Bloemkoolrijst, wat vinden jullie ervan?

23-04-2019 18:59 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik heb net "risotto" gemaakt van bloemkoolrijst. Ik vroeg me af wat jullie van bloemkool/broccoli rijst vinden en wat jullie recepten zijn?
Ik ben er (nog) niet echt weg van....
Ik vind het maar mwah.
Alle reacties Link kopieren
Niet zo erg geslaagd. Met gewone rijst erdoor is het nog te doen (50/50)
Alle reacties Link kopieren
Niks aan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik eet het vaak!
Mijn ontbijtrecept:
175gram bloemkoolrijst
2 grote eieren
30+ kaas geraspt
ui en knoflookpoeder

De bloemkool kort koken, dan mengen met de 2 eieren en de poeder, op laag vuur met deksel erop bakken als een omelet. Omdraaien en bedekken met kaas, de kaas even laten smelten en klaar.
Zo lekker!
-
Ik vind het onzin. Je zit geen rijst, maar groente te eten... En het is ook nog eens vet duur!
Toch geen mens die dat vrijwillig eet?

Net zoals de knolselder indertijd - 20 à 25 jaar geleden - ter vervanging van pasta.
Wou mijn moeder altijd eten omdat haar dieet dat zei.
Alle reacties Link kopieren
Een makkelijk lunchgerechtje:
250gram bloemkoolrijst met 30+ kaas geraspt en gerookte zalm.
Rijst koken, kaas erdoor mengen in een bakje tot gesmolten, zalm in reepjes erdoor.
-
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je het als nasi klaar maakt dan is het wel lekker. Ik maak het weleens voor low-carb eters.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vond het redelijk. Geprobeerd om de kinderen wat meer groente te laten eten. Gepresenteerd als gewoon rijst maar al bij de eerste hap was het met een vies gezicht 'iewwwww mama dit is heeeeele rare rijst'.

Ik heb graag zilvervliesrijst, dat vind ik echt lekkerder dan het bloemkoolspul maar geroerbakt vond ik die ook prima te doen hoor.

Als risotto lijkt het me lastig inschatten hoe gaar je het moet koken: iets te ongaar en het is geen risotto, iets te gaar en het is pap. Maar goed, dat heb je met echte risotto ook wel ;) .
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel lekker in een dieet, ik rasp zelf een bloemkool en dan roerbakken, kost ook bijna niks dan.
Alle reacties Link kopieren
Het neemt geen vocht op toch, dus risotto lijkt me lastig.

Ik maak het wel eens als nasi, dan vind ik het wel lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen rijst, maar bloemkool. Dus eet het niet omdat ik het niet met de naam eens ben. ;-) En omdat ik niet aan koolhydraatminachting doe.
Ik heb ook een tijd koolhydraat arm gegeten en had ook nasi gemaakt van bloemkoolrijst maar ik heb het weg gegooid. Vond het echt niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Als risotto zou ik het niet doen maar ik vervang wel eens de rijst voor een gedeelte door bloemkool als ik nasi goreng maak.

Of courgette als pasta.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima lekker. Ik eet het eigenlijk alleen bijna niet meer, omdat ik nu veel meer van de andere gerechten geniet. Vind rijst (of het nou gewone of bloemkoolrijst is) niet meer nodig.

Gebruik het nog wel als ik paprika’s of courgettes vul en dan vind ik het een makkelijke manier van extra groente toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
23-04-2019 19:04
Ik eet het vaak!
Mijn ontbijtrecept:
175gram bloemkoolrijst
2 grote eieren
30+ kaas geraspt
ui en knoflookpoeder

De bloemkool kort koken, dan mengen met de 2 eieren en de poeder, op laag vuur met deksel erop bakken als een omelet. Omdraaien en bedekken met kaas, de kaas even laten smelten en klaar.
Zo lekker!
Nou ja dit is gewoon een omelet met kaas en bloemkool. Hoeft de bloemkool niet perse bloemkoolrijst voor te zijn.
Ik vind het zonde van de bloemkool. Bloemkool is zo lekker om je tanden in te zetten en daarvoor heb je grote stukken nodig, niet van dat fijngehakte spul.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak er meestal een groentenpotpourri van.

Maar ja bloemkool is een groente die laag in de calorieën zit vergeleken met andere groenten dus het zit er altijd in.

Ik heb meestal teveel honger om het niet lekker te vinden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Risotto van bloemkoolrijst is per definitie geen risotto. Bloemkool neemt toch geen vocht op en geeft geen zetmeel af?
Dan is her gewoon fijngemalen gekookte bloemkool gegaard in bouillon.

Ik vind het maar een rare hype. Wat is er mis met gewone bloemkool eten? Al dan niet geroosterd of als curry.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het oké als nasi, maar als risotto lijkt het me helemaal niks. Ik zie dat ook niet erg voor me.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel lekker maar geen vervanging voor rijst.
Alle reacties Link kopieren
Geen groot fan van bloemkoolrijst. Wel van bloemkoolpuree ipv aardappelpuree! Heerlijk romig van zichzelf. Klein beetje zout en nootmuskaat erbij: yum.
stippensokken schreef:
23-04-2019 19:15
Risotto van bloemkoolrijst is per definitie geen risotto. Bloemkool neemt toch geen vocht op en geeft geen zetmeel af?
Dan is her gewoon fijngemalen gekookte bloemkool gegaard in bouillon.

Ik vind het maar een rare hype. Wat is er mis met gewone bloemkool eten? Al dan niet geroosterd of als curry.
Het is vervanging van rijst voor mensen die geen gewone rijst (koolhydraten) mogen eten vanwege een dieet.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
23-04-2019 19:04
Ik vind het onzin. Je zit geen rijst, maar groente te eten... En het is ook nog eens vet duur!
Gewoon zelf bloemkool raspen en je hebt bloemkoolrijst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven