Build your own burger buffet

27-04-2019 19:52 46 berichten
Mijn man is binnenkort jarig en dit jaar willen we het eens anders vieren. Ik zat te denken aan diner en dan buffet waarbij ze zelf hun burger kunnen bouwen.

Wat mag er volgens jullie niet ontbreken?
En iemand inspiratie voor het toetje?

Het is voor ongeveer 20 volwassenen en 5 jonge kinderen
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard de standaard ingrediënten zoals sla, tomaat, rode ui, augurk, kaas.

Ik zou wat verschillende soorten kaas doen, ingemaakte groenten, chutneys en misschien spiegeleieren.

Leuk idee hoor! Krijg er gelijk trek van!
Alle reacties Link kopieren
Uien, augurken, sausjes, spek, pepers, soorten brood, soorten kaas
Een burger zou voor mij geen feestje zijn. Dan ga ik erna zelf ergens nog wel wat eten,
Mjammie ik kom ook!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat hebben wij vorig jaar ook een keer gedaan. Wat wij op tafel hadden staan waren o.a.

Ui, kaas (verschillende soorten), augurk, champignons, gebakken ei, ananas, tomaat, komkommer, sla, bacon, ham, En nog wat dingen die ik zo niet meer weet. Natuurlijk ook wat verschillende sausjes. Had geloof ik de standaard mayo, curry en ketchup, maar ook een kerriesaus, burgersaus, knoflooksaus en bbqsaus.

Nog een paar salades en genoeg broodjes en je bent klaar. Hier was het een flink succes! Een aantal vrienden hebben het daarna ook een paar keer gedaan.
jantientje1 wijzigde dit bericht op 27-04-2019 20:01
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sla tomaat kaas avocado bacon augurk
Plakjes avocado!
Gebakken ei.
Gesmolten kaas.
Vega(n) patties
Frietjes erbij ?
Alle reacties Link kopieren
Voor het toetje kwarktaart? Of heb je al taart gehad dan? Of een paar pakken diverse ijsjes (op een stokje), lekker makkelijk :-D . Of aangeklede koffie met likeurtjes, slagroom en bonbons.
Dikke frieten met schil
Amsterdams zuur
Zwarte hamburgerbroodjes
Hellmans mayonaise
Hamburgersaus!
Kaas, ui, ijsbergsla, tomaat, bacon, broodjes
en natuurlijk friet!
Vers gebakken uitjes
Échte cheddar, niet van die plastic plakjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, en moeten de mensen dan ook zelf hun burger grillen?
Ik denk trouwens dat alles al zo een beetje gezegd is.

En doorgaans zitten mensen na 2 broodjes wel vol, dus het is relatief goedkoper dan wanneer je uitgebreid zou koken.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Verschillende soorten burgers (hamburger, visburger, linzenburger) zodat iedereen wat te kiezen heeft. En daarnaast lekker garnituur, een paar goede sauzen, een goede groene salade met dressing(s) en als toetjes een soesjestaart met chocoladesaus :love:
Alle reacties Link kopieren
Rauwe uien
Avocado (of guacamole)
Bacon
Flesje tabasco/ jalapeno pepers
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee! Al veel goeie ideeën voorbij zien komen maar het belangrijkste lijkt me dat je voor écht lekkere hamburgers zorgt.... Ik zou ze zelf maken of bij een goeie slager halen. Dus alsjeblieft niet van die kartonnen diepvriesschijven die de naam hamburger niet eens verdienen.
Nadeel van zelf broodjes hamburger maken vind ik altijd dat het zo lastig is om ze goed warm te houden. Dus zorg dat alle bijgerechten niet te koud zijn. Broodjes van te voren even roosteren. En burgers loeiheet serveren.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
27-04-2019 20:15
Verschillende soorten burgers (hamburger, visburger, linzenburger) zodat iedereen wat te kiezen heeft. En daarnaast lekker garnituur, een paar goede sauzen, een goede groene salade met dressing(s) en als toetjes een soesjestaart met chocoladesaus :love:
Dit vind ik ook een goeie tip!
Nothing happens for a reason
Ik zou het vlees wel bij een goeie slager halen.

En zowel gebakken als rauwe uien doen.
Mermedina schreef:
27-04-2019 20:02
Voor het toetje kwarktaart? Of heb je al taart gehad dan? Of een paar pakken diverse ijsjes (op een stokje), lekker makkelijk :-D . Of aangeklede koffie met likeurtjes, slagroom en bonbons.
Nee wil taart sowieso bij toetje doen. Idee is uitnodigen vanaf 4 en dan rond 5/half 6 buffet klaarzetten. Dacht ook aan ijstaart misschien.
Zelf de burgers maken, en verschillende soorten:
Rundvlees, kip, zalm, vega (bieten, linzen, portobello)
De meeste tips voor toppings al gezien, eventueel nog deze tips: blauw ader kaas, brie of Friese nagelkaas kan ook. Rauwe ui/gekarameliseerde ui/bosuitjes en geroosterde uitjes.
Verschillende soorten sla is ook lekker.
Van die voorgebakken uitjes uit een bakje en cheddar cheese waren hier favoriet!

Meerdere keren dit buffet gedaan. Juist nu wel weer op zoek naar iets anders. Iets vergelijkbaars... met verschillende toppings/varianten en waarbij gasten zelf het kunnen samenstellen. Dus als jullie sooetgelijke ideeën hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven