Slowcooker, tips voor vegetarische recepten.

31-03-2019 18:06 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een slowcooker aangeschaft maar dus nog geen idee hoe daar mee aan de slag te gaan.
Ik eet voornamelijk vegetarisch , soms vis, maar kan nog niet veel vegetarische recepten vinden.
Ik heb het juist gekocht om vegetarische recepten in te maken.

Ik zoek nu dus tips en recepten , ervaren slowcookers hier die mij daar aan kunnen helpen? :)
Alle reacties Link kopieren
eten/slowcooker-moeite-waard-bij-vegeta ... ges/439408 :P
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ha roos!
Die had ik ook al wel voorbij zien komen :D
Brengt mij eerder aan het twijfelen of de aanschaf voor vegetarische recepten wel een goede is...

Het leek mij zo handig, de rest eet whatever wat ik niet eet en ik kan los daarvan makkelijk iets vegetarisch ernaast maken. Zonder teveel gedoe en stress.

Maar ik vind dus weinig variatie aan recepten.
Of ik kan niet goed zoeken :P
Alle reacties Link kopieren
er staat een linkje in dat topic naar een kookboek, misschien is dat iets voor je?

Ik heb er net ook eentje aangeschaft, maar eet nog wel af en toe vlees
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
enne hoi! Zie je nog maar weinig hier, alles goed?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Curries, chili sin carne, soepen, pastasaus, lasagne, gevulde paprika, ... Zo'n beetje alles kan toch wel uit de slow cooker? :D

https://www.countryliving.com/food-drin ... r-recipes/
https://www.okokorecepten.nl/recept/gro ... ourguignon
Dit lijkt me lekker. Ik wil het al jaren eens maken, maar ik heb het nog nooit gedaan.
Je kan ook naar groentetajinerecepten zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik moet denk ik op zoek naar een goed kookboek, tot nu toe vind ik alleen nog maar enkele recepten die wellicht ook prima zonder slowcooker te maken zijn.
Hoewel de slowcooker het voordeel lijkt te hebben dat ik alvast eerder op de dag eten er in kan maken en er weinig naar hoef om te kijken.

En ja het gaat best prima met mij :)
Ik lees meer dan dat ik actief post, maar het is ook gewoon niet meer zoals vroegere hier.
Mis ik soms wel hoor, de kletstopics en het ons kent ons gevoel.
Het is een beetje verloren gegaan toch?

En hoe is het met jou?
Zie je ook niet meer zo vaak hier :)

Leuk dat je er ook net eentje hebt aangeschaft!
Hij staat bij mij nog nieuw in de doos, als een soort gadget waar ik nog geen raad mee weet :P
Alle reacties Link kopieren
Ranma schreef:
31-03-2019 18:46
Curries, chili sin carne, soepen, pastasaus, lasagne, gevulde paprika, ... Zo'n beetje alles kan toch wel uit de slow cooker? :D

https://www.countryliving.com/food-drin ... r-recipes/

Oh daar zie ik al wat meer variatie op jouw link!

En ja, alles kan er in. Daar was ik zo enthousiast over. Maar nu ik het in huis heb denk ik ehm..ja, en nu? Haha.
Alle reacties Link kopieren
Maura1984 schreef:
31-03-2019 18:49
https://www.okokorecepten.nl/recept/gro ... ourguignon
Dit lijkt me lekker. Ik wil het al jaren eens maken, maar ik heb het nog nooit gedaan.
Je kan ook naar groentetajinerecepten zoeken.

Oeh ja, dat ziet er lekker uit.
Is niet specifiek voor de slowcooker? Maar dat kan ik er dan gewoon in gooien en aanzetten?
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
31-03-2019 18:49
Ja ik moet denk ik op zoek naar een goed kookboek, tot nu toe vind ik alleen nog maar enkele recepten die wellicht ook prima zonder slowcooker te maken zijn.
Hoewel de slowcooker het voordeel lijkt te hebben dat ik alvast eerder op de dag eten er in kan maken en er weinig naar hoef om te kijken.

En ja het gaat best prima met mij :)
Ik lees meer dan dat ik actief post, maar het is ook gewoon niet meer zoals vroegere hier.
Mis ik soms wel hoor, de kletstopics en het ons kent ons gevoel.
Het is een beetje verloren gegaan toch?

En hoe is het met jou?
Zie je ook niet meer zo vaak hier :)

Leuk dat je er ook net eentje hebt aangeschaft!
Hij staat bij mij nog nieuw in de doos, als een soort gadget waar ik nog geen raad mee weet :P
gewoon een keer iets gaan maken en zelf gaan uitvogelen wat wel en niet werkt.
Met mij gaat het wat minder, heb maar weer eens bij de huisarts aangeklopt voor wat ondersteuning. En ook met je eens dat het niet meer zoals vroeger is, dat je echt tot diep in de nacht aan het kletsen was en zo. Heb wel een heel fijn clubje mensen via viva irl waar ik me fijn bij voel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Maura1984 schreef:
31-03-2019 18:49
https://www.okokorecepten.nl/recept/gro ... ourguignon
Dit lijkt me lekker. Ik wil het al jaren eens maken, maar ik heb het nog nooit gedaan.
Je kan ook naar groentetajinerecepten zoeken.
oeh dat ziet er lekker uit!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
31-03-2019 18:54
gewoon een keer iets gaan maken en zelf gaan uitvogelen wat wel en niet werkt.
Met mij gaat het wat minder, heb maar weer eens bij de huisarts aangeklopt voor wat ondersteuning. En ook met je eens dat het niet meer zoals vroeger is, dat je echt tot diep in de nacht aan het kletsen was en zo. Heb wel een heel fijn clubje mensen via viva irl waar ik me fijn bij voel
Ah jee, dat is rottig dat het wat minder gaat roos.
Fijn dat je een gezellig groepje om je heen hebt verzameld.
Ik heb juist wat afstand genomen van het vivaleven. Niet omdat iedereen niet lief genoeg is, maar het leven is voor mij irl een stukje voller geworden.

Hoop dat je fijne en helpende ondersteuning gaat krijgen Roos, gun het je dat het beter met je kan gaan. :redrose:
Het hoeft toch geen slowcooker recept te zijn? Wat je normaal aan stoof- of tagineachtige recepten maakt is geschikt voor de slowcooker.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
31-03-2019 20:21
Het hoeft toch geen slowcooker recept te zijn? Wat je normaal aan stoof- of tagineachtige recepten maakt is geschikt voor de slowcooker.

Nee vast niet, maar ik ben een slowcookernitwit :D
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
31-03-2019 21:07
Nee vast niet, maar ik ben een slowcookernitwit :D
ik heb van de week stifado gemaakt, was geen specifiek slowcookerrecept, maar ging prima
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
consuelabananahammok schreef:
31-03-2019 21:07
Nee vast niet, maar ik ben een slowcookernitwit :D
Ik bedoelde te zeggen dat je een beetje los moet komen van het zoeken naar specifieke slowcooker recepten. Elk recept met een stooftijd is geschikt. Dat googelt wat makkelijker.

Een slowcooker is niet anders dan een gietijzeren pan. Maar je hebt dan niet de hele dag iets op het vuur staan.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
31-03-2019 21:36
Ik bedoelde te zeggen dat je een beetje los moet komen van het zoeken naar specifieke slowcooker recepten. Elk recept met een stooftijd is geschikt. Dat googelt wat makkelijker.

Een slowcooker is niet anders dan een gietijzeren pan. Maar je hebt dan niet de hele dag iets op het vuur staan.

Dat ga ik doen.
Recepten voor in een tajine kunnen natuurlijk ook in de slowcooker.
Ja ik moet het wat breder gaan zoeken idd, thanks!
Wat Nitflex zegt.
Meestal zijn dingen na een uur of 3-4 op hoog wel gaar. Of twee keer zo lang op de lage stand, maar je moet het een keer proberen en dan weet je het. Ik heb ook weleens pas laat gegeten omdat het langer duurde dan ik had gedacht, maar dat weet je dan voor de volgende keer. Voor de zekerheid kan je het ook al bij voorbaat wat langer doen, want het verpietert niet zomaar.
En niet teveel vocht erin, want het verdampt niet zo hard als in een gewone pan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom weer even dit topic afstoffen.

Ik heb een paar weken geleden mijn eerste recept gemaakt in de slowcooker.
Een curry met pompoen, zoete aardappelen en spinazie.
Een recept wat ik van internet had geplukt en deels heb aangepast naar eigen smaak.
( eigenlijk heb ik maar wat gedaan :D )

Best een geslaagde maaltijd, maar wel met wat minpuntjes.
De zoete aardappel en pompoen vond ik echt overcooked.
Het was lekker,maar ik had er nog geen wowgevoel bij.

Wat ik wel een voordeel vond is dat het heel stressloos koken is voor een etentje ( wat ook het doel van de aanschaf is )
Overdag de maaltijd voorbereiden in de slowcooker en ik had s’avonds alle tijd en rust om mij op de andere voorbereidingen te focussen, zoals de tafel netjes dekken, kaarsjes aansteken, wat brood afbakken en met dipjes op tafel zetten.
Rijst ging in de rijstkoker en werd ook warm gehouden.
Ook kan je dan al gezellig je bij je visite voegen zonder dat je ondertussen heen en weer loopt te vliegen tussen de pannen en eten in de gaten moet houden.
Dus in dat opzicht vind ik het een pluspunt.

Alleen,
Ik krijg toch wel het gevoel dat voor vegetarische gerechten het erg beperkt blijft.
Nu kan ik het meer gaan gebruiken voor vleesgerechten voor de vleeseters., of voor visgerechten ( ik eet pescotarisch, dus af en toe wel vis)
En ik koop er nog een kleine slowcooker bij om voor etentjes zowel vlees/ vis als vega te kunnen maken.

Maar ik blijf dus wel vastlopen in de vegetarische varianten voor in de slowcooker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven