Welke vulling bij deze taartbiscuit?

11-06-2019 09:46 11 berichten
We zijn smaakjes voor onze bruidstaart aan het uitzoeken en nu biedt de bakster een biscuit van noten aan. Dat lijkt me erg lekker maar wat zou een lekkere vulling erbij zijn? Ik denk dat traditioneel al snel voor mokka, notencreme of chocolade gekozen wordt, maar ik weet niet of hij ook wat frisser lekker is bijvoorbeeld met mascarpone.

Ik kan kiezen uit deze vullingen:
creme: bourbon vanille, mascarpone, chocolade (melk, donker), hazelnoot, walnoot, aardbei, kokos, mokka.
toevoegingen bij creme: stukken chocolade, noten (hazelnoten, walnoten, pistache), mix fruit, zomerfruit, verse aardbeien, caramel fudge, Oreos.


Ps onze andere taart is vanille biscuit met citroencreme en stukjes witte chocolade.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook bruidstaarten en doorgaans kiest het bruidspaar de smaken die ze zelf lekker vinden en... is er een bruidsproeverij waarbij jullie meerdere smaken proeven. Dus....wat vinden jullie zelf lekker?

Vanille, chocolade, hazelnoot, karamel, mokka, banaan, frambozen, hazelnoot past er allemaal prima bij maar vooral belangrijk is wat jullie lekker vinden.
Alle reacties Link kopieren
Oh jongens wat een gedoe. Kies gewoon een lekker taart, wat jullie lekker vinden, uit en klaar toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het gaat er niet alleen om wat we lekker vinden maar ook dat de smaakcombi bij elkaar past toch? Ik vraag alleen of notenbiscuit ook met een frisse smaak te combineren is. Ik heb geen idee. We hebben geen proeverij maar kunnen wel een proeftaartje bestellen als we een keuze hebben gemaakt.
Noten met aardbeien is lekker, de rest wordt ontiegelijk zwaar (sowieso die creme op zo'n bruidstaart is echt een blok beton in mijn optiek). Dus lekker aarbeiencreme met verse aardbeien erop of mix van fruit.

De andere optie "vanille biscuit met citroencreme en stukjes witte chocolade" klinkt me veel smakelijker in de oren.
JonathanStrange schreef:
11-06-2019 10:10
Noten met aardbeien is lekker, de rest wordt ontiegelijk zwaar (sowieso die creme op zo'n bruidstaart is echt een blok beton in mijn optiek). Dus lekker aarbeiencreme met verse aardbeien erop of mix van fruit.

De andere optie "vanille biscuit met citroencreme en stukjes witte chocolade" klinkt me veel smakelijker in de oren.
Thanks! Vond ik ook te zwaar worden die andere creme soorten. We laten de taart verder ook 'naked', zonder fondant of botercreme want dat vind ik ook altijd erg machtig. Aardbei en noten lijkt me wel lekker :-D
Neoflux schreef:
11-06-2019 10:08
Het gaat er niet alleen om wat we lekker vinden maar ook dat de smaakcombi bij elkaar past toch? Ik vraag alleen of notenbiscuit ook met een frisse smaak te combineren is. Ik heb geen idee. We hebben geen proeverij maar kunnen wel een proeftaartje bestellen als we een keuze hebben gemaakt.
Dat ga je dan dus proeven.
Neoflux schreef:
11-06-2019 10:18
Thanks! Vond ik ook te zwaar worden die andere creme soorten. We laten de taart verder ook 'naked', zonder fondant of botercreme want dat vind ik ook altijd erg machtig. Aardbei en noten lijkt me wel lekker :-D
Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het uiterlijk van een bruidstaart het belangrijkste.
Een bruidstaart is traditioneel erg zoet, omdat dit het stevigste is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vind het sowieso allemaal erg zwaar klinken wat ze aanbiedt. Ik maak ook wel eens taarten en zo af en toe een bruidstaart. Hier is een frisse smaak juist veel populairder. Bij een notenbiscuit zou citroen en pistache bijvoorbeeld ook heel goed kunnen. Dat is een stuk frisser en lichter. Maar goed. Dat is mijn mening :mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
11-06-2019 10:45
Vind het sowieso allemaal erg zwaar klinken wat ze aanbiedt. Ik maak ook wel eens taarten en zo af en toe een bruidstaart. Hier is een frisse smaak juist veel populairder. Bij een notenbiscuit zou citroen en pistache bijvoorbeeld ook heel goed kunnen. Dat is een stuk frisser en lichter. Maar goed. Dat is mijn mening :mrgreen:
Ah dat is ook wel een goede door de citroencreme met de noten te combineren, pistache gaat het alleen niet worden want daar is mijn vriend geen fan van :-P Maar die witte chocolade zijn maar kleine stukjes. Deze bakker maakt alles zelf en gebruikt geen mixen van funcakes oid, ze maakt alles een stuk minder zoet en erg licht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven