Chocoladetopic

28-03-2019 12:42 160 berichten
Wat is de lekkerste chocolade? Hou je van gevulde chocolade of juist niet? Is witte chocolade wel echte chocolade? En waarom is zeezout tegenwoordig zo'n hype dat het overal in moet?
Afbeeldingoh ik had van de week bij het kruidvat een reep met koffie en koekjessmaak. Heeeerlijk!
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 12:53
35.56% gewijzigd
En ik moet zeggen, ik vind de zeezoutcaramelrepen ook heerlijk
Ik lust geen chocolade.
Chocola! Wat een heerlijk topic.
Ik eet alle chocola maar ik vind melk lekkerder dan puur. Is snel te bitter voor mij. Maar ook witte chocola (is eigenlijk cacaoboter geloof ik en geen chocola) vind ik zalig. Ook de witte crisp, met gepofte rijst erin, heerlijk!
De zeezout/caramel van Tony vind ik ook heerlijk maar de laatste keer dat ik het at zat er wel erg veel zout in.
Bonbons vind ik iets minder. De vullingen vaak niet zo lekker. Behalve kersenbonbons en rumbonen, die dan weer wel :-D
oh ik heb dus het liefst zo puur mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Cote d’or
Hands of my chocolate red velvet
Johnny doodle
Tony Chocolonely
Milka die caramel of oreo of biscuit die grote repen

Witte chocolade met crispy is ook lekker.

Ik koop eigenlijk altijd gevulde chocolade
Alle reacties Link kopieren
Ik houd eigenlijk alleen van hele donkere chocolade, met een kopje sterke espresso.... Ik houd van bitter.
En heel soms chocolade met mintvulling.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut geen zout in chocolade! Bah bah bah.

Liefs puur vanaf 70%. Lindt 85% en 90% vind ik heel goed.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
I like being a mess. It's who I am.
Was altijd al fan van Cote d'Or melk, maar afgelopen week ben ik een Lindt winkeltje ingelokt en die chocola blijkt ook niet te versmaden.
Witte of melkchocolade, praline, zoete vullingen, caramel (zonder zeezout!), cookies, mjammie!


Bonbons van La Boheme!
anoniem_360164 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 12:52
3.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En geen zout in de chocolade, ik vind het best wel lekker af en toe maar het zit nu bijkant overal in.
I like being a mess. It's who I am.
redbulletje schreef:
28-03-2019 12:50
Was altijd al fan van Cote d'Or melk, maar afgelopen week ben ik een Lindt winkeltje ingelokt en die chocola blijkt ook niet te versmaden.
Lindt heeft ook een hele goed naam. Mijn moeder wilde nooit een ander merk.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
28-03-2019 12:46
Chocola! Wat een heerlijk topic.
Ik eet alle chocola maar ik vind melk lekkerder dan puur. Is snel te bitter voor mij. Maar ook witte chocola (is eigenlijk cacaoboter geloof ik en geen chocola) vind ik zalig. Ook de witte crisp, met gepofte rijst erin, heerlijk!
De zeezout/caramel van Tony vind ik ook heerlijk maar de laatste keer dat ik het at zat er wel erg veel zout in.
Bonbons vind ik iets minder. De vullingen vaak niet zo lekker. Behalve kersenbonbons en rumbonen, die dan weer wel :-D
Op aandringen en advies van Nouschi geopend :lol: :proud:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
28-03-2019 12:55
Op aandringen en advies van Nouschi geopend :lol: :proud:


Ja, en dus verboden voor stinkkaas :bye:
ik vind het alleen lekker in koek of cake/brownie
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
28-03-2019 12:56
Ja, en dus verboden voor stinkkaas :bye:
:moon: :lmao:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
28-03-2019 12:58
:moon: :lmao:


:rofl:

:lips:




Pfff heb wel zin in chocolade nu! Vooral in goeie bonbons...
pure slagroom bonbons.... zuuuuuuuuuuuuuuuucht

Ik mag ze alleen met kerst.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Ik mag van mezelf maar 1 keer per maand gaan :$
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
28-03-2019 12:52



Bonbons van La Boheme!
:flirting: met Pasen hebben ze daar gevulde eieren. Eigenlijk gewoon een MEGA bonbon :proud:. Ik wil die, nu!

Tot voor kort hield ik het meest van melkchocolade, maar sinds ik minder koolhydraten eet en dus minder zoete dingen ook, vind ik puur veel lekkerder.
Lindt puur met chili :popcorn: , onwijs veel te lekker. Sowieso lindt.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Milka
Bonbonbloc
Witte chocola
Mhhhhmmmmmm
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt een favoriet.
Ik vind after eight wel lekker en ik heb nog wat doosjes ferro rocher liggen. Ook heel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Witte chocolade is inderdaad géén chocolade. Alleen maar cacaoboter, suiker en melk.

Ik ben wel eens naar een cacaofarm geweest. Ik vond het erg interessant om te zien hoe het groeide en zo.

Ik vind chocolade met sinaasappel erin erg lekker. Maar meestal ga ik voor melk met nootjes.

Momenteel aan de chocoladepaaseitjes gevuld met hazelnootpraliné. Ben er nog niet achter welke combinatie (wit/puur/melk + praliné) nu het lekkerst is. Dus koop nog een zakje...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven