Mozzarella

12-04-2019 22:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heyhoi

Ik ben een mozzarella in de koelkast liggen ( nog verpakt) met een houdbaarheidsdatum van 1-04-2019. Nu wilde ik morgen een gerecht maken met die mozzarella maar weet niet of het nog verstandig is om het te eten. Ik woon niet in de buurt van een supermarkt en heb het erg druk. Dus nu is mijn vraag hoelang kun je een verpakte mozzarella nog eten. De mozzarella zou nu 12 dagen over de datum zijn.

Groetjesss
anoniem_368288 wijzigde dit bericht op 12-04-2019 22:39
Reden: Foutje
0.36% gewijzigd
Volgens mij is hij morgen 13 dagen over de datum dan toch? Ik denk dat het op zich wel kan, als hij nog goed dicht zit en verder nog goed ruikt en smaakt enzo, maar weet niet of ik hem zelf nog zou gebruiken eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Als je hem goed verhit zullen de meeste ziektekiemen dood zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik doe dat niet. Volgens mij is het altijd maar een week houdbaar, dus twee weken over de datum lijkt me niet veilig. Dat doe je met melk ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook niet of ik mijn avondeten eraan zou wagen. Dat zou dan echt over de smaak gaan. Ik zou het pakje nieteens open durven maken. Bang voor de geur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon opeten.
Niet zo zuuur!!!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft verhitting geen zin als iets echt bedorven is, voedselvergiftiging wordt dan veroorzaakt door toxines en die kun je niet doden door te verhitten. Ik heb geen idee of mozzarella zo snel bederft. Ik zou het er zelf niet op wagen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
In de kliko.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Echt zin in nu.
Niet zo zuuur!!!
In een salade: nee.
Voor gasten: nee.

Ruikt het nog goed, je gaat het verhitten en het is "maar" voor jezelf: misschien.
Alle reacties Link kopieren
Voor die 2 euro zou ik geen voedselvergiftiging wagen....
Alle reacties Link kopieren
Als mozzarella niet meer goed is, heb je dat snel door, dan is hij zuur. Je kan het altijd openmaken en dan alsnog beslissen. Ik denk dat ik hem weg zou doen.
Alle reacties Link kopieren
Slaap er nog een nachtje over anders.
Niet zo zuuur!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan alleen vrezen voor Listeria denk ik, de koelkastbacterie, behalve als de kaas van gepasteuriseerde melk is gemaakt. Dat zou er dan op vermeld staan. Listeria gaat dood van 70 graden.

Ik vind dat Mozzarella vooral erg fris moet ruiken anders hoef ik het niet.

https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... teria.aspx
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
open maken, vocht er af gieten en ruiken, als het bedorven is ruik je het meteen.
als je een goed werkende koelkast hebt zal er niets aan de hand zijn
chocolol schreef:
12-04-2019 23:02
Als mozzarella niet meer goed is, heb je dat snel door, dan is hij zuur. Je kan het altijd openmaken en dan alsnog beslissen. Ik denk dat ik hem weg zou doen.
Dit.

Afgelopen week een mozzarella geproefd van 26-3, was zuur dus weggegooid. Geen rare dingen aan over gehouden
Alle reacties Link kopieren
Neus. Ogen. Proeven. Zo moeilijk is het niet.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
Ben geen datum eter. Maar met verse kaas durf ik het niet te eten zo ver over datum.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Op 2 of 3 april had ik dat ding misschien nog een kans gegeven.
Op 13 april is er maar één plek waar ie bij mij thuishoort: In de vuilbak.

Echt niet dat ik voor een bol mozzarella een voedselvergiftiging / ziekte over heb.
Zoals gezegd, als mozzarella niet meer goed is merk je dat meteen. Hij wordt dan ook zacht en valt bijna uit elkaar.
Twee weken over de datum is echt te lang hoor, die is denk ik niet meer goed. Zou er dus niet op rekenen.
Dat ruik je wel. Alleen, als je het pas merkt als je gaat koken en het ruikt niet goed heb je dus geen mozzarella. Dus ik zou even langs de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het weggooien.
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
13-04-2019 01:23
Ik zou het weg gooien.
zilverlach schreef:
12-04-2019 23:06
Slaap er nog een nachtje over anders.
:HA:

Ja precies!

Ik zou het ook niet meer gebruiken, al is het maar omdat je straks je hele gerecht weg kan kiepen als het nog goed lijkt maar niet is.
Dat zou toch balen zijn als het opeens in viezige stukjes uiteen valt en alles smaakt opeens.... anders @(
Die is zuur nu. Niet lekker meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven