu in Japan vind ik het wel lastig i.v.m. de taalbarrière en je moet alles maar gokken. Nu heb ik in de buurt van m'n hotel een restaurantje gezien met plastic voorbeelden en zo'n machine waar je op aan moet geven wat je wilt... En dan in je eentje tussen alle Japanners....
Alle reacties Link kopieren
Je kan dat! En anders ben je maar zo'n hopeloze toerist.
Lekker mensen kijken en/of oortjes in en lekker eten.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Je moet niks.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Boek mee. En met plaatjes en een woordenboek/google translate en wat hulp komt het vast goed.
Alle reacties Link kopieren
Bent u in uw eentje in Japan?

Spreekt het personeel van het hotel engels?

Waarschijnlijk zou ik bij zo'n automaat met een bankbiljet (of pinpas) gaan staan, en als er iemand op we wacht wijzen op het plastic voorbeeld dat ik eten wil, en hopelijk doet iemand dan de bestelling voor mij.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Je zult er niet dood van gaan ;lekker proberen je bent daar dus geniet van j dat land enne hebben ze geen grote gele M of ander soortgelijk keten voor als je echt niet durft ?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kun je!

Je kiest uit die plastic bordjes eten iets wat er lekker uitziet. Dat nummer onthou je. Dan geld in de machine en het nummer van je gerechtje naar keuze intypen. Kaartje wat de machine uitspuugt aan de kok geven. En dan lekker slurpen. En om je heen kijken.

Kijk, die Japanners vinden jou toch wel een raar konijn. Maakt niet uit wat je doet. Dus doe maar gewoon waar je je goed bij voelt.
Wat eten we vanavond?
Ah dat is zo leuk buiten betalen je geeft je bonnetje en gaat zitten.
Boek mee of je telefoon en lekker van genieten.
Ik vond het al geweldig om die koks bezig te zien leuk concept !
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
27-03-2019 09:29
Je moet niks.
Je moed niks.
Je bent echt niet de eerste die niet weet hoe het werkt.
haarklover schreef:
27-03-2019 09:30
Bent u in uw eentje in Japan?

Spreekt het personeel van het hotel engels?

Waarschijnlijk zou ik bij zo'n automaat met een bankbiljet (of pinpas) gaan staan, en als er iemand op we wacht wijzen op het plastic voorbeeld dat ik eten wil, en hopelijk doet iemand dan de bestelling voor mij.
Bij dat type restaurant is het heel simpel je drukt op bet voorbeeld betaald bonnetje komt er uit en dat geef je binnen af . Kind kan de was doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hotel personeel spreekt redelijk goed Engels maarja het meisje van de balie kan moeilijk mee lopen. Het hotel bied ook avond eten aan maarja daar zit allemaal wel iets bij wat ik niet lekker vind. Ik denk dat ik nu maar gewoon ga, dan ben ik van die twijfel af.
Alle reacties Link kopieren
Als ik ook in Japan was ging ik lekker met je mee TO, wat vond ik het een heerlijk land met heerlijk eten. Je moet even over de drempel en het avontuur aan gaan, maar als je dat doet wordt het hartstikke leuk!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
GebruikerOnbekend schreef:
27-03-2019 09:34
Ja hotel personeel spreekt redelijk goed Engels maarja het meisje van de balie kan moeilijk mee lopen. Het hotel bied ook avond eten aan maarja daar zit allemaal wel iets bij wat ik niet lekker vind. Ik denk dat ik nu maar gewoon ga, dan ben ik van die twijfel af.
Als ik me die restaurants herinner is het meestal rijst of noodles in bouillon, met een omeletje erop of een gepaneerde schnitzel of een ander stukje vlees. Soms nog een gekookt eitje erin. Heel lekker, echt van dat troosteten.

(En na drie weken rijst was ik het soms wel eens zat en dan stapte ik een Starbucks in om een tosti te eten. Even iets wat ik helemaal begreep.)
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Jaloers, zou zo mee gaan. TO, je kunt het! Laat je nog even weten hoe het was?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
GebruikerOnbekend schreef:
27-03-2019 09:34
Ja hotel personeel spreekt redelijk goed Engels maarja het meisje van de balie kan moeilijk mee lopen. Het hotel bied ook avond eten aan maarja daar zit allemaal wel iets bij wat ik niet lekker vind. Ik denk dat ik nu maar gewoon ga, dan ben ik van die twijfel af.
Je kunt het proeven en laten liggen, en de dingen opeten die je wel lekker vindt?
Je bordje hoeft niet leeg voordat je een toetje mag he!
Wat eten we vanavond?
GebruikerOnbekend schreef:
27-03-2019 09:34
Ja hotel personeel spreekt redelijk goed Engels maarja het meisje van de balie kan moeilijk mee lopen. Het hotel bied ook avond eten aan maarja daar zit allemaal wel iets bij wat ik niet lekker vind. Ik denk dat ik nu maar gewoon ga, dan ben ik van die twijfel af.
Ik weet niet waar je zit maar in de grote steden zijn er ook restaurants waar men wel wat Engels spreekt. Vraag in je hotel of ze je wat tips kunnen geven.
Rosalind schreef:
27-03-2019 09:43
Ik weet niet waar je zit maar in de grote steden zijn er ook restaurants waar men wel wat Engels spreekt. Vraag in je hotel of ze je wat tips kunnen geven.
In Japan zijn er ook in de grote steden echt wel veel plekken waar ze geen Engels spreken. Gewoon gokken dan maar!
In Japan kom je met Google translate een heel eind. Je kunt zelfs de taal (Japans) downloaden en dan kan de app geschreven tekst van Japans vertalen naar Engels door je camera op de tekst te richten. Die functie is ook offline beschikbaar. Ik kwam er altijd prima uit en Japanners zijn zo aardig en behulpzaam. Die laten je echt niet staan tobben als je hulp vraagt hoor. Veel plezier daar TO!
Alle reacties Link kopieren
Elke eerste keer is een drempel, maar als je er eenmaal gegeten hebt, is de volgende keer een eitje!

En denk maar zo: wat maakt het uit wat anderen van jou vinden, je ziet die mensen in het restaurant waarschijnlijk niet nog een keer toch? Het zijn geen collega's.
Alle reacties Link kopieren
In Japan is alleen uit eten veel gewoner dan in Nederland, dus daar hoef je je in ieder geval geen zorgen over te maken! En genoeg Japanners die je zullen willen helpen met het bonnetjes-automaat, ook jullie elkaars taal niet spreken.

En beeld je vast het gevoel in dat je zult hebben als je het gedaan hebt, in je eentje daar gaan eten :) Trots dat je dat gewoon gedaan hebt. Ga ervoor! :D

In welke stad ben je?
Ze hebben daar vast ook wel pizzeria's of westerse resto's toch?
Zou gewoon wat aanwijzen van de kaart. Deden we in China ook, mocht je trouwens ook regelmatig in de keuken kijken en dan maar hopen dat het lekker is.
Je kunt ook een plaatje googlen van een kip/koe/varken en dat laten zien, dan weet je zeker dat je het gewenste vlees krijgt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-03-2019 10:07
Ze hebben daar vast ook wel pizzeria's of westerse resto's toch?
Zou gewoon wat aanwijzen van de kaart. Deden we in China ook, mocht je trouwens ook regelmatig in de keuken kijken en dan maar hopen dat het lekker is.
Je kunt ook een plaatje googlen van een kip/koe/varken en dat laten zien, dan weet je zeker dat je het gewenste vlees krijgt.
Ja natuurlijk zijn er ook pizzeria's, maar ja, dan zit je in Japan aan een pizza.
Iets aanwijzen van de kaart: goed idee, maar de kaart is in veel gevallen helemaal in het Japans, dus wat wijs je nou aan?
Dan zijn die etalages met plastic bordjes eten heel handig!
Wat eten we vanavond?
Jaloers!
Nitflex schreef:
27-03-2019 09:47
In Japan zijn er ook in de grote steden echt wel veel plekken waar ze geen Engels spreken. Gewoon gokken dan maar!
Ehm ja? Dat ontkende ik dan ook niet.

Ik bedoelde te zeggen dat er voor TO waarschijnlijk ook andere opties zijn dan dat ene restaurantje in de straat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven