Kabeljauw uit de oven met korst

12-06-2019 16:27 11 berichten
Help! Deze keukenprinses heeft kabeljauw gekocht omdat ik daar zin in heb vanavond. Alleen ik bereid bijna nooit vis....

Ik ben überhaupt geen keukenprinses.
Hoe krijg die kabeljauw lekker romig en smaakvol uit de oven mét krokant (kaas? :yum: ) korstje?

En wat eet ik erbij?

Ik heb in huis: twee stukjes kabeljauw, kaas, panko, tomaten, paprika, uien, verse tagliatelle, boursin en van dat blue band finesse. Roomboter en kruiden sowieso in de koelkast!

Iemand tips of ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je dit als inspiratie gebruiken: https://www.brendakookt.nl/2015/04/03/v ... -bretagne/
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er envoudige pasta bij maken, met enkel verse tomaten, knoflook en wat olijfolie
Kabeljauw is je showstuk
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de panko mengen met de kaas, beetje olie erdoor en stukjes tomaat (zonder zaad).

Misschien heb je nog knoflook en citroen(zest) om er ook door te doen?

Ff in de oven op 200 graden.
Alle reacties Link kopieren
Bakken in de koekenpan, in roomboter?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Waarom wil je de kabeljauw uit de oven TO?

Ik bereid het altijd als volgt: Kabeljauw droogdeppen, peper, zout en (eventueel) viskruiden er op. Licht bestuiven met bloem en daarna lekker een minuut of 8 bakken in de koekenpan. (tijd ligt een beetje aan de dikte van de vis).
Alle reacties Link kopieren
Ik maak heel vaak kabeljauw uit de oven. Ik gebruik vaak een mix van chips en cornflakes, fijngemalen (wegens glutenvrij dieet) en dat meng ik met kruiden en eventueel extra zout. Kerrie is erg lekker. Ik zou er dan niet ook nog kaas overheen smelten, dan verlies je de knapperigheid.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
14-06-2019 22:04
Ik maak heel vaak kabeljauw uit de oven. Ik gebruik vaak een mix van chips en cornflakes, fijngemalen (wegens glutenvrij dieet) en dat meng ik met kruiden en eventueel extra zout. Kerrie is erg lekker. Ik zou er dan niet ook nog kaas overheen smelten, dan verlies je de knapperigheid.
Fijngemalen chips? Echt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
15-06-2019 09:03
Fijngemalen chips? Echt?
‘Verkoopt’ ook goed aan kinderen, chips op je vis.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
15-06-2019 09:32
‘Verkoopt’ ook goed aan kinderen, chips op je vis.
Sorry, maar het klinkt te smerig voor woorden, en als je je eten aan je kinderen moet "verkopen" omdat er chips in verwerkt zijn...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-06-2019 10:57
Sorry, maar het klinkt te smerig voor woorden, en als je je eten aan je kinderen moet "verkopen" omdat er chips in verwerkt zijn...
Tegen mijn kinderen zeg ik altijd: eerst proeven, dan oordelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven