Inspiratie pasta (met tomatensaus)

19-06-2019 19:02 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben opzoek naar nieuwe recepten voor pasta met tomatensaus. Ik maak hem steeds een beetje het zelfde wat eigenlijk gaat vervelen, maar ik vind het wel lekker en makkelijk (en gezond ook nog). Hebben jullie nog recepten voor mij? Andere recepten voor pasta zijn ook welkom!

Ik eet pasta vaak vegetarisch maar af en toe met vlees vind ik ook lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst iets heel lekkers gemaakt wat ook nog heel simpel was te bereiden. Pasta met citroen en ricotta. Op pinterest staan heel veel recepten.
Scheutje wijn erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Knoflook, ui, champignons, courgette bakken, een zakje spinazie erdoor, kruiden en een blik tomaten.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day; Ja dat is opzich een goed idee, alleen zijn 9 van de 10 recepten ongezond en vet en komen er steeds plaatjes voorbij van hetzelfde!

@anoniem; dat doe ik inderdaad al (rode wijn) alleen juist daarom smaakt het zo saai denk ik. Zonder vaak weer te zuur....
Geen wijn, wel theelepel suiker, kan ook.
Schaapje11 schreef:
19-06-2019 19:17
Lady_Day; Ja dat is opzich een goed idee, alleen zijn 9 van de 10 recepten ongezond en vet en komen er steeds plaatjes voorbij van hetzelfde!

@anoniem; dat doe ik inderdaad al (rode wijn) alleen juist daarom smaakt het zo saai denk ik. Zonder vaak weer te zuur....

Hoe maak je 'm nu dan?
Alle reacties Link kopieren
Wat uit zo'n tube Bomba is wel lekker erdoor. Bij Albert Heijn ligt hij bij de tomatenblikjes dacht ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-06-2019 19:23
Wat uit zo'n tube Bomba is wel lekker erdoor. Bij Albert Heijn ligt hij bij de tomatenblikjes dacht ik.
Jaaaa!! Echt super lekker.
Ik maak deze wel eens en ook mijn (ietwat lastig qua linzen) vriend vindt het lekker. Maar ik doe niet per se pompoenpitten (pijnboompitten is iets klassieker en gaat ook bijv.) en ook neem ik soms de grote tomaten i.p.v. cherrytomaten. Is een beetje naar eigen smaak.

https://www.google.be/amp/s/www.hellofr ... 3famp=true
Alle reacties Link kopieren
Grote pastaschelpen (bio appie) roomkaas met kruiden en knoflook, kappertjes, zwarte olijven plakjes, rood uitje, cherrytomaatjes, blik gepelde tomatenblokjes, 1 blikje tonijn, kaasgratin voor ovenschotenschotel (1 heel zakje) pijnboompitjes, gedroogde tomaten, verse basilicum

Kook de pasta beetgaar.
Mik alle overige ingredienten minus de geraspte kaas, basilicum en pijnboompitten in een pan en verwarm even, gooi daarna alles in een ovenschaal, kaas, basilicum en pijnboompitten eroverheen en in de oven en wachten tot het kaas lichtbruin wordt en dan opnassen.

Ik gooi er ook wel eens rucula doorheen.
En sowieso een flinke scheut olijfolie en wat zeezout.

Smakeljk!
Alle reacties Link kopieren
https://www.duizenden1dag.nl/bologneses ... lowcooker/

Dit is mijn favoriet.
retrostar schreef:
19-06-2019 19:23
Wat uit zo'n tube Bomba is wel lekker erdoor. Bij Albert Heijn ligt hij bij de tomatenblikjes dacht ik.

Deze? https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... mato-paste

Had ik nog nooit van gehoord. Dank, die ga ik ook proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst pastasaus met balletjes zelf gekruide kip gehakt gemaakt met geroosterde courgette, wortel, paprika en aubergine. Erg lekker.
Pasta alla norma ken je misschien al?
https://www.jamieoliver.com/recipes/pas ... lla-norma/
Alle reacties Link kopieren
Deze maak ik erg vaak, erg lekker. De melk maakt het romig. De wijn en spekjes geven het extra smaak.

- verwarm een koekenpan en doe 1el milde olijfolie er in. Voeg na 30 seconden 500gr mager rundergehakt toe. Maak het gehakt rul met een houten lepel.

- terwijl het gehakt bakt, hak je 2 uien, 2 stengels bleekselderij, 1 wortel, en 2 tenen knoflook grof. doe dit in een kom van een keukenmachine en hak het fijn.

- na 10 minuten zal het gehakt grijs/goudbruin zijn. doe het gehakt over in een schaal.

- snijd 200gr ontbijtspek of pancetta in kleine stukjes, voeg aan de pan toe en bak in 8-10 minuten tot het vet is vrijgekomen en het vlees krokant en goudbruin is.

- voeg de groente toe en zet het vuur laag. laat 10 minuten zacht koken tot de groenten gaar zijn

- doe het gehakt terug in de pan. scheur 1 handvol basilicum blaadjes er boven of voeg de 1 theelepel gemengde gedroogde groene kruiden toe. roer 2 eetlepels tomaten puree, een laurierblad en 150ml witte wijn er door. laat het mengsel 2 minuten zacht sudderen en inkoken. roer de 150ml melk en 800gr gesneden tomaten uit blik er door plus 100ml water. Breng op smaak met zout en peper.

- leg het deksel schuin op de pan en laat 1,5 uur sudderen totdat het gehakt mals is en omgeven door een volle, dikke saus. voeg eventueel zout en peper naar smaak toe.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
19-06-2019 19:19
Hoe maak je 'm nu dan?
Ui, knoflook, courgette, paprika, blik gehakte tomaten, rode wijn, zout en beetje gember siroop. Als kruiden verse tijm en rozemarijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee hoor! Bedankt tot nu toe 😊
Ik vind deze erg lekker, rode saus met rode paprika en geitenkaas.
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... geitenkaas
retrostar schreef:
19-06-2019 19:23
Wat uit zo'n tube Bomba is wel lekker erdoor. Bij Albert Heijn ligt hij bij de tomatenblikjes dacht ik.
Wat is dat? Een tube Bomba zegt me niks.
Je kunt ook het idee van tomaten loslaten, en voor heel andere pastasauzen gaan. Bijvoorbeeld met zalm, spinazie, pijnboompitten en creme fraiche. Of spek, mais, champignons, prei en boursin.
CommonSense schreef:
19-06-2019 20:57
Wat is dat? Een tube Bomba zegt me niks.

Klik even op de link die ik daaronder plaatste dan :proud:
Alle reacties Link kopieren
Op het eind blikje tonijn door je tomatensaus.

Enkele ansjovisjes voor de zoute toets laten zorgen. Je plet ze al onder de gefruite ui.

Saus lang genoeg laten sudderen (minstens half uur).

Half blikje tomatenpuree bij de groenten laten meebakken voor een paar minuten zorgt voor rijkere smaak.

Tips kunnen apart toegepast of onderling gecombineerd worden.

Oh, iets calorierijker maar erg lekker: bechamelsaus maken, onder pasta mengen, laag pasta, saus, pasta, saus in ovenschotel, bedekken met geraspte kaas en bruin laten bakken in oven.
Alle reacties Link kopieren
Geen tomatensaus, wel lekker: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -courgette

En: https://www.lifesabout.nl/gerechten-zon ... -bertolli/
Mijn standaardrecept voor 2 keer 2 porties. Alle ingrediënten doe ik de ene helft vegan en andere helft vlees. Even op letten dus moest je het maken.

Een grote ui, wortel en enkele stelen selder fijnsnijden en bakken met teen knoflook en wat chilivlokken of sambal naar smaak. Dan ca 150 gr gehakt of half bakje vegan gehakt meebakken. Kruiden (gedroogde peterselie, tijm, rozemarijn, oregano, basilicum) naar smaak toevoegen. Dan zo’n groot potje tomatenpuree verdelen over de twee pannen. Dan twee fijngehakte paprika’s en een klein doosje fijngesneden champignons erbij (om wat meer groenten binnen te krijgen). Even laten aanbakken en afblussen met wat rode wijnazijn of balsamicoazijn. Voeg evt peper en zout toe, of ca een half blokje groentenbouillon. Dan een pakje passata verdelen over de twee pannen en even wat water in het pak doen om ook het residu te ‘winnen’. Laten pruttelen en een beetje inkoken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven