Leuk en biologisch restaurant Rotterdam

13-04-2019 13:56 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek tips voor biologische restaurants voor diner in Rotterdam, liefst die bijvoorbeeld 'geredde groenten' gebruiken (o.a. groenten met rare vorm die anders weggegooid zouden worden). Spirit lijkt geschikt maar neemt geen reserveringen voor 2 personen aan en ik ga op een weekenddag, wil niet het risico lopen dat er geen plek is.

Omgeving centrum of Katendrecht, of maximaal een kwartiertje fietsen vanaf daar. Alvast bedankt!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Er is altijd plek bij spirit

Als je bereid bent iets meer geld uit te geven, zou ik naar Aloha gaan in het voormalig tropicana zwembad.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je geredde groenten? (oprechte vraag). Denk dat je lang kan zoeken. Weet wel dat er een restaurant is wat elke dag een maaltijd maakt met groente wat op dat moment beschikbaar is, wat anders overblijft van de groothandel en dus wordt weggegooid. Is heel goedkoop en het menu wisselt elke dag. Kan alleen echt niet op de naam komen.
Obst & gemuse. Zit in Nieuw Crooswijk. Vegetarisch huiskamer restaurant. Erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Jaahoor schreef:
13-04-2019 14:11
Waarom wil je geredde groenten? (oprechte vraag).
Omdat dat vaak leuke tentjes zijn waarvan de eigenaren nadenken over waar ze mee bezig zijn en die niet zoveel verspillen als andere restaurants. Vaak ook met een bepaalde sfeer en leuk personeel (vind ik dan).
Jaahoor schreef:
13-04-2019 14:11
Denk dat je lang kan zoeken. Weet wel dat er een restaurant is wat elke dag een maaltijd maakt met groente wat op dat moment beschikbaar is, wat anders overblijft van de groothandel en dus wordt weggegooid. Is heel goedkoop en het menu wisselt elke dag. Kan alleen echt niet op de naam komen.
Dat klinkt juist wel als iets wat ik zoek, dus als je nog op de naam komt, of misschien de straat, dan ga ik wel zoeken in Google Maps... dan hoor ik het graag!

@Pinda-Kaas, dank je, ik neem die in overweging.

@Noctua, ziet er heel leuk uit! Alleen helaas geen diner op zondag.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Westerkaatje is ook heel erg lekker en open op zondag :-). Zit in Oude noorden.
Oh, en Gare du Nord!! Een oud treintoestel. Superlekker eten en heel leuk plekje.
Alle reacties Link kopieren
Westerkaatje lijkt alleen catering?
O ja Gare du Nord heb ik een keer geluncht, was leuk. Ik wist niet dat die ook 's avonds nog open waren, dank je!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Nee bij westerkaatje kan je ook eten!
Alle reacties Link kopieren
Even klein omweggetje van topic. Bij Keuringsdienst van Waarde afgelopen week (of daarvoor) ging het er toch over dat die afwijkende groenten van AH helemaal niet gered waren, omdat ze altijd al naar conservenverwerker of restaurant gingen?
Nog even en ze worden weer speciaal gekweekt om mensen het gevoel te geven dat ze goed bezig zijn met het kopen van die weggooien is zonde groentes.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is Backyard ook biologisch. En het eten is erg lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven