Te veel overrijpe bananen recept?

28-03-2019 17:16 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand een idee hoe ik 11 overrijpe bananen smakelijk in een recept kan verwerken?
Graag een simpel recept.
Bananenbrood. Op AH.nl staan simpele recepten.
Bananenbrood en ijs.

De helft in stukjes in de vriezer doen, morgen even in de hakker of blender. Staafmixer lukt ook nog wel met banaan en je hebt heerlijk ijs.

Andere helft in de bananenbrood stoppen, zat makkelijke recepten te vinden.
https://www.simplyrecipes.com/recipes/banana_bread/

Deze paar maken en dan in plakjes invriezen. Of muffins van maken, dat vriest makkelijker in vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Nicecream! https://culy.be/wat-is-nicecream/
2 eieren klutsen, 1 geprakte banaan er door heen. Koekkruiden of kaneel er door heen, wat zout en italiaanse kruiden en bakken maar.
Bananenbrood en smoothies.
En de bananen die overblijven in stukjes invriezen voor de volgende keer.
Blijenvrij schreef:
28-03-2019 17:29
2 eieren klutsen, 1 geprakte banaan er door heen. Koekkruiden of kaneel er door heen, wat zout en italiaanse kruiden en bakken maar.
Wat wordt het dan? Soort omschrijving smaak en structuur bedoel ik :D
En als je geen zin hebt in 4 bananenbroden gewoon de rest van de bananen pellen en invriezen voor keer erna.
Moire schreef:
28-03-2019 17:32
Wat wordt het dan? Soort omschrijving smaak en structuur bedoel ik :D
Dat wordt dan vast een pannenkoek. Die maak ik zelf ook altijd. 2 eieren en 1 geprakte banaan en dan kleine pannenkoekjes bakken die wat dikker zijn dan een normale pannenkoek.

Maar je kunt er ook ijs van maken (recept op google van Jamie Oliver) en als je gewoon echt geen inspiratie hebt nu dan in plakjes richting je vriezer.
Als je nu geen zin/tijd hebt om te kokkerellen: in stukjes snijden en in porties in de vriezer. Altijd handig voor smootie of ijs.
sneeuwwitje80 schreef:
28-03-2019 17:36

Maar je kunt er ook ijs van maken (recept op google van Jamie Oliver) en als je gewoon echt geen inspiratie hebt nu dan in plakjes richting je vriezer.
A, die tip was al gegeven zie ik. :-D
sneeuwwitje80 schreef:
28-03-2019 17:36
Dat wordt dan vast een pannenkoek. Die maak ik zelf ook altijd. 2 eieren en 1 geprakte banaan en dan kleine pannenkoekjes bakken die wat dikker zijn dan een normale pannenkoek.

O grappig, ga ik dat eens doen.
gebruiken in een smoothie
Moire schreef:
28-03-2019 17:32
Wat wordt het dan? Soort omschrijving smaak en structuur bedoel ik :D

Dan wordt het pannenkoekjes. Lekker zoet is het. Suiker is niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Banaanchutney. Banaan en ui koken met wat azijn, suiker, knoflook en kerrie. Proef voor de zoet-zuur verhouding. In (glazen) potjes bewaren en eten met vlees(waren), kaas, groente enz.
Moire schreef:
28-03-2019 17:32
Wat wordt het dan? Soort omschrijving smaak en structuur bedoel ik :D
Hier op Viva heten het bananenpakkenkoeken, maar ik vind het meer een bananenomelet.
Smaakt inderdaad prima, maar dan zonder italiaanse kruiden want de combi van kaneel en italiaanse kruiden begrijp ik echt niet.
Overrijpe banaan is uitermate geschikt voor pisang goreng.
Maak oliebollen beslag, niet te dik, snij de banaan in 3 of 4 stukken, en haal ze door het beslag, en bak/frituur ze in zonnebloem olie.
anoniem_370584 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 18:06
3.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bananenbrood/ijs, invriezen in plakjes en daarna in blender (bananen ijs), banaan-ei pannenkoeken.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
28-03-2019 17:29
2 eieren klutsen, 1 geprakte banaan er door heen. Koekkruiden of kaneel er door heen, wat zout en italiaanse kruiden en bakken maar.
Ik meng er ook nog havermout doorheen.
lotte40 schreef:
28-03-2019 18:16
Ik meng er ook nog havermout doorheen.
Ik ook, en dan wordt het inderdaad meer een pannenkoek.
mugcake: 1 banaan, 1 ei, 2 schepjes havermout. door elkaar prakken/klutsen en 2 minuten in de magnetron.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
28-03-2019 17:56
Hier op Viva heten het bananenpakkenkoeken, maar ik vind het meer een bananenomelet.
Smaakt inderdaad prima, maar dan zonder italiaanse kruiden want de combi van kaneel en italiaanse kruiden begrijp ik echt niet.
Vijf lepels havermout erdoor, dan worden het meer echte pannenkoekjes ;)

Edit: en een lepel mosterd.
Alle reacties Link kopieren
Idd bananenijs! Wat een uitvinding :)

Chocolade mousse is ook lekker; rijpe banaan, avocado en cacaopoeder pureren.
Alle reacties Link kopieren
https://www.paleo-lifestyle.nl/chocolade-mokkataart/

Chocolade mokkataart!
Heerlijk met wat extra (wal)noten en rozijnen/cranberries.
Perfect om na afloop in te vriezen (eerst even in puntje snijden).

Super eenvoudig recept (als in: mix alle ingredienten en zet in de oven).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven