Mijn aankomende Hello fresh avontuur.

15-06-2019 13:25 54 berichten
Deze 27-jarige luie domme man wil volwassen worden en goed leren koken.... Nu ben ik van plan Hello Fresh te gaan proberen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heb ik nog bepaalde essentiële materialen/keukengerei nodig? Ik ben echt een sukkel met koken, help mij!! Alle kennis + tips zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
Van Hello Fresh leer je toch niet koken??

Verder hoor ik vooral negatieve verhalen over Hello Fresh, bedorven producten enzo. Zou zelf een kookboek aanschaffen wat je basisvaardigheden leert.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf anders aanpakken want vond de menu’s erg saai en daardoor niet leuk om te koken.

Zelf heb ik goed leren koken van youtube, vrienden, veel proeven en de aanschaf van een paar goede potten, pannen, snijplank, mes en een redelijke kruiden- en specerijenvoorraad. Zo kon ik gaan maken wat me leuk en lekker leek, en dat leverde elke week toch wel minstens een hitrecept op.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je het lekkerste eten van de wereld? Waar wil je een pruttelende pan vol van aantreffen als je thuiskomt? Heb je al een paar succesrecepten? Doe je graag boodschappen?
Pergamon schreef:
15-06-2019 13:31
Van Hello Fresh leer je toch niet koken??

Verder hoor ik vooral negatieve verhalen over Hello Fresh, bedorven producten enzo. Zou zelf een kookboek aanschaffen wat je basisvaardigheden leert.
De technieken wel, fantasie wellicht wat minder. Wij zijn juist wel heel tevreden over Hello Fresh. De laatste tijd bestellen we vaker een AH box, die gaan nogal vaak uit van een goedgevulde voorraadkast (bijvoorbeeld dat je standaard bloem en ketjap in huis hebt). Dat is wel lastig als je er pas tijdens het koken achter komt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een Plus supermarkt in je buurt? Ze verkopen daar ook losse boxen zonder dat je aan een abonnement vast zit.

Ik hoor van anderen dat het veel werk is om alles te snijden voordat je pas echt kunt gaan koken. Als je echt zo lui bent, is dat misschien geen goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Youtube is je vriend. Tik: how to make... in en de wereld ligt aan je voeten.
viva-amber wijzigde dit bericht op 15-06-2019 13:41
57.14% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bij HF dat er erg veel handelingen zijn die makkelijker kunnen, vraag me dus wel een beetje af of dit de manier is om als beginnende "MasterChef" te starten.
Ik geloof dat je bij verschillende supermarkten (gesneden) verspakketten hebt, waarom zou je dat niet eerst proberen?
Ik denk dat HF je een prima basis geeft. Van bedorven producten nooit last gehad en groente snijden kost aan t begin even tijd maar daar krijg je snel genoeg handigheid in.
Alle reacties Link kopieren
Ik leerde, 30 jaar terug, koken van de Allerhande en van KookTV
lilalinda wijzigde dit bericht op 15-06-2019 13:51
0.80% gewijzigd
Toen ik voor het eerst op mezelf ging ben ik begonnen met pakjes en zakjes. Op de verpakking staat precies wat je moet doen, en gaandeweg kun je eens iets lastigers uitproberen.
viva-amber schreef:
15-06-2019 13:40
Youtube is je vriend. Tik: how to make... in en de wereld ligt aan je voeten.
Ja, ik ben een te simpele man daarvoor. Zo'n box binnenkrijgen en maar wat aankloten past het beste bij mij.
Alle reacties Link kopieren
John__doe schreef:
15-06-2019 13:47
Ja, ik ben een te simpele man daarvoor. Zo'n box binnenkrijgen en maar wat aankloten past het beste bij mij.
Pff..veel simpeler dan dat kan niet hoor.....Straks zit met al die Hello Fresh zooi en kun je de ingredienten die zij er niet in de box hebben gestopt niet vinden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als je in de app je recepten uitkiest kun je daarbij zien welke moeilijkheidsgraad een recept heeft, maar ook welke ingrediënten je zelf nog moet toevoegen en welk keukengerei je nodig hebt. Dus neem vooral even je tijd om goed de recepten te kiezen en je komt een heel eind. Hier trouwens heel tevreden over HF, nog nooit iets bedorven gehad, prima porties en goed op smaak.
viva-amber schreef:
15-06-2019 13:50
Pff..veel simpeler dan dat kan niet hoor.....Straks zit met al die Hello Fresh zooi en kun je de ingredienten die zij er niet in de box hebben gestopt niet vinden.
Ja, ik probeer het gewoon en dan zien waar het schip strandt.
Alle reacties Link kopieren
Basis dingen om in huis te hebben zijn: zout peper kerriepoeder paprikapoeder bouillonblokjes bloem eieren pasta rijst aardappels melk boter bakboter olijfolie. Eventueel: ketjap, 5 spices kruiden, tijm, rozemarijn.

Uien/sjalotten, knoflook. Eventueel gember, nootmuskaat.

Twee goede kookpannen, goede koekepan en hapjes pan. Sauspan. Eventueel grote soeppan. Grote en kleine ovenschaal.

Goed koksmes, schilmesje, wat spatels (hout).

Hier kun je sowieso mee aan de slag.

Een basis kookboek en verder googlen op recepten van een groente of gerecht wat je lekker vindt.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren tevreden gebruiker van Hello Fresh. Ik kan me voorstellen dat sommigen de selectie niet zo spannend vinden, maar bij ons sluit het prima aan bij wat wij lekker vinden. Ik vind het vooral heerlijk dat ik niet hoef na te denken over het avondeten en dat er altijd iets klaar staat om te koken.

Helemaal in het begin was er nog wel eens iets dat niet meer helemaal fris was, maar tegenwoordig is het echt een uitzondering als er een keer een ui met een plekje of zo in zit.

Mijn vriend was helemaal niet zo van het koken en hij is juist door Hello Fresh (als ik eens niet aan koken toe kwam of laat thuis kwam) handiger geworden in het volgen van de instructies en iets lekkers op tafel te zetten. Voor mij een enorme bonus :-)

Dus ik zou zeggen: ga ervoor! Standaard gebruik ik twee scherpe messen (1 grote, 1 schilmesje), sijplank, een wat grotere, diepe pan met anti-aanbak, een koekenpan en een kleiner diep pannetje van Ikea met anti-aanbak voor pasta, rijst, quinoa, etc. Soms de oven, maar sommige ovenstappen doe ik ook gewoon in een pan (of in de toaster, als je broodjes moet opwarmen). Handig om standaard in huis te hebben zijn olie, azijn, boter, mosterd, honing, sambal, deze dingen moet je zelf toevoegen. Ik gebruik trouwens bijna overal olijfolie voor, en altijd dezelfde azijn.

Eet smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
Lui, dom en kan niet koken... zet je dat ook in je Tinder profiel?

Maar ff serieus... je zou het een paar weken kunnen proberen, dan krijg je wat gevoel bij hoe een gerecht in elkaar zit. Daarna snel weer opzeggen en met een kookboekje en normaal boodschappen doen tegen 20% van de kosten minstens net zo lekker en gezond koken.
anoniem_247003 wijzigde dit bericht op 15-06-2019 13:55
36.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
O ja, bouillonblokjes zijn ook essentieel om in huis te hebben.
Alle reacties Link kopieren
En 24 kitchen kijken :)
I wanna live my life with the volume full!
Prima idee. Gewoon lekker een paar weken uitproberen. Bevalt het niet, dan stop je ermee. Ik kon al heel goed koken, maar vond een tijdje HF leuk om eens wat nieuws uit te proberen.
Te duur
MinkeDeWit schreef:
15-06-2019 13:34
De technieken wel, fantasie wellicht wat minder. Wij zijn juist wel heel tevreden over Hello Fresh. De laatste tijd bestellen we vaker een AH box, die gaan nogal vaak uit van een goedgevulde voorraadkast (bijvoorbeeld dat je standaard bloem en ketjap in huis hebt). Dat is wel lastig als je er pas tijdens het koken achter komt.
Bloem en ketjap vind ik inderdaad best standaard
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon heeft leren koken door zijn Hello Fresh abonnement. Hij heeft kennis van allerlei voedingsmiddelen, kruiden en bewerkingsmethoden gekregen, heeft geleerd dat er een enorrme varieteit aan gerechten bestaat en heeft lol in koken gekregen. Is inmiddels los van Hello Fresh, heeft zijn receptenkaarten bewaard, kan prima koken en de nodige boodschappen er voor doen. Hello Fresh was een goede leerschool. Nooit iets over bedorven produkten gehoord.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de maaltijdpaketten van Ah/lidl/enz ook een uitkomst.
Vaak wel voor 3 personen. 1x voor mij met dochter en 1x voor de vriezer om mee naar werk te nemen.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven