Wat is jouw favoriete kookboek

13-04-2019 14:21 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een leuk en vooral lekker kookboek, welk is jullie favoriet??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee dikke boekenkasten vol kookboeken en ik kook er graag en vaak uit. Het is maar net wat je voorkeur is en wat voor soort kookboek je leuk vindt.

Kook je vaak? Zoek je iets ingewikkelds of juist makkelijk? Is er een specifieke eetcultuur die je aanspreekt?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken alleen vieze kookboeken, niet om doorheen te komen die harde kaften en dik papier :P

Ik ben fan van de boeken van Jamie Oliver, koop ze niet maar haal ze altijd uit de bieb. In mijn bieb hebben ze planken en planken vol kookboeken.
Comfort food van Jamie Oliver.
Alle reacties Link kopieren
Turkse eettafel. Is een beetje basic.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de smaakvrienden van Angelique Schmeencks (?) echt top. Niet echt een kookboek, maar wel een boek waar ik vaak in blader op zoek naar lekkere combinaties binnen een gerecht.
Qua tijdschriften vind ik de Allerhande ook echt handig: altijd gerechten die bij het seizoen passen, met ingredienten die je makkelijk kunt vinden. Foodies heeft leukere recepten, maar soms lastig om de boel bij elkaar te zoeken.
Voor de basis gebruik ik altijd het kookboek van de Haagse huishoudschool.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Vliegensvlug vegetarisch, plenty en een aantal boeken van Jamie Oliver zijn mijn favorieten om inspiratie op te doen.
ninanoname schreef:
13-04-2019 14:48

Voor de basis gebruik ik altijd het kookboek van de Haagse huishoudschool.
Voor de basis heb ik het Wannee
Het kookboek waar ik uiteindelijk het meest uit kook is bij mij de kookboeken van chickslovefood. De rest is vooral leuk om door te bladeren (in mijn geval)
Alle reacties Link kopieren
Jeruzalem van Ottolenghi
Alle reacties Link kopieren
Alle kookboeken van Donna Hay. Lekker, makkelijk te bereiden.

Vooral de fast, fresh and simple is ideaal als je niet uren in de keuken wilt staan... Of de No time to cook
Alle reacties Link kopieren
Boekoe Kita. Heerlijke Indische recepten. Als je eenmaal de basisspecerijen in huis hebt, zijn alle recepten erg simpel te maken.
Ik heb bijna elk recept uit dit boek wel een keer gemaakt.
Ik maak geen gebruik meer van kookboeken, maar slinger pinterest aan voor alles. Daar komt ook steeds weer wat nieuws voorbij als je door klikt :)
Alle reacties Link kopieren
Ik haal overal en nergens inspiratie vandaan maar kook zelden volgens recept. Als ik naslagwerk nodig heb, gebruik ik het NCB kookboek van mijn oma. Compleet vergeeld, losgelate pagina’s en oud-Hollansche spelling :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik haal de meeste recepten van de HelloFresh website.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Over koken, denk ik.

Ik gebruik eerlijk gezegd nooit een kookboek. Ik zoek weleens op wat de beste binnentemperatuur is voor bepaalde soorten vlees, wat de beste kruiderij is voor een rollade, wat voor combi Hollandse kerrie is, welk Gyroskruiden er allemaal kunnen zijn. Dat schrijf ik dan op en bij de eerstvolgende keer componeer ik weer een pot vol.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik kook nooit uit kookboeken. Maar ik ben dol op het Groot Indonesisch Kookboek van Beb Vuijk (ach, wat een heerlijke nostalgie) en het kookboek van Alice Toklas uit de tijd dat ze samenwoonde met Gertude Stein. Niet om uit te koken, maar omdat het zo vreselijk leuk is om te lezen.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Het kookboek, van Ottolenghi. Doet zijn naam eer aan. Sowieso alles van Ottolenghi, maar dit boek heeft van alles wat (salades, groente, soep, vis, vlees en zoet).
The curry Guy...
Alle reacties Link kopieren
Het kleine huis op de prairie kookboek.

En vliegensvlug vegetarisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven