Gastronomisch eten in Amsterdam

01-05-2019 20:31 88 berichten
Hallo Vivavrouwen!

Kunnen jullie me helpen met het vinden van een top 3 van uitmuntende restaurants in Amsterdam?
Ik vertrouw Tripadvisor niet

Het is voor spaanse mensen die gewend zijn aan het beste en waarvoor de prijs geen issue is.
Geen tourist trap, en graag binnen Amsterdam.

Heel hartelijk bedankt alvast!
Dan Google je even verder en kom je op Ciel Bleu uit
Of Spectrum
Alle reacties Link kopieren
https://www.viamichelin.nl/web/Restaura ... -Nederland

https://www.gaultmillau.com/restaurants ... /amsterdam

Een top 3 is lastig, want het is maar helemaal of je meer van de klassieke of creatieve keuken houdt en wat je prettig vindt qua sfeer, maar Ciel Blue, Vermeer, Rijks, Lastage, ..
Alle reacties Link kopieren
Rijks onder het Rijksmuseum heeft een ster
Alle reacties Link kopieren
Michelin heeft 107 restaurants geselecteerd van bib tot sterren!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Ik ben zo bang dat de informatie via google ook gemanipuleerd is. Ik hoor het liever van ervaringsdeskundigen op het viva forum :-P
The Duchess
Alle reacties Link kopieren
Ron Gastrobar
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Vandaar Michelin en GaultMillau, die werken met eigen inspecteurs.
chicha schreef:
01-05-2019 20:47
Ik ben zo bang dat de informatie via google ook gemanipuleerd is. Ik hoor het liever van ervaringsdeskundigen op het viva forum :-P
Wat een onzin zeg
Het gaat om een restaurant, geen verkiezingsuitslag!
chicha schreef:
01-05-2019 20:47
Ik ben zo bang dat de informatie via google ook gemanipuleerd is. Ik hoor het liever van ervaringsdeskundigen op het viva forum :-P
Wat een onzin zeg
Het gaat om een restaurant, geen verkiezingsuitslag!
Ik snap ook niet dat ze het aan mij vragen. Ik woon al 33 jaar niet meer in Nederland en kom nooit in Amsterdam.
Maar spanjaarden denken dat als je uit Nederland komt dan ben je vast op de hoogte van de nieuwste hotspots in je geboorteland.
Ik ben fan van D&C in de Kerkstraat of restaurant Adam. Altijd leuk, altijd goed.
Okura hotel, Ciel Bleu of Yamazoto. Beide voortreffelijk en beide Michelinsterren. Ook de andere restaurants in Okura zijn goed, maar hebben geen sterren, Sazanka is zelfs dit jaar haar ster verloren. Maar alsnog is het waarschijnlijk het beste Teppanyaki restaurant waar je ooit geweest bent.

Sowieso zit je in hotels goed in Amsterdam: Bord'eau in Hotel de l'Europe is een klassieker met ster, Bougainville in Hotel Twenty Seven heeft een Michelinster, The Duchess in W Hotel ook, Vermeer in Barbizon Palace en Vinkeles in The Dylan ook.

Verder heb je nog &Moshik, Spectrum, 212 en Ron's Gastrobar.

Ik heb niet in al deze restaurants zelf gegeten maar waar ik wel heb gegeten was het inderdaad voortreffelijk en een culinair orgasme.
Alle reacties Link kopieren
Het Rijks is heerlijk
Restaurant de Kas (geen ster) ook heel lekker
Wat ook heel leuk is om te doen (maar vooral vanwege de setting) is eten op Pampus. Er vertrekt een boot vanaf het Lloyd hotel, en daar krijg je al allemaal lekkere hapjes en eenmaal op pampus is de setting prachtig en het eten echt lekker.
Als je van Aziatisch houdt is het Yamazato in het Okura ook fantastisch
Restaurant Vinkeles
En ook op Tenerife, waar ik woon, is de informatie omtrent restaurants erg onbetrouwbaar. Als toerist wordt je naar de meest afschuwelijke plekken gestuurd via Tripadvisor e.d. Vandaar misschien mijn angst voor de algemene informatie op internet.
Alvast hartstikke bedankt voor alle informatie!
Alle reacties Link kopieren
chicha schreef:
01-05-2019 21:01
En ook op Tenerife, waar ik woon, is de informatie omtrent restaurants erg onbetrouwbaar. Als toerist wordt je naar de meest afschuwelijke plekken gestuurd via Tripadvisor e.d. Vandaar misschien mijn angst voor de algemene informatie op internet.
Maar een Ster of een Bib is toch wel een goeie indicatie dat het wel snor zit
Oh, wat ook echt geweldig is: Kaas eten bij Kef! Volgens mij kan het niet meer in de Marnixstraat, ze hebben tegenwoordig een apart proeflokaal waar je proeverijen kunt boeken maar als je vrienden van kaas en wijn houden moet je daar echt naar toe geweest zijn. Echt de beste kaasboer ter wereld, wat mij betreft.
Ik krijg zin om naar Amsterdam te gaan! Ik ben dol op kaas!


Oja! Ze spreken natuurlijk ook geen engels! hahaha! Misschien moet ik maar gewoon mee gaan-
Hatchi schreef:
01-05-2019 20:49
The Duchess
Nee, die niet. Zo ontzettend overgewaardeerd.

Ciel blue
Vermeer
Bougainville
Sinne
Yamazato

Vond ik lekker.

Lekker bib gourmandje: Buffet van Odette
Alle reacties Link kopieren
http://www.chez-georges.nl/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
chicha schreef:
01-05-2019 21:16
Ik krijg zin om naar Amsterdam te gaan! Ik ben dol op kaas!


Oja! Ze spreken natuurlijk ook geen engels! hahaha! Misschien moet ik maar gewoon mee gaan-
Kef is echt fantastisch! ik denk dat ik een jaar of 4 was dat ik daar voor het eerst kwam en allerlei goddelijke stinkkaas zat te eten terwijl mijn ouders ondertussen teut werden van de wijn die erbij geschonken werd. (Dat kon toen nog, in die tijd). Kef levert ook kaas aan zo'n beetje alle goede restaurants in Amsterdam, ze zijn ook de leverancier van Ciel Bleu bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
De Compagnon.

Heerlijk 7-gangen menu gegeten, en in een heel mooi en bijzonder pand gevestigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven