Help! Groep mensen komt eten en ik zoek ideeen...

29-04-2019 18:59 35 berichten
O jee...ik zit even vast en dacht, ik vraag het forum ten hulp...

Wij krijgen morgen een groep van 13 mensen te eten en ik ga koken. Maar ik ben echt in twijfel over wat ik ga maken.
Het zijn geen vrienden, maar collega's van werk en ik wil dus een beetje indruk maken, maar het ook weer niet te ingewikkeld maken en ik heb ook geen tijd om uren in de keuken te staan. Inmiddels heb ik al een lekkere soep klaar als voorgerecht (wortel-gember soep, beetje pittig).

Een deel van de mensen is vegetarisch, dus het leek mij het makkelijkste om gewoon geen vlees te maken, ze eten wel vis. Verder zijn er ook een paar kinderen bij, dus er moet ook wat tussen zitten wat elk kind eet. En als laatste is de groep multicultureel, werkelijk van over de hele wereld. Mij leek het makkelijkste om een soort buffet te maken met meerdere hapjes, waar iedereen wat kan pakken en waarvan ik het grootste deel van tevoren kan maken.
Ik dacht bijvoorbeeld aan een hartige taart, maar kon geen lekker gerecht vinden, en aan gevulde eieren, maar vond dat ook ontzettend jaren 70, of een pastasalade...

Wie heeft ideeen en kan mij helpen?
En om misverstanden voor te zijn, voor mijn vrienden kook ik ook heel lekker hoor! Maar die ken ik inmiddels allemaal al zo lang, dat ze favoriete gerechten hebben en daardoor voel ik mij veel meer ontspannen en zekerder over wat te koken. En ze vinden het ook niet erg als het een keer heel simpel is, zoals soep en brood.
Alle reacties Link kopieren
Een vis is ook een dier.....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Pizza?
Een mexicaans buffet? Guacemole, kidneybeans, salade, mais, taco's enz enz. en dan zelf laten samenstellen?
Alle reacties Link kopieren
oeh leuk! Als het mensen zijn van over de hele wereld, zou het dan een idee zijn om typische Nederlandse gerechten te doen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Risotto! Is super lekker, niet zo moeilijk en makkelijk te maken voor een groep. Met champignons en geitenkaas. Salade erbij en evt. een stukje vis als je dat graag wil.
sanjunipero wijzigde dit bericht op 29-04-2019 19:16
7.69% gewijzigd
The eyes are useless when the mind is blind.
rosanna08 schreef:
29-04-2019 19:13
oeh leuk! Als het mensen zijn van over de hele wereld, zou het dan een idee zijn om typische Nederlandse gerechten te doen?
Als er een keuken saai is...
Vesper- schreef:
29-04-2019 19:15
Als er een keuken saai is...
Gewoon, friet met kroketten!
Alle reacties Link kopieren
Paella, salade en soep, stok brood erbij er voila
herfstappeltaart schreef:
29-04-2019 19:16
Gewoon, friet met kroketten!
Wel lekker :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze gemaakt met de pasen en dan met "vegan kip". Echt erg lekker en makkelijk mocht je kiezen voor een buffet.
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ptomaatjes

Maar idd een thema buffet is ook wel een goed idee. Mexicaans kan prima voor allerlei culturen en met gemak vega te maken. En bovendien is dat wat koken betreft makkelijk te overzien.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
groentelasagne, groene salade, wat stokbrood en klaar.
Wraps 8-)
Alle reacties Link kopieren
Als je toch een buffet maakt kan je ook wel vlees serveren vind ik.

Je zegt dat er vegetariërs bij zitten maar dat die wel vis eten, stel je serveert wel vis maar de vleeseter zoals ik dan die geen vis lust? Dan liever helemaal vegetarisch en geen vis en vlees.
Oh, de risotto vind ik een goed idee! En een van mijn lievelingsgerechten. Ik zat ook te denken aan zelf pesto maken, met een pasta erbij.
Mexicaans is ook een idee! Dat vinden de kinderen ook altijd lekker.

Typisch Nederlands wordt lastig :-) we wonen zelf ook in het buitenland, dus dat is hier moeilijk te krijgen over het algemeen. Kroketten hebben ze hier ook niet.

En klopt, vis is ook een dier, dus dat maakt ze pescetariers.
Alle reacties Link kopieren
Kaasfondue .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn kinderen aten vroeger anders geen mais, tomaten, bonen die niet groen en lang waren.... maar misschien heb jij mazzel en lusten de kinderen die op je etentje komen wel alles.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.brendakookt.nl/2017/03/19/kaasfondue-tips/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Burrito's? Kun je allemaal schalen op tafel zetten en kunnen ze zelf vullen. Salade en broodjes er bij als bijgerecht
dolfje schreef:
29-04-2019 19:20
Als je toch een buffet maakt kan je ook wel vlees serveren vind ik.

Je zegt dat er vegetariërs bij zitten maar dat die wel vis eten, stel je serveert wel vis maar de vleeseter zoals ik dan die geen vis lust? Dan liever helemaal vegetarisch en geen vis en vlees.
Wij eten zelf weinig vlees, dus ik ben gewend om veel verschillende groentegerechten te maken. Ik vind het ook niet iets dat bij elke maaltijd moet, de meeste avonden eten we zelf gene vlees of vis. Dus ook met de groentegerechten en de pasta of rijst heb je dan een volledige en lekkere maaltijd. Ik weet zelf ook nog niet of ik wel vis ga nemen, maar we wonen hier vlakbij zee, dus er is hier heerlijke vis verkrijgbaar.
Alle reacties Link kopieren
Dahl? Met rijst, papadums, naanbrood, bloemkool uit de oven?
blijfgewoonbianca schreef:
29-04-2019 19:26
Nou, mijn kinderen aten vroeger anders geen mais, tomaten, bonen die niet groen en lang waren.... maar misschien heb jij mazzel en lusten de kinderen die op je etentje komen wel alles.
de kinderen zijn Chinees, Japans en Indiaas en volgens hun ouders eten ze alles (behalve vlees wat betreft de indiase kinderen). Dus ik ga er vanuit dat ze makkelijke eters zijn. En als er maar genoeg verschillende gerechten zijn, komt het meestal wel goed is mijn insteek. Mijn eigen kinderen lusten gelukkig ook vanalles.
Veel leuke ideeen! Dank alvast....
Dahl durf ik niet zo goed, er wordt veel indiaas gegeten, ook op het werk van mijn man, omdat er veel indiase mensen werken en dat luistert erg nauw qua de goede kruiden, die hier amper verkrijgbaar zijn. Mexicaans is dan veiliger :-)

Ik ga maar eens wat kookboeken doorbladeren en kijken bij Brenda kookt.
Alle reacties Link kopieren
https://www.fonduen.net/visfondue/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven