Lactosevrije toetjes

16-05-2019 09:44 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren buikpijn te hebben gehad is eindelijk de oorzaak gevonden; lactose. Vanaf nu eet ik dus lactose vrij, niet geheel eenvoudig dus alle tips zijn welkom!

Zo heb ik Alpro al ontdekt maar vraag me af of de toetjes van Bauer ook lactosevrij zijn? Ik zag ze vandaag bij de Jumbo maar kan het niet uit de verpakking opmaken, op de website kan ik ook niet vinden.
Fruit
Sorbetijs
Geitenyoghurt (of mag dat ook niet?) ik vind het erg lekker, bijv met wat pure hagelslag erdoor.

Alpro vind ik zelf niet te eten, behalve die kleine chocoladebakjes.

De Albert Heijn heeft ook lactosevrij ijs in de vriezer.
In principe kun je van alles en nog wat gewoon zelf maken. Toetjes uit de supermarkt hebben in mijn ervaring vaak wel lactose. Ook geitenyoghurt!

Zelf vind ik Alpro ook echt niet te doen, behalve de chocolademelk. Ik drink altijd gewoon lactose vrije melk en niet soja melk.

Verder, ik doe geen boodschappen bij de Jumbo, maar als ik google op toetjes en Bauer zie ik dat ze voornamelijk yoghurt hebben? Dat zal sowieso lactose hebben.
Tja, mijn buik reageert alleen op echte koeienyoghurt. De geitenyoghurt is ie blij mee. Dus kan best in sommige gevallen werken.
Alle reacties Link kopieren
Lactosevrije kwark en yoghurt. Kun je van meerdere merken krijgen. MinusL heeft bijv. ook Griekse Yoghurt, Arla kwark, yoghurt en vanilleyoghurt etc.

Bij de Plus had ik laatst lactosevrije kwark in verschillende smaken van het merk Ehrmann. Staat op de verpakking dat het lactosevrij is.

De proteinetoetjes van Melkunie zijn ook lactosevrij.

Meestal eet ik gewoon kwark en gooi er zelf wat in. Soms pure chocoladestukjes van La Place (idd ook lactosevrij), soms fruit en soms niets. Hangop heb ik wel eens zelfgemaakt. Pak yoghurt een nachtje laten uitlekken en klaar.

Wat betreft Alpro ben ik het volledig eens met Marvelous. Alleen de chocloadevariant is eetbaar.

Als je op de website van Jumbo in het zoekveld lactosevrij intoetst vind je alles wat ze hebben aan lactosevrije producten.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Manaku schreef:
16-05-2019 09:50

Verder, ik doe geen boodschappen bij de Jumbo, maar als ik google op toetjes en Bauer zie ik dat ze voornamelijk yoghurt hebben? Dat zal sowieso lactose hebben.
Nee joh, Jumbo heeft best veel. Even zoeken op lactosevrij en niet op yoghurt. Wilde je een link sturen, maar de site is blijkbaar overbelast..

Overigens kunnen we bij de Jumbo bij mijn ouders ook vrijwel alles van MinusL bestellen. Ze hebben het vaak niet op voorraad omdat het te weinig wordt verkocht, maar tot nu toe alles kunnen krijgen.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de reacties, van Alpro vind ik ook de chocoladepudding het lekkerste. Vandaar mijn vraagje over Bauer, ik mis yoghurt :) geitenyoghurt heb ik nog niet geprobeerd, ga ik doen!
MeredithGrey schreef:
16-05-2019 09:57
Nee joh, Jumbo heeft best veel. Even zoeken op lactosevrij en niet op yoghurt. Wilde je een link sturen, maar de site is blijkbaar overbelast..

Overigens kunnen we bij de Jumbo bij mijn ouders ook vrijwel alles van MinusL bestellen. Ze hebben het vaak niet op voorraad omdat het te weinig wordt verkocht, maar tot nu toe alles kunnen krijgen.
Ja dat was inderdaad het probleem, die overbelaste website. Anders had ik zelf wel even gekeken ;-D .

Overigens kun je ook gewoon medicatie halen als je een keer zin hebt in een specifiek toetje, of als je heel graag een bakje yoghurt wil eten oid. Ook een stuk makkelijker in restaurants.

Ik dacht dat de Melkunie proteïne dingen niet allemaal lactosevrij waren, maar alleen een aantal?

Arla heb ik altijd, ook wel eens de yoghurt van. Vind dat een stuk beter te doen dan al die soja dingen.
anoniem_63ecfa79b7c50 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 10:06
12.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je enigszins in de buurt van de Duitse grens woont, is het ook de moeite waard om daar boodschappen te halen.
Bij de eerste de beste Kaufland bij ons in de buurt, is er een heel vak in de koeling gevuld met lactosevrije toetjes, smeer-, smelt- en roomkazen. Heb je tenminste nog iets te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
dalidida schreef:
16-05-2019 10:01
bedankt voor de reacties, van Alpro vind ik ook de chocoladepudding het lekkerste. Vandaar mijn vraagje over Bauer, ik mis yoghurt :) geitenyoghurt heb ik nog niet geprobeerd, ga ik doen!
Arla heeft dus gewone yoghurt en kwark.

En verdere tips:

Verpakkingen lezen, je wilt niet weten waar het allemaal inzit. Ik ben maar gewoon gestopt met koken uit pakjes en zakjes.

En als je in de buurt van Duitsland woont, dat is echt een voordeel, daar hebben ze veel meer dan hier en staat het ook vaak duidelijker aangegeven.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Manaku schreef:
16-05-2019 10:04
Ja dat was inderdaad het probleem, die overbelaste website. Anders had ik zelf wel even gekeken ;-D .

Overigens kun je ook gewoon medicatie halen als je een keer zin hebt in een specifiek toetje, of als je heel graag een bakje yoghurt wil eten oid. Ook een stuk makkelijker in restaurants.

Ik dacht dat de Melkunie proteïne dingen niet allemaal lactosevrij waren, maar alleen een aantal?

Arla heb ik altijd, ook wel eens de yoghurt van. Vind dat een stuk beter te doen dan al die soja dingen.
Irritant he:) Bedenk me net dat ik de link wel heb: even wachten tot hij het weer doet dus:
https://www.jumbo.com/zoeken?Synchroniz ... ctose+vrij

Die pilletjes zijn idd ook een uitkomst, maar ik heb er wel wat last na de tijd. Gebruik ze dan ook vooral om iets bijzonders te doen, uit eten gaan bijv. niet voor iets is simpels als een bak yoghurt wat gemakkelijk lactostevrij kan.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind deze echt heel lekker:

https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... os-naturel
Alle reacties Link kopieren
Ben & Jerry Non Dairy gaan heel goed bij mij :-D
Alle reacties Link kopieren
Bauer toetjes bevatten roomyoghurt en dus lactose. Mijn ervaring is dat als een melktoetje lactosevrij is, ze dit graag promoten en dus wordt aangegeven op de verpakking
Alle reacties Link kopieren
Pot kersen op sap aan de kook brengen.
Gelatine weken in koud water, uitknijpen en toevoegen aan de kokende kersen.

In een puddingvorm storten en af laten koelen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Kokos yoghurt (weet even de naam nie meer). Dat is ook lactosevrij en lekker fris. Moet je wel kokos lusten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
ijstaart schreef:
16-05-2019 10:13
Ik vind deze echt heel lekker:

https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... os-naturel
Die is heerlijk inderdaad. Alle vegan producten kunnen ook toch?
Alle reacties Link kopieren
dalidida schreef:
16-05-2019 10:01
bedankt voor de reacties, van Alpro vind ik ook de chocoladepudding het lekkerste. Vandaar mijn vraagje over Bauer, ik mis yoghurt :) geitenyoghurt heb ik nog niet geprobeerd, ga ik doen!
In geitenmelk zit net zoveel lactose als koeienmelk. Dus dat maakt geen verschil. In de yoghurt is veel van de lactose al verteerd, dus daarom is dat beter te verdragen. Je kunt ook kefir proberen. Daar is bijna alle lactose al verteerd.
Ik ben opgehouden met toetjes eten. Is ook echt heel Nederlands, een toetje. Maar een kopje koffie en een blokje donkere chocolade is ook lekker! Of fruit. Koffie en thee ook gewoon zwart.
Let ook op met brood. In sommige broden zit lactose. Dat ging nog wel eens flink mis bij mij.
Alle reacties Link kopieren
loulou39 schreef:
16-05-2019 11:46
Ben & Jerry Non Dairy gaan heel goed bij mij :-D
En de vegan almond Magnums.
:yum:
Alle reacties Link kopieren
Pannekoeken met soja melk
Ijsboerke cornetto
Alle reacties Link kopieren
lime222 schreef:
16-05-2019 16:25
In geitenmelk zit net zoveel lactose als koeienmelk. Dus dat maakt geen verschil. In de yoghurt is veel van de lactose al verteerd, dus daarom is dat beter te verdragen. Je kunt ook kefir proberen. Daar is bijna alle lactose al verteerd.
Ik ben opgehouden met toetjes eten. Is ook echt heel Nederlands, een toetje. Maar een kopje koffie en een blokje donkere chocolade is ook lekker! Of fruit. Koffie en thee ook gewoon zwart.
Let ook op met brood. In sommige broden zit lactose. Dat ging nog wel eens flink mis bij mij.
Rozijnenbrood zit melk in!
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
16-05-2019 17:19
Rozijnenbrood zit melk in!
In vele broodsoorten zit inderdaad melk, in de meeste afbakbroodjes weer niet dus dat eet ik vaak.
Vegan cornetto en vegan Magnum is sinds kort verkrijgbaar (in ieder geval bij de Ah). Ze zijn lekker!

Je kan ook kokosyoghurt proberen, bv met aardbeien/frambozen en koek verkruimeld (bastogne, punselies, Oreo, Nizza of speculoos).

Ik vervang melk meestal met amandelmelk, smaakt minder sterk vergeleken met soja. Bijvoorbeeld voor pannenkoeken of poffertjes.

Gelukkig is er steeds meer ‘vegan’, wat voor mensen die niet tegen koemelkallergie of lactose heel fijn is!

Etiketten goed lezen, het zal je soms verbazen waar het allemaal in zit (zachte bolletjes, meeste paprika Chips). En soms ook verbazen waar het niet in zit terwijl je dat wel zou denken (Oreo, veel soorten pure chocola, goedkope voorverpakte wafels).
Prof grunschnabel ijs
Alpro slagroom om op te kloppen is ook wel aardig om te gebruiken. Je moet hem wel goed koud hebben om hem te kunnen kloppen. Voor bij een taartje of ter vervanging van gewone slagroom.

(En als room voor in pasta sauzen enzo gebruik ik altijd haverroom Oatly cuisine. Niet perse voor een toetje, maar wel een fijn product!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven