Hoe krijg ik een groter bereik op sociale media?

10-04-2019 16:08 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik ben net begonnen met mijn eigen onderneming en ik maak handgemaakte bonbons en patisserie. Na een lastige periode bij het bedrijf waar ik werkzaam was heb ik besloten om het zelf te gaan proberen! Het bedrijf zat in zwaar weer en is dan ook ophouden te bestaan. Het was wel een perfecte leerschool om het chocoladevak te leren en ik kan nu ook zeggen dat ik klaar ben om zelf te produceren en te ondernemen. Maar het is natuurlijk niet eenvoudig om zomaar jou producten aan de man te brengen, ik lever nu wel aan verschillende klanten maar ik wil het bereik graag nog groter maken en ook op sociale media. Wie heeft er tips om ook op sociale media snel te groeien? Mijn instagram is [...] en ik zou het super vinden als iemand mij nog een duwtje de goede richting in kan geven!
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 10-04-2019 22:07
Reden: Spam verwijderd.
1.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
reclame reclame reclame, daar geld in steken (hier je naam gratis roepen helpt niet echt)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad reclame. En dat kost geld dus investeren.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Begin met familie en vrienden, die kunnen dan via mond reclame de boodschap verspreiden. Verder lokaal adverteren door middel van bijv. flyers, voor weinig kun je ook een eigen website maken en dan een plekje kopen bij de bekende zoekmachines.
wat is je afzetmarkt? Als je een winkel hebt adverteer dan in het lokale krantje en doe leuke acties.
begin eens met een normale website met aantrekkelijke foto’s die taart ziet er niet uit en het interesseert me ook niet dat je een blog hebt over atletiek
investeer dus in ene website en ga niet zelf knutselen. Je site linkt natuurlijk door naar facebook en instagram en daar wil ik alleen maar mooie plaatjes zien van bonbons
Alle reacties Link kopieren
Maak een like-pagina aan op facebook, dat is gratis. Maak een deel, like en win actie en deel daar dingen die je doet. En idd, een gewone website is ook handig en dan idd alleen zakelijke dingen delen.
S-Meds schreef:
10-04-2019 17:35
investeer dus in ene website en ga niet zelf knutselen. Je site linkt natuurlijk door naar facebook en instagram en daar wil ik alleen maar mooie plaatjes zien van bonbons
Ik niet hoor. Ik zou het haske leuk vinden als er filmpjes op staan van Lindy die inkopen doet voor de bonbons. Of foto's van Lindy's poes.
S-Meds schreef:
10-04-2019 17:34
begin eens met een normale website met aantrekkelijke foto’s die taart ziet er niet uit en het interesseert me ook niet dat je een blog hebt over atletiek
:rofl: is het weer zo'n dag
Alle reacties Link kopieren
Professionele foto's laten maken. Ik zie op je Instagram vooral foto's die ik zelf ook kan maken en daardoor komt het als hobby over, niet als echt bedrijf.
S-Meds schreef:
10-04-2019 17:34
begin eens met een normale website met aantrekkelijke foto’s die taart ziet er niet uit en het interesseert me ook niet dat je een blog hebt over atletiek
Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Één beeld zegt meer dan 1000 woorden. Investeren in goed beeld (dus een profi fotograaf inhuren) en aanvullend eventueel tips and tricks inkopen bij een social media ZZPer. Die bieden vast wel van die pakketten aan waarbij ze je op weg helpen en dan een soort 'onderhoudscontract' bieden.

Ook doen: een goede site laten maken. Dit is toch een beetje "de nicht van mijn buurman zijn ex-vriendin zijn kat knutselt wat met taart enzo".
pergamon wijzigde dit bericht op 10-04-2019 17:50
20.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lindy, die website kan echt niet. Maar dat hebben meer mensen al genoemd. Ga daar eerst mee aan de slag. Dan kun je Instagram, Pinterest, Facebook gaan veroveren. Maar first things first.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Nah ik vind ze er wel mooi uitzien op Instagram.

Maar qua bereik zul je inderdaad eerst moeten investeren, dus bv betaalde Instagramposten (en veel hashtags gebruiken) en ik zou ook LinkedIn inzetten.
Het is al gezegd: zorg voor een goede website met goede foto's. Op de website dan doorlinken naar insta / facebook etc.
Dan kun je ook een account aanmaken op LinkedIn en daar een relevant netwerk gaan opbouwen. Dus met eventuele klanten, leveranciers, horeca in jouw omgeving etc. etc. Zorg dat je overal regelmatig iets plaatst en zorg er dan ook voor dat jouw uitstraling altijd consistent is.

Wie ben je, wat verkoop je, waarom (wat is jouw passie/missie etc. en waarom maakt dat jou en jouw producten zo bijzonder) en aan wie. Dat moet je telkens weer duidelijk maken.
Alle reacties Link kopieren
Maar bij meer klanten zoeken, komen ook meer problemen. Logistiek moet je ook alles in orde hebben. Door wie laat je het versturen, de juiste verpakkingen gebruiken, zodat de bonbons heel blijven tijdens transport en je hebt een hele verantwoordelijkheid wat betreft , allergieën, bederf e.d.
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
10-04-2019 17:51
Nah ik vind ze er wel mooi uitzien op Instagram.

Ik ben dol op van die taarten-Instagram's, maar deze ben ik niet gaan volgen. Ik raak wel helemaal verrukt van bijvoorbeeld

https://instagram.com/historiasdelcierv ... avj9bs10t5

En bijvoorbeeld

https://instagram.com/preppykitchen?utm ... hviy4319kf


Hoe iemands nieuwe werkbank er uit ziet met Elsa van Frozen er naast doet me helemaal niks. Beetje kinds. Maar laat me zien hoe ik een leuke originele bonbon maak (wel mooi in beeld gebracht graag) en ik ben helemaal enthousiast. Ook de captions van TO's insta zijn weinig veelzeggend.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat jij denkt dat je dit gaat redden als het bedrijf waar je werkte over de kop ging?
Ik bedoel, als je voor marketing al tips op Viva moet vragen..
.
Alle reacties Link kopieren
Prach-tig inderdaad Pergamon - en een mooie inspiratie voor TO!
Alle reacties Link kopieren
De website op haar instagram is een andere dan waar ik met google op uitkom.
Die bij google bovenaan staat is echt afschuwelijk. Maar ook degene van instagram is niet professioneel genoeg, laat daar naar kijken door iemand met vakkennis?
Alle reacties Link kopieren
Maar eerlijk is eerlijk, door dit topic heb je toch al mensen naar je laten zoeken, dat is dan wel weer slim. :biggrin:
.
Zanahoria schreef:
10-04-2019 18:10
De website op haar instagram is een andere dan waar ik met google op uitkom.
Die bij google bovenaan staat is echt afschuwelijk. Maar ook degene van instagram is niet professioneel genoeg, laat daar naar kijken door iemand met vakkennis?
oh is er een concurrent?
ik wil op een website in 1 oogopslag zien wat ik kan kopen, hoeveel het kost en wanneer het geleverd werd
S-Meds schreef:
10-04-2019 17:34
begin eens met een normale website met aantrekkelijke foto’s die taart ziet er niet uit en het interesseert me ook niet dat je een blog hebt over atletiek
Dat is een andere Lindy :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven