Wat te doen met netje rijpe avocado's?

15-04-2019 11:16 23 berichten
Ik had twee dagen geleden een avocado nodig en omdat de losse op waren in de supermarkt heb ik nu een netje met nog 6 avocado's over. En die blijken vandaag ineens allemaal tegelijk rijp te zijn.
Nu kan ik best wat lekkere recepten met avocado bedenken, maar 6 avocado's voor mij alleen is wel een beetje teveel van het goede.
Dus nu mijn vraag:
Wat kan ik doen met die avocado's, zodat ik ze niet allemaal vandaag of morgen hoef op te eten? Behalve weggeven ;-)
Kan ik ze bijvoorbeeld verwerken in iets wat ik in kan vriezen; of is het dan niet meer lekker?
Tips?
GUACEMOLE BONANZA!

Seriously. Gewoon een enorme hoeveelheid guacemole maken, nacho's halen, kaas smelten en go to town.

Invriezen kan, maar ik ben geen fan ervan. Je kunt ook ingevroren stukjes avocado kopen, maar zo waterig....
MarvelousMrsMaisel schreef:
15-04-2019 11:18
GUACEMOLE BONANZA!

Seriously. Gewoon een enorme hoeveelheid guacemole maken, nacho's halen, kaas smelten en go to town.

Invriezen kan, maar ik ben geen fan ervan. Je kunt ook ingevroren stukjes avocado kopen, maar zo waterig....
Klinkt goed! Maar dan heb ik alsnog een enorme hoeveelheid guacamole voor mij alleen..
Iemand uitnodigen dan ;). Of twee dagen achter elkaar bonanza. Omg ik ben jaloers.
Heerlijk, guacamole! Als je het goed luchtdicht bewaart kan het ook nog een paar dagen mee. Bewaren in een goed afsluitbaar plasticbakje en in het bakje ook nog afdekken (echt tegen de guacamole aan plakken) met vershoudfolie. Zo komt er geen lucht bij en wordt het niet bruin.

Een aantal avocado's kun je ook in de koelkast bewaren, dan blijven ze langer goed.

En je kan het in een smoothie gooien.

Maar ik zou gaan voor heel veel guacamole met een zak nachochips ;-D
Die guacemole ga ik misschien wel maken, eigenlijk nog nooit gedaan.
Helaas eet ik deze week op mn werk. Al kan ik natuurlijk ook gewoon voor al mn collega's maken ;-D
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er ook chocolademouse van maken. Google heeft recepten.
Alle reacties Link kopieren
Deze lijkt me lekker:

https://www.youtube.com/watch?v=6xJLwgEWWaI&t=65s
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Je kan guacamole ook invriezen. De textuur verandert dan wel iets maar het smaakt hetzelfde.

Edit: het is in ieder geval beter dan de avocado zelf invriezen.
anappleaday wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:32
26.40% gewijzigd
LoiseauVélo schreef:
15-04-2019 11:28
Die guacemole ga ik misschien wel maken, eigenlijk nog nooit gedaan.
Helaas eet ik deze week op mn werk. Al kan ik natuurlijk ook gewoon voor al mn collega's maken ;-D
Mmmm lekker. Met knoflookteentje, uitje, groen jalapenopepertje, wat verse koriander, tomaat en limoen.... mmmm!!!! Thuis maken en dan meenemen naar je werk. Als je een oventje hebt daar, zou ik een ovenschaaltje met chips en kaas meenemen. Kan misschien met magnetron ook wel.
guacamole en dan een 3-layer dip daarvan maken (onder creme fraiche, dan guacamole, dan geraspte kaas).

paar zakken naturel dorito erbij en feestje geven. Het is de enige oplossing.
Alle reacties Link kopieren
en je kunt er ook een maskertje van maken :-D
Lekkere ijsjes van maken kan ook.
Je maakt dan eerst een smoothie en dan giet je de smoothie in ijs vormpjes.
Of je maakt er sorbet ijs van.
Of je doet de smoothie in een ijsklont houder dan heb je heerlijke ijsblokjes in je drankje.

Je kunt er ook lekkere avocado soep of stampot van maken.
Beide zijn makkelijk in te vriezen.

Hartige taart met avocado is ook heerlijk en in te vriezen.

Gevulde avocado's ook heerlijk of lekkere salade van maken.

Zoals je ziet opties genoeg!
Succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
15-04-2019 11:34
guacamole en dan een 3-layer dip daarvan maken (onder creme fraiche, dan guacamole, dan geraspte kaas).

paar zakken naturel dorito erbij en feestje geven. Het is de enige oplossing.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat laatst ook en ik ging net op zakenreis. Die avocado kon niet in mijn koffer. Dus ik heb hem in de koelkast gelegd, een week later was hij nog steeds perfect! Geen bruin vlekje te bekennen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit de tip gekregen dat als je de pit van de avocado in de quacamole bewaart, de quacamole niet bruin wordt. Wel verwijderen als je het gaat eten natuurlijk.
Je kan ook een (variatie op) pokébowl maken. Dat is een kommetjes rijst met gesneden vis en verschillende soorten groenten. Wij maken hem thuis altijd met gemarineerde kip, wortel, komkommer, sojabonen, radijs en natuurlijk avocado. Per persoon gebruiken we 1 avocado.

Je kan natuurlijk ook een salade maken met mie, sla, groentes en avocado
...
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 15-04-2019 14:38
Reden: dubbel
0.00% gewijzigd
Een smoothie van avocado, banaan en amandelmelk :)
Heerlijk!
Afbeelding
Lekker allemaal! Ik heb er nu twee in mn koelkast gelegd; eentje weggegeveb en van de rest een (soort van) guacamole gemaakt.
Die ijsjes ga ik misschien nog proberen!
Kook tagliatelle.
Bak spekjes uit. laat uitlekken en dep op keukenpapier.
Doe 3 avocado in een bak, zakje parmezan erbij en wat kookvocht dat je opvangt als je de pasta afgiet.
Pureren.
Avocado over de pasta. Spekjes erbij. hmmmmmmmmm
Alle reacties Link kopieren
rijpe avocado in de koelkast leggen end an blijft die nog weken goed!
Cootjecatootje schreef:
15-04-2019 13:14
Ik heb ooit de tip gekregen dat als je de pit van de avocado in de quacamole bewaart, de quacamole niet bruin wordt. Wel verwijderen als je het gaat eten natuurlijk.
Nee, guacamole moet je vers eten. Laat de avocado dan gewoon heel, dat blijft langer goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven