Meest gezonde rijst

08-05-2019 22:03 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Doordat ik graag gezond eet, eet ik normaliter zilvervliesrijst. Morgen ga ik uit eten, dan kan ik kiezen uit witte rijst, gebakken rijst, kleefrijst en gele rijst.

Wat is de meest gezonde rijst uit dit rijtje?

:)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Geen rijst :facepalm:
I like being a mess. It's who I am.
Kies de rijst die het best bij het gerecht past. Of wil je niet gewoon lekker eten?
Alle reacties Link kopieren
AllyMcBeal schreef:
08-05-2019 22:04
Geen rijst :facepalm:
Dit.

Je gaat een keer uit eten. Doe es gek, kies gewoon wat.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Alsof dat verschil maakt, heb je al een eetstoornis, of ben je hard op weg??
Alle reacties Link kopieren
Eet gewoon rijst, dat is gezond, punt.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wat je lekker vindt en dan een kleine portie.
Alle reacties Link kopieren
Het meest gezond in dit geval is hetgeen waar je het meeste zin in hebt en daar lekker van genieten.
Alle reacties Link kopieren
Gebakken rijst.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht, je bent al lekker op weg naar die eetstoornis.
Er bestaat geen cheat-eten en geen gezondste rijst, verander je mind-set
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb ook even geloept. Ik vind het sneu voor je, TO.
Life is short. Eat dessert first.
Ik zou gaan voor gestoomde rijst.
Alle reacties Link kopieren
Waarom meest gezond? Ga lekker genieten van het eten, kies verstandig en eet een klein portie rijst.

Eten is geen straf noch een beloning.

Net als bij het sporten, het is hartstikke gezond, maar soms sla je een keertje over. Of normaal ga je op tijd naar bed en heb je voldoende nachtrust, en dan ga je een keer laat naar bed omdat er een feestje is.

Bij een gezonde levensstijl passt balans. En vooral genieten van het eten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
geniet van je uitje
overmorgen kan je zelf weer zilvervliesrijst maken
hamerhaai schreef:
08-05-2019 22:23
Waarom meest gezond? Ga lekker genieten van het eten, kies verstandig en eet een klein portie rijst.

Eten is geen straf noch een beloning.

Net als bij het sporten, het is hartstikke gezond, maar soms sla je een keertje over. Of normaal ga je op tijd naar bed en heb je voldoende nachtrust, en dan ga je een keer laat naar bed omdat er een feestje is.

Bij een gezonde levensstijl passt balans. En vooral genieten van het eten.
Amen.

Smakelijk eten, TO! :)
Alle reacties Link kopieren
Als je de minste calorieen wil dan witte rijst, kleefrijst of gele rijst. Als je gelooft dat vetten gezonder zijn dan koolhydraten, dan gebakken rijst, als je gelooft dat kurkuma ontstekingsremmend is, dan gele rijst.

Dus welke voedingsreligie hang je aan?

Gewoon genieten misschien een goed idee?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-05-2019 22:08
Alsof dat verschil maakt, heb je al een eetstoornis, of ben je hard op weg??

Ik vind het inderdaad ook nogal obsessief overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel weer Viva op haar best. Ik vind rijst lekker. Alle rijst. Witte rijst, zilvervliesrijst, gele rijst. Dus vraag ik me af welke rijst het gezondst is. Ik heb geen eetstoornis, ik ben een tijd geleden flink afgevallen en zit nu al heel lang op hetzelfde gewicht. Lief, de bezorgdheid, maar onnodig ;)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
08-05-2019 22:49
Dit is wel weer Viva op haar best. Ik vind rijst lekker. Alle rijst. Witte rijst, zilvervliesrijst, gele rijst. Dus vraag ik me af welke rijst het gezondst is. Ik heb geen eetstoornis, ik ben een tijd geleden flink afgevallen en zit nu al heel lang op hetzelfde gewicht. Lief, de bezorgdheid, maar onnodig ;)
Toch laten je andere berichten, in combinatis met dit topic, iets anders zien.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
08-05-2019 22:49
Dit is wel weer Viva op haar best. Ik vind rijst lekker. Alle rijst. Witte rijst, zilvervliesrijst, gele rijst. Dus vraag ik me af welke rijst het gezondst is. Ik heb geen eetstoornis, ik ben een tijd geleden flink afgevallen en zit nu al heel lang op hetzelfde gewicht. Lief, de bezorgdheid, maar onnodig ;)
Maar die 50 (80?) Gram rijst die je gaat eten, gaat op je gezondheid toch geen enkel verschil maken??
mcsteamy schreef:
08-05-2019 22:49
Dit is wel weer Viva op haar best. Ik vind rijst lekker. Alle rijst. Witte rijst, zilvervliesrijst, gele rijst. Dus vraag ik me af welke rijst het gezondst is. Ik heb geen eetstoornis, ik ben een tijd geleden flink afgevallen en zit nu al heel lang op hetzelfde gewicht. Lief, de bezorgdheid, maar onnodig ;)
Google knows it all. Mag je zelf doen. Vooralsnog denk ik niet dat je met een iets minder gezonde versie jezelf veel geweld aandoet.
Oja, en wees dan consequent en neem een soortgelijk zilvervlies/gele/gestoomde/watdanookvoor-rijstbiertje erbij :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kiezen voor gele rijst.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-05-2019 22:51
Toch laten je andere berichten, in combinatis met dit topic, iets anders zien.
En zelfs als dat klopt, denken jullie dan dat deze reacties ook maar iets helpen? Of is het gewoon fijn om te (ver)oordelen van achter een scherm?

Ik stel een simpele vraag, daarvoor zijn mijn eerdere posts helemaal niet relevant. Ik heb via Google gezocht, maar kon het antwoord niet vinden. Dus als iemand hier wil helpen en het antwoord wel weet hoor ik het graag.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Zenzeo schreef:
08-05-2019 23:11
Ik zou kiezen voor gele rijst.
Dankjewel :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
08-05-2019 23:14
En zelfs als dat klopt, denken jullie dan dat deze reacties ook maar iets helpen? Of is het gewoon fijn om te (ver)oordelen van achter een scherm?

Soms zien buitenstaanders iets waar je zelf nog over in ontkenning bent. (Daarmee zeg ik niet dat jij een eetstoornis hebt, maar wellicht biedt het wat inzicht in hoe zulke vragen overkomen.) Ik denk dat iedereen het hier goed bedoeld en niet per se veroordelend.

Aangezien het gaat om 1 portie rijst, zou ik gaan voor welke je het beste vindt passen bij de rest van het gerecht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven