Lamsbiefstuk bruin uit verpakking

12-05-2019 17:53 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij mijn ouders thuis en we willen net het eten opzetten. Mijn moeder heeft lamsbiefstuk bij de Aldi gehaald, wat bruin uit de verpakking komt. Het is mooi rood van binnen. Het is vanmorgen uit de vriezer gehaald. Het ruikt nog goed, maar het is gekruid, dus dat zegt niet veel. Zouden jullie het nog eten?
Alle reacties Link kopieren
Ja, als het nog goed ruikt wel
Een zebra is geen paard met strepen
het is gekruid zeg je
Alle reacties Link kopieren
Ja is inderdaad gekruid, dus je ruikt alleen kruiden
Sammy0 schreef:
12-05-2019 17:58
Ja is inderdaad gekruid, dus je ruikt alleen kruiden
maar als het bedorven is dan ruik je dat echt wel. Ik denk dat de kruiden zorgen voor oxidatie. Het komt uit de vriezer dus lijkt mij geen probleem
Alle reacties Link kopieren
Het vlees ligt in de prullenbak, mijn moeder durfde het niet aan om ons dit te laten eten. Zonde, maar het zag er echt niet lekker uit
Alle reacties Link kopieren
Arm lammetje
Because schreef:
12-05-2019 18:06
Arm lammetje
Inderdaad, wat zonde zeg. Als er geen rare lucht vanaf komt, kan je het prima eten. Biefstuk heeft dit sowieso best snel. 2 stukken die op elkaar hebben gelegen hebben dan ook zo’n bruinige kleur. Dat is echt niet meteen verrot.
Alle reacties Link kopieren
Zonde
Alle reacties Link kopieren
Zo zonde, het was waarschijnlijk gewoon goed. Vlees is wel vaker bruin uit de verpakking. Dit komt door wat zuurstof te kort is mij weleens verteld. En dan ook nog gekruid vlees, dat heeft ook invloed op de kleur.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het uit de prullenbak halen.
ah joh wat maakt het uit, dan maar een nieuw lammetje doodmaken
Alle reacties Link kopieren
En wat helemaal suf is, dat mensen denken dat alleen rood vlees vers is. Dit vlees is prima, geen conserveringsmiddelen erin.

Je kan toch gewoon aan het vlees ruiken?
Wat een voedselverspilling.

Gewoon uit de prullenbak halen.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer vlees niet goed gevacumeerd ingevroren wordt, wanneer er te veel zuurstof in zit. Dan kan diepgevroren ontdooid vlees bruin / beige worden.

Dit ziet er wat minder mooi uit, de smaak is misschien iets achteruit gegaan, maar het is wel gewoon te eten.

Dit wordt "freezer burn" genoemd.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Jezus wat een verspilling.
Alle reacties Link kopieren
Mijn god, wat een verspilling zeg!

Je weet dat die mooie "verse" rode biefstukken in de supermarkt gewoon behandeld zijn met conserveringsmiddelen toch?
Alle reacties Link kopieren
Vlees is beige/ bruin van zichzelf. De rode kleur is voor de consument. Het vlees was dus waarschijnlijk gewoon prima en zoals het hoort te zijn.
Lammetjesmoordenaars :'(
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat de rode kleur van vlees kleurstof is omdat mensen het dan als verser zien dn dus kopen? Niks mis met vlees dat dus niet zo rood is.
Er was toevallig geen kat of hond in de buurt die half-vervallen lamsvlees wel nog eetbaar vond?

Ik had het zelf misschien ook niet meer opgegeten, maar ik had waarschijnlijk wel es getest wat de kat ervan vond.
chocho schreef:
12-05-2019 19:01
Lammetjesmoordenaars :'(
Nou ja, dat lammetje was al dood he. Het is nou niet alsof ze het beestje ter plekke hebben geslacht en in de vuilnisbak geworpen.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
12-05-2019 19:03
Er was toevallig geen kat of hond in de buurt die half-vervallen lamsvlees wel nog eetbaar vond?

Ik had het zelf misschien ook niet meer opgegeten, maar ik had waarschijnlijk wel es getest wat de kat ervan vond.
Gekruid vlees? Dat lijkt me dan weer niet zo gezond voor je kat...
Alle reacties Link kopieren
troelieboelie schreef:
12-05-2019 19:00
Vlees is beige/ bruin van zichzelf. De rode kleur is voor de consument. Het vlees was dus waarschijnlijk gewoon prima en zoals het hoort te zijn.
dit, het wordt juist ingespoten met troep zodat het rood blijft.
als je rund laat rijpen, zoals tegenwoordig in is (dry aged) dan wordt het ook bruin. maar dat vlees is na 30 dagen nog te eten.
Don't cry, buy a bag and move on.
merelindesloot schreef:
12-05-2019 18:13
Ik zou het uit de prullenbak halen.
Ik ook.
Er woont vast wel een hond in je buurt die je er hartstikke blij mee kunt maken.
Zonde. Vlees wordt normaal gesproken altijd bruin aan de buitenkant, dus waar het in contact komt met zuurstof. Omdat wij consumenten dat er minder vers vinden uitzien, wordt verpakt vlees vaak zuurstofarm verpakt. Vroeger (en nog steeds in het buitenland) werd het ook behandeld met een niet-zo-gezond stofje waardoor het rood bleef.

Bedorven vlees herken je NIET aan de kleur (nou ja, soms wel, als het groen/wit/geel/blauw is uitgeslagen van de schimmel....), maar aan een bedorven geur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven