Portobello's zonder oven

14-06-2019 21:29 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had drie portobello's gekocht voor 95 cent. Helaas heb ik huisgenoten en in de oven trof ik zojuist een ranzige glazen schaal aan met bruin water waar iets indrijft, wat ik niet kon identificeren voordat ik het ding met ingehouden adem weer dichtsmeet. Bij mijn weten is de laatste keer dat de oven is gebruikt al ruim een week geleden, en ik ga dit er dus niet eens uithalen.

Wat nu met mijn leuke grote paddestoelen? Toch maar in reepjes snijden en door de pasta? :(

Als je op "portobello's zonder oven" zoekt dan krijg je allemaal recepten mét oven, dus hoopte ik dat hier kookliefhebbers met een leuker idee zouden zijn.

Alvast bedankt :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ala bbq op het fornuis?

https://www.leukerecepten.nl/recepten/g ... an-de-bbq/
Grillen in een pan?
Alle reacties Link kopieren
Als je op "portobello's zonder oven" zoekt dan krijg je allemaal recepten mét oven,

Google eens op portobello en pan, dan :lightbulb:

Of ouderwets Booleaans: portobello - (min) oven. Of NOT oven.
impala wijzigde dit bericht op 14-06-2019 21:54
61.09% gewijzigd
.
Gewoon grillen in een pan. Zoals je ook champignons bakt. En wat je erin zou doen lekker opbakken.
Grillen inderdaad. En als je ze wilt vullen met iets wat moet smelten; eerst aan beide kanten even bakken en dan vullen, pan laag zetten met deksel erop.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
14-06-2019 21:46
Als je op "portobello's zonder oven" zoekt dan krijg je allemaal recepten mét oven,

Google eens op portobello en pan, dan :lightbulb:

Of ouderwets Booleaans: portobello - (min) oven. Of NOT oven.
Jaa booleaans zoeken. Skill for life. In het Engels zoeken wil ook nog wel eens helpen.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
14-06-2019 21:46
Als je op "portobello's zonder oven" zoekt dan krijg je allemaal recepten mét oven,

Google eens op portobello en pan, dan :lightbulb:

Of ouderwets Booleaans: portobello - (min) oven. Of NOT oven.
Oke dat was niet zo snugger inderdaad. Het is gelukt met zoeken op: portobello pan -oven

Ik heb hem inderdaad maar gewoon gegrild zoals champignons, met knoflook en zout en een scheutje room bij de pasta. Plus met zalmsnippers erop, maar dat was niet zo lekker bij die portobello.

Ik heb er nog twee, en blijkbaar kun je ze ook marineren en als hamburger grillen. Ideetje voor de lunch morgen :idee:

https://m.youtube.com/watch?v=NKqVQWu2e0A
Je kunt ze heel grillen/bakken en dan op een broodje, als een soort hamburger.
Je zou ze ook kunnen grillen, en dan afgekoeld kunnen vullen met iets (geitenkaas, salade oid)
Oh, je was er al uit, zat nog te schrijven toen je reactie kwam ;)
Nou ja, voor de volgende keer dan.
Alle reacties Link kopieren
DingesEnzo schreef:
14-06-2019 22:44
Oh, je was er al uit, zat nog te schrijven toen je reactie kwam ;)
Nou ja, voor de volgende keer dan.
Hehee, great minds think alike :biggrin:
Ja, als hamburger kennen we ze allemaal wel als het teleurstellende vegetarische alternatief op de kantoorbarbecue. Ik vind dat zo’n saaie vega oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Koop een Wonderpan, dan heb je een privé-oven voor op het fornuis.

https://m.facebook.com/groups/1325388934200017
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
konwalia schreef:
14-06-2019 22:40

Ik heb hem inderdaad maar gewoon gegrild zoals champignons, met knoflook en zout en een scheutje room bij de pasta. Plus met zalmsnippers erop, maar dat was niet zo lekker bij die portobello.
:-o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven