Samen koken, wat voor gerecht?

18-04-2019 01:25 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Mijn vriend en ik gaan morgenavond een keer samen koken. Normaal kook ik alleen, maar dit keer willen we eens gezellig samen koken.
Alleen de vraag is wat?

We willen het liefst iets niet te standaard, waar wat werk voor nodig is en je met zijn tweeën kunt doen. Dus beide bezig bent.

De meeste recepten die ik bedenk zijn voor in de oven, of om te stoven, of ze zijn te snel gemaakt.
Schiet niet echt op zo😂

Dus wie heeft de tip??
Samen sushi maken, daar ben je wel even mee bezig, of lasagna ( met verschillende sauzen en vullingen)
Of je maakt een menu met verschillende gerechten en verschillende gangen, dan kun je allebei een paar dingen doen, of je doet alles samen, kan ook natuurlijk.
Rijsttafel.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons hebben ze bij de Plus van die Hello Fresh boxen (zonder abonnement). Zijn geen standaard gerechten, over het algemeen wel erg lekker. Je bent met zn tweeen afhankelijk van het gerecht nog wel tijdje bezig met maken ook.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Beef Wellington is vrij veel werk.
Voorgerecht
Hoofdgerecht
Toetje

Ben je ook wel even bezig.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
18-04-2019 04:52
Beef Wellington is vrij veel werk.
phoe, nou idd. maar dan moet je ‘s ochtends beginnen...
Don't cry, buy a bag and move on.
Steek de bbq aan en haal goed vlees. Dat vinden de meeste mannen wel leuk: lekker grillen
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je met verse groente en producten werkt kost het altijd meer tijd.

Wokken, en dan zelf alle groenten snijden, vlees/vis marineren. Salade waar je alles moet snijden, raspen, dressing zelf maken, etc. Of een pasta saus waarvoor je alles zelf moet snijden.

Voorgerecht en toetje zelf maken en leuk op een bord doen, etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Er zijn op het moment toch wel paasmaaltijden verkrijgbaar? De verkoop moet onderhand wel begonnen zijn. Die hoef je alleen maar in de oven te zetten.

Dan kunnen jullie lekker in de tuin gaan zitten wachten tot alles klaar is. Of andere dingen doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als hij echt samen wil koken, dan kan je vragen welk recept hij in gedachten had. De meeste mannen weten wel wat ze lekker zouden vinden en wat hun meest geslaagde gerecht is. Ik gok op Amerikaanse t-bone steaks van minstens een pond. Of naar de Mac Donald. Mannen houden ook vaak van heel grote porties vette noedels.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zelf pasta maken? Dat is altijd wel leuk werk!
Of pizza 'from scratch'
Alle reacties Link kopieren
Kijk anders in de Paaseditie van de Allerhande.

https://www.ah.nl/allerhande/

https://content.yudu.com/web/1r3p1/0A1s ... gin=reader
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Eigen gemaakte curry of Marokkaanse pastilla, daar ben je echt uuuuuren zoet mee hoor.

Wel een leuke relatie test!
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
18-04-2019 01:49
Rijsttafel.
Jaaaa! Wij zijn vaak met een man of 4 bezig, variëren van een paar uur tot een dag of 2.
Je kan alle kanten op, van ingewikkeld tot makkelijk. Twee soorten rijst, vleesgerechten, een paar groentegerechten, eieren, bijgerechten, komkommersla, je kan het zo gek niet bedenken. Met z'n tweeën moet je toch ruime keus hebben en het voordeel is: de volgende dag hoef je dan weer niet te koken. Die kan je dan gebruiken om je rug weer in model te laten komen.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
Butterchicken.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Wij koken meestal samen, als we samen zijn. Ik ben van de regie en het snijden en mijn vriend zet dingen op, roert in pannen, giet af en stampt.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
18-04-2019 04:52
Beef Wellington is vrij veel werk.
Inderdaad. Veel werk. Voor een gerecht dat helemaal niet zo bijzonder is.
We used to be friends...
CourtneyTT schreef:
18-04-2019 10:57
Inderdaad. Veel werk. Voor een gerecht dat helemaal niet zo bijzonder is.
Oh, dat ben ik niet met je eens.
Alle reacties Link kopieren
Rijsttafel idd. Ieder 2 of 3 gerechtjes maken.
Alle reacties Link kopieren
Lekker Indiaas koken, veel snijwerk - Kun je samen doen, en daarna kan een zich bezighouden met de kachumbar en de raita, de ander met de curry en de rijst.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
retrostar schreef:
18-04-2019 08:56
Als hij echt samen wil koken, dan kan je vragen welk recept hij in gedachten had. De meeste mannen weten wel wat ze lekker zouden vinden en wat hun meest geslaagde gerecht is. Ik gok op Amerikaanse t-bone steaks van minstens een pond. Of naar de Mac Donald. Mannen houden ook vaak van heel grote porties vette noedels.
Gut, ken jij maar één soort Neanderthaler man?

Zelf verschillende tapas/mezzes/antipasti maken is ook wel leuk. En met dit zonnige weer lekker en lekker gemakkelijk om in de tuin te eten met een lekkere wijn of bier of wat je dan ook maar drinkt.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
18-04-2019 11:11
Oh, dat ben ik niet met je eens.
Dat mag. Biefstuk in bladerdeeg is typisch iets dat alleen Engelsen kunnen verzinnen...
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
18-04-2019 17:20
Gut, ken jij maar één soort Neanderthaler man?

Zelf verschillende tapas/mezzes/antipasti maken is ook wel leuk. En met dit zonnige weer lekker en lekker gemakkelijk om in de tuin te eten met een lekkere wijn of bier of wat je dan ook maar drinkt.
Tapas is met het lekkere weer op komst idd ook een goeie.
Een gerecht in de slowcooker op hoog voor 4 uurtjes en dan samen naar de pan kijken :P ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven