Bedorven gehakt?

15-04-2019 15:21 38 berichten
Vanmiddag gemengd gehakt gekocht, met de datum van vandaag.
Het na aankoop 3 kwartier buiten de koelkast geweest.
Maak het nu klaar maar het stinkt.
Nog wel of niet te eten?
Of ruikt gemengd zo anders dan rund?
Alle reacties Link kopieren
Half-om-half gehakt ruikt inderdaad anders.
Maar echt niet zo erg als bedorven vlees, dat is een vreselijke stank!
3 kwartier buiten de koelkast moet echt kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Als het zurig ruikt wegmikken. Ik koop sowieso nooit vlees houdbaar tot de dag van aankoop.

Vlees uit de supermarkt is vaak al niet echt vers meer en omdat ik tig jaar geleden in een vleesverwerkende fabriek heb gewerkt heb ik gezien hoe er wordt gerommeld met vlees.
Alle reacties Link kopieren
Neen, dat zou ik niet doen.
Better safe than sorry.
Wat is je winst als het bedorven is en je een nacht de wc pot kan knuffelen?
beetje vrolijk en lief zijn voor elkaar helpt echt!
Als het echt stinkt: niet eten!
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook niet doen. Je wilt daar echt niet ziek van worden of die gok nemen.
terugbrengen, dan krijg je je geld terug en kan je verse kopen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-04-2019 15:31
terugbrengen, dan krijg je je geld terug en kan je verse kopen.

Omdat je het zelf te lang buiten de koelkast houdt? :confused:

Niet dat 3 kwartier me te lang lijkt (mits het niet in de volle zon was natuurlijk, gehakt vind ik sowieso stinken met klaarmaken. Ik zou de gok wel wagen, smaakt het niet kun je het altijd nog wegkieperen.
.
Gehakt zou ik op de dag van de uiterste houdbaarheid niet meer eten als het langer dan een kwartier buiten de koelkast heeft gelegen. Gehakt is van alle vleesoorten het meest vatbaar voor bederf.
Dit is geen verwijt TO maar ik zou echt geen vlees/ vis kopen die de dag zelf vervalt.
Ik smijt alles weg als ik nog maar de geringste twijfel heb, zeker vlees en zuivel. (Niet dat ik vlees eet maar maak het soms wel klaar voor m'n man) Het is het mij niet waard om ziek van te worden.
Ik heb het weggedaan, bedankt voor jullie advies.
Wil het risico idd niet lopen en ik koop ook geen vlees meer wat op dezelfde dag op moet.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet toevallig gekruide? Heb ik eens gehad. Echt zo stom. Ik trek het pak open en vond het ook stinken. Niet echt zoals rottend vlees misschien maar niet fris.
Heb ik dus weggegooid. Bleek het gekruid gehakt te zijn :D En ja die stinkt echt.
Alle reacties Link kopieren
Gehakt i vaak al vervallen voor de laatste dag dat het goed zou zijn bij mij
Ik vind HOH gehakt altijd stinken.
Alle reacties Link kopieren
Proeven geeft uitkomst. Als het gehakt niet meer goed is proef je dat direct.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
15-04-2019 15:43
Gehakt zou ik op de dag van de uiterste houdbaarheid niet meer eten als het langer dan een kwartier buiten de koelkast heeft gelegen. Gehakt is van alle vleesoorten het meest vatbaar voor bederf.
ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
ik zou het niet eten
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
15-04-2019 16:08
Ik vind HOH gehakt altijd stinken.
Ik ook. Varkensvlees ruikt gewoon niet lekker.
Hier komt alleen rundvlees van de slager in huis
Ik check nagenoeg nooit datums in de winkel.
Pas als iets 2 jaar in de kast staat*, zal ik es gaan kijken wanneer het vervalt :-).


Maar vlees dat ik thuis niet betrouw = vuilbak.
No matter wat de datum is.



*Overkomt mij geregeld met snoep, koek, blikvoer, drank, ...
Ooit gekocht, op 't moment zelf niet open gedaan / opgeraakt en nadien nooit meer aangeraakt omdat er nooit meer "het moment" voor was.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
15-04-2019 15:43
Gehakt zou ik op de dag van de uiterste houdbaarheid niet meer eten als het langer dan een kwartier buiten de koelkast heeft gelegen. Gehakt is van alle vleesoorten het meest vatbaar voor bederf.

hahaha, dan mag je wel heel snel naar huis rennen, of je woont zeker naast een supermarkt.
Vlees laat ik sowieso altijd een half uur buiten de koelkast op kamertemperatuur komen.

Maar misschien was dit vlees van een ongecastreerd varken, vandaar de geur.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
goed verhitten lost alle problemen op.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Normaal zitten besmettingen alleen aan de buitenkant van vlees, maar door het malen van diverse restanten kwalitatief niet erg hoogwaardig vlees tot gehakt zijn nu de buitenkanten ook binnenin het vleesproduct gaan zitten, waardoor gehakt niet erg lang houdbaar is..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
15-04-2019 16:51
hahaha, dan mag je wel heel snel naar huis rennen, of je woont zeker naast een supermarkt.
Vlees laat ik sowieso altijd een half uur buiten de koelkast op kamertemperatuur komen.

Maar misschien was dit vlees van een ongecastreerd varken, vandaar de geur.

Dat heb ik dus best vaak bij varkensvlees, dat er zo'n rare geur aanzit en het smaakt ook niet lekker. De reden dat ik nooit meer varkensvlees koop. Als ik navraag doe in mijn omgeving heeft niemand anders dit, maar laatst bij mijn zus gegeten en ja hoor, ook bij haar. Heeft iemand anders dit ook? Als vlees van een ongecastreerd varken zo vies is, waarom gebruiken ze het dan?
Ik ben nooit zo bang met die dingen, lekker veel knoflook, ui, pepers en kruiden erdoor en gaan!

Aan de andere kant, wat kost gehakt nou helemaal? Als ik me er wel zorgen om zou maken zou ik het zeker weggooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven