Afvallen lukt niet ondanks begeleiding dietist

08-04-2019 07:30 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier eerder gepost dat afvallen niet lukt. Inmiddels ben ik bij een dietiste geweest. Ik ben nu een maand verder zonder enig reslutaat.
Bij de dietiste kwam er vooral uit dat ik verkeerde producten eet en dat ik te weinig beweeg.
Heb mij nu strikt aan haar schema gehouden en ben gaan bewegen elke dag flink wandelen of fietsen 45 min.

Mijn dag ziet er ongeveer zo uit

Ontbijt
Magere yoghurt of kwark, 1 schaaltje

Tussendoor
1 stuk fruit

Lunch
2 volkoren boterhammen met mager beleg bv kipfilet

Tussendoor
Rauwkost bv worteltjes

Diner
Gekookte aard, veel Groente en mager vlees bv hamlap

Tussendoor
Schaaltje kwark of stuk fruit

Drink thee of water

Waarom val ik niet af???
Heb morgen controle consult.
Ben erg gefrustreerd aamgezien mijn startgewicht 72.0 was 4 weken geleden en ik vandaag nog steeds 72.0 weeg.

Gr R
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde probleem. Welk dieet ik op dit moment ook volg, ik val geen gram af!
Vwb bewegen, ik kan beperkt bewegen, wel fietsen en wandelen, maar dan alleen als het mogelijk is door dubbele hernia.

Laatst heb ik wel gelezen hoe schrikbarend veel suiker er in producten verwerkt zit! Ik was van plan om me hier eens in te gaan verdiepen en dan die producten echt uitsluiten. Maar dat schijnt een hele zoektocht te zijn ;-)

Succes! ;-)
Alle reacties Link kopieren
45 min fietsen of wandelen is nu niet bepaald heel inspannend of veel calorieën verbrandend.

Daarnaast zal je lichaam zeker in het begin op spaarstand gaan.

Het heeft tijd nodig en dus een lange adem wil het effectief zijn.
Je verwacht te snel resultaat, geduld en doorzetten.
Alle reacties Link kopieren
Hier een redelijke op-eigen-kracht afval expert (van 86 naar 70 en nu weer bezig met laatste kilo’s baby vet).

Ik vind dat je schrikbarend weinig eet. Ik zou echt omvallen als ik zo weinig at. Alhoewel het natuurlijk moeilijk inschatten is wat “een schaaltje” is, maar zelfs als dat een hele bak magere kwark is (500gr), dan is je ontbijt maar 250kcal. Ergens klopt er iets niet: of je beweegt (veel) minder, of je porties zijn (veel) groter.

Mijn advies is: weeg alles af. Dan pas krijg je inzicht in portie controle. Eveneens de olie/bakboter waar je je hamlap in bakt. Voer alles in in de gratis app My Fitness Pall. Dan zie je precies wat je binnen krijgt. Ik val af bij zo’n 1850 kcal per dag (voor iedereen anders).

In termen als spaarstand geloof ik niet zo, dan zouden mensen die echte honger lijden ook niet afvallen. Uiteindelijk is het best “simpel”: er moet meer verbrand worden dan erin gaat.

Overigens heb ik tot volle tevredenheid weight watchers gedaan, dan raad ik iedereen aan die start met een gezonde levensstijl en meer inzicht wil krijgen in wat ‘ie nou daadwerkelijk eet.
sanpellegrino wijzigde dit bericht op 08-04-2019 07:47
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je eet veel te weinig, kan me niet voorstellen dat een diëtiste je dit geadviseerd heeft.
Meer eten dus!
Hakuna matata!
Neem bij je lunch ook een bak rauwkost, dan zet je je lichaam aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
En vergeet niet dat er verschil kan zitten in weegschalen.
Zorg dat je op hetzelfde moment van de dag, zelfde kleding, zelfde weegschaal op dezelfde ondergrond weegt.

En vraag je diëtiste om advies, daar is ze voor.
Vervelend dat je nog geen resultaat ziet! Kan me voorstellen dat dat niet heel motiverend is.

Ik vind je menu ook wel wat mager maar weet niet hoe lang je bent, en blijkbaar heeft je diëtiste rekening gehouden met het feit dat je niet of heel weinig beweegt?

Heb je in al die 4 weken nooit iets anders gegeten dan dit? Nooit een reep chocola, nooit eens van het menu afgeweken, nooit eens een gebakje of een wijntje?

Is je kleding niet wat losser gaan zitten?
Alle reacties Link kopieren
Feestjes gehad waarbij je toch meer gegeten hebt of heb je alcohol gedronken? Toch wat dingen tussendoor genomen? Normaal gesproken zou je van zo weinig eten echt wel af moeten vallen.
Kijk ook eens naar het bewegen. Van een beetje wandelen of fietsen val je niet af. Ga krachttraining doen en hardlopen of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Marion33 schreef:
08-04-2019 07:34


Laatst heb ik wel gelezen hoe schrikbarend veel suiker er in producten verwerkt zit! Ik was van plan om me hier eens in te gaan verdiepen en dan die producten echt uitsluiten. Maar dat schijnt een hele zoektocht te zijn ;-)

valt reuze mee hoor, als je geen bewerkte producten koopt, hoef je niet na te denken.
Gewoon Geen pakjes en zakjes. En Wel verse producten
Succes!
Mufasa schreef:
08-04-2019 07:45
Je eet veel te weinig, kan me niet voorstellen dat een diëtiste je dit geadviseerd heeft.
Meer eten dus!
Nou inderdaad. Doe je niets in je kwark s'ochtends? Geen banaan of noten ofzo? Ik verga van de honger als ik op alleen een schaaltje magere kwark moet leven. Ik eet volle yoghurt met noten, banaan, zaden en kaneel. Daar kan ik bijna vijf uur op voort voor ik weer honger krijg.

Ik neem dietistes al niet meer serieus sinds ze mijn oma optimel, cola light en eierkoeken aanraden. Als er nou iets slecht voor je is dan is het al die light troep wel.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je er niet bij zegt hoeveel gram magere yoghurt en of het gezoet is, hoeveel gram en welke soort fruit, hoeveel gram aardappelen, hoe je de groente bereidt, zegt je lijstje mij helemaal niets.

Als de huisarts heeft gezegd dat je stofwisselingssnelheid in orde is krijg je vermoedelijk toch meer calorieën binnen dan je dacht. Er is geen andere mogelijkheid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik viel juist af toen ik meer vetten en minder koolhydraten begon te eten. Da's anderhalf jaar geleden, ik ben al een jaar stabiel met mijn gewenste gewicht.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik begrijp best dat je kwaad bent hoor. Voor je gevoel eet je veel minder dan zou moeten kunnen. Helaas heb je een verkeerd beeld van wat je dagelijks zou moeten kunnen eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je echt heel weinig eten. Heb je geen honger gevoel? Ben je bij een voedingsdeskundige of een echte diëtist geweest?

Overleg eens met de diëtist, waarom ze zo weinig heeft voorgeschreven. Kom je met deze niet verder, ga dan naar een andere. Je hebt goede en minder goede diëtisten.
Alle reacties Link kopieren
Helaas heeft mijn dietiste dit voorgeschreven ik vind het ook erg weinig.
1200 kal
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt de diëtiste er van??
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er straks heen.
250 ml yoghurt en in de avond 150 ml
75 gr aard 200 gr groente en 100 gr vlees of vis
Retrostar
Alle reacties Link kopieren
Rigimoken schreef:
08-04-2019 08:24
Helaas heeft mijn dietiste dit voorgeschreven ik vind het ook erg weinig.
1200 kal
en weeg je bijvoorbeeld je hamlap ook?
Neem je max 80 gram?
en hoe bak je hem? (juist bakken&braden geeft al die calorien)
Alle reacties Link kopieren
Rigimoken schreef:
08-04-2019 08:26
Ik ga er straks heen.
250 ml yoghurt en in de avond 150 ml
75 gr aard 200 gr groente en 100 gr vlees of vis
Retrostar
je telling kan niet kloppen
400 gram magere yoghurt geeft al 1200 calorien op een dag
avondeten nog 350 (en dat is nog zonder boter/olie)

je eet dus echt meer, dan je denkt
lilalinda wijzigde dit bericht op 08-04-2019 08:35
4.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens vegetarisch..gezonder en slanker...en ga lekker zwemmen, je wordt er gestroomlijnder van en je merkt snel resultaat. Wel flink tempo banen trekken he ...zo ben ik 12 kilo kwijtgeraakt en ze zijn er nog steeds af.....
Alle reacties Link kopieren
Rigimoken schreef:
08-04-2019 08:26
Ik ga er straks heen.
250 ml yoghurt en in de avond 150 ml
75 gr aard 200 gr groente en 100 gr vlees of vis
Retrostar
Je hebt vlees/vis van 100 en van 400 kcal.
Je hebt groenten van 16 en van 110 kcal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dat ze met je inname rekening heeft gehouden dat je niet tot nauwelijks beweegt.

Als dat zo is vind ik het niet super weinig hoor!

Hou je vocht vast? Drink je nu meer dan anders?

Moet je binnenkort misschien ongesteld worden? Dan kan je ook iets zwaarder wegen.

Zou het zeker straks met de diëtist bespreken maar gewoon volhouden eens zal het tij keren en ga je afvallen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-04-2019 08:30
je telling kan niet kloppen
400 gram magere yoghurt geeft al 1200 calorien op een dag
avondeten nog 350 (en dat is nog zonder boter/olie)

je eet dus echt meer, dan je denkt
Magere yoghurt is volgens het Voedingscentrum maar 61 calorieën oer 100 gram...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven