10 uur-in-de-auto-naar-Frankrijk-naar-voer

22-04-2019 18:50 83 berichten
Donderdag eind van de middag vertrekken we met 2 volwassenen en 2 beginnende pubers richting Zuiden. We slapen in Metz en rijden vrijdag door naar het diepe Zuiden (Argeles sur Mer). Dat is zo 10-12 uur in de auto.

Donderdagavond wordt het een Mc Donalds of BugerKing aan de snelweg.

Maar vrijdag wil ik een beetje doorrijden en wat fatsoenlijks eten zonder alles van wegrestaurant of benzinepomp te halen.

Wat kan ik meenemen dat het al een avond en nacht houdt in een koeltas en de volgende dag nog lekker is?

Besmeerde broodjes wordt hem waarschijnlijk niet, maar zachte broodjes meenemen en in de koeltas beleg (kaas, worst, smeerkaas) zou wel kunnen werken.

Eieren bakken donderdagochtend en die invriezen en dan vrijdag op een broodje gooien?

Iemand andere ideetjes?
Gewoon een wegrestaurant
Alle reacties Link kopieren
De ochtend na de overnachting even langs een supermarkt/ bakker
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet omdraaien: donderdagavond meegenomen spullen opeten (die zijn dan nog wel goed) en op vrijdag McDonalds of Burger King?
Salade?
Sara9876 schreef:
22-04-2019 18:56
Waarom niet omdraaien: donderdagavond meegenomen spullen opeten (die zijn dan nog wel goed) en op vrijdag McDonalds of Burger King?
Of dit, veel logischer
Alle reacties Link kopieren
In Metz even naar de supermarkt voor eten voor die dag.
Alle reacties Link kopieren
Cous cous of pasta gereed maken.
Verse groente meenemen in een koelbox en ter plaatse snijden.
Dressing in apart bakje.

Denk aan: rucola, paprika, komkommer, tomaatjes, gerookte kipfilet.
Even mixen en een verse salade!
Hoef je alleen een stokbrood bij te kopen bij een benzinestation.

Quiche vind ik koud ook te doen.
Mugske schreef:
22-04-2019 18:56
De ochtend na de overnachting even langs een supermarkt/ bakker

Of onderweg naar zo'n hypermarché, pizza, gegrilde kip, salade etc inslaan en opeten op een picknickplaats. Tip: fles water mee om even handen te kunnen wassen.
Omdraaien, dus pas tweede dag ergens wat eten, was ook ook mijn eerste gedachte. Of idd supermarkt onderweg of een restaurant stukje van de snelweg af, veel goedkoper en lekkerder. Wil je toch jouw plan doorvoeren, koop een koelbox die op 12 volt kan, action had vorig jaar goedkope, ook eenpitsbrandertjes met een gastankje voor weinig geld, dan kan je alles waar je zin in hebt meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Die aantal keer dat ik met zoon die kant op reed had ik o.a. in de koelbox: zachte broodjes, zoon vooral met pindakaas en/of hagelslag, bakjes komkommer, tomaatjes, eierkoeken, gekookte eieren, uiteraard drinken, water (om te drinken maar ook om evt. je handen af te spoelen), snoetenpoetsers (altijd handig) maar ook pakjes sap. Op die route naar het zuiden zit er genoeg langs de snelweg. Desnoods bij een groter benzinestation croissantjes halen of iets dergelijks.
Koelbox rondom inbouwen met koelelementen en de boel blijft nog goed koud tot eind dag twee.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Krentenbollen
Brood met beleg invriezen en eruit halen op het moment dat je gaat vertrekken.
Crackers, rijstwafels, ontbijtkoek
Gedroogde salami/knakworst/Bifi

Op de dag dat je vertrekt thuis tussen de middag warm eten en 's avonds een boterham met evt. ergens soep halen?
Gekookte eieren (ongepeld). Tomaat. Komkommer. Eventueel mayo.

Frans stokbrood kopen.


Zeker die eieren blijven wel een aantal dagen goed.
Sara9876 schreef:
22-04-2019 18:56
Waarom niet omdraaien: donderdagavond meegenomen spullen opeten (die zijn dan nog wel goed) en op vrijdag McDonalds of Burger King?

Naar mijn gevoel moeten we vrijdag de kilometers maken. Donderdag rijden we maar 4,5 uur (vriendin regelde het en boekte een hotel in Metz, naar mijn zin rijden we nog 2 uur verder dan Metz).

Kortom: zaterdag moeten we nog een klote stuk en supermarkt 's ochtends vroeg of aan de kant van de weg uitgebreid eten vind ik zonde van de tijd.

Ik ga eens kijken naar zo'n koelboxje op stroom.
Hillegonda1 schreef:
22-04-2019 19:11
Naar mijn gevoel moeten we vrijdag de kilometers maken. Donderdag rijden we maar 4,5 uur (vriendin regelde het en boekte een hotel in Metz, naar mijn zin rijden we nog 2 uur verder dan Metz).

Kortom: zaterdag moeten we nog een klote stuk en supermarkt 's ochtends vroeg of aan de kant van de weg uitgebreid eten vind ik zonde van de tijd.

Ik ga eens kijken naar zo'n koelboxje op stroom.
Hotel annuleren en iets zoeken in pakweg Dijon of Macon is geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Kan het hotel nog geannuleerd (meestal kan dat nog 24 uur vantevoren dacht ik) worden en een nieuwe overnachting boeken maar verderop? Mij klinkt 4,5 uur rijden ook nogal kort voor een eerste dag. Ik maak liever de eerste dag de kilometers en dan dag 2 een halve dag nog, ongeveer.
Is dat een optie denk je?
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
22-04-2019 19:14
Kan het hotel nog geannuleerd (meestal kan dat nog 24 uur vantevoren dacht ik) worden en een nieuwe overnachting boeken maar verderop? Mij klinkt 4,5 uur rijden ook nogal kort voor een eerste dag. Ik maak liever de eerste dag de kilometers en dan dag 2 een halve dag nog, ongeveer.
Is dat een optie denk je?
Ik ga het voorstellen. Vriendin redeneerde dat we met vertrek om 17 uur uit de randstad heel veel file gaan hebben dus dat het sowieso na 22 uur wordt in Metz en dan wil ze liever de volgende dag weer vroeg weg.
Alle reacties Link kopieren
Krentenbollen en zachte broodjes blijven wel een paar dagen goed. Pot pindakaas en chocopasta mee voor op de broodjes.
Koude pannenkoeken.

Maar ook ik zou het anders indelen en op donderdag meer gaan rijden zodat het een beetje beter verdeeld is.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
22-04-2019 19:14
Kan het hotel nog geannuleerd (meestal kan dat nog 24 uur vantevoren dacht ik) worden en een nieuwe overnachting boeken maar verderop? Mij klinkt 4,5 uur rijden ook nogal kort voor een eerste dag. Ik maak liever de eerste dag de kilometers en dan dag 2 een halve dag nog, ongeveer.
Is dat een optie denk je?
Dat dus. Doen wij ook altijd. De eerste dag willen wij al ruim over de helft zijn.
Maar goed, als het niet anders kan dan zou ik ook de 1e dag ergens anders eten en de 2e bij de BK.
Voor onderweg idd krentenbollen en liga’s.

Zo’n koelbox op stroom neemt trouwens veel ruimte in. Een koeltas met koelelementen werkt ook prima.
Veel plezier!
Cum non tum age
dolfje schreef:
22-04-2019 19:18
Krentenbollen en zachte broodjes blijven wel een paar dagen goed. Pot pindakaas en chocopasta mee voor op de broodjes.
Koude pannenkoeken.

Maar ook ik zou het anders indelen en op donderdag meer gaan rijden zodat het een beetje beter verdeeld is.
Bij die choco zou ik rekening houden met het weer.

Je zit niet te wachten op chocomelk die uit die pot rolt :-).

Check dus zeker hoe warm het in Midden- en Zuid-Frankrijk is.
Alle reacties Link kopieren
Jullie willen zaterdag aankomen toch? Misschien dan beter vrijdagochtend vroeg vertrekken en doorrijden tot Lyon?. Hoef je de volgende dag nog maar een kleine 500 km.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Met autovakanties heb ik de gewoonte een pastasalade in onderdelen mee te nemen. Tot nu toe geen meerdaagse autoritten gedaan, maar ik gebruik het voor de eerste avond in de accommodatie.

Dus gekookte pasta, dressing, dingen als gesneden paprika, blikjes tonijn etc.
Je kunt er evt nog brood bij kopen (in het buitenland hebben ze vaak hele supermarkten bij tankstations) en op locatie even alles door elkaar mengen en klaar.

Ik meng het niet van tevoren, omdat het dan nogal zompig wordt.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
22-04-2019 19:20
Bij die choco zou ik rekening houden met het weer.

Je zit niet te wachten op chocomelk die uit die pot rolt :-).

Check dus zeker hoe warm het in Midden- en Zuid-Frankrijk is.
Ah niet aangedacht inderdaad maar wij hadden vorig jaar een pot choco mee naar een festival tijdens het heetste weekend van het jaar en dat lag 3 dagen in een tent en was nog prima :P
Alle reacties Link kopieren
Koelboxjes op stroom hebben vaak alleen een stekker (voormalig auto aansteker) die in de auto kan worden gebruikt. Als je niet rijdt moet deze eruit want anders trekt het de accu leeg. Mijn ervaring is dat je na een nacht slapen de alleen gekoeld houdbare etenswaren niet meer kunt gebruiken. Maar het kan natuurlijk dat hier ook oplossingen voor zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
22-04-2019 19:24
Koelboxjes op stroom hebben vaak alleen een stekker die in de auto kan worden gebruikt. Als je niet rijdt moet deze eruit want anders trekt het de accu leeg.. Mijn ervaring is dat je na een nacht slapen de alleen gekoeld houdbare etenswaren niet meer kunt gebruiken. Maar het kan natuurlijk dat hier ook oplossingen voor zijn.

Hangt denk ik ook af van het aantal koelelementen die je erin stopt. Ik heb er 4 op de bodem liggen en vervolgens nog 6/7 rondom/aan de zijkanten. Dat scheelt aanzienlijk t.a.v. het goedhouden van etenswaren.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven