Isotone sportkrant zonder suiker (koolhydraten)

21-06-2019 11:49 37 berichten
*opgelost*



Ik ben op zoek naar poeder om zelf een isotone sportdrank te maken, maar dan wel zonder suiker/koolhydraten.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie weet een goede?
anoniem_385715 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 12:47
3.95% gewijzigd
Je hebt nu eenmaal suiker nodig voor een isotone sportdrank, anders is het hypotoon.
Alle reacties Link kopieren
Kijk es in de krant.....

Sorry, grapje.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sportdrank
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
JonathanStrange schreef:
21-06-2019 11:57
Je hebt nu eenmaal suiker nodig voor een isotone sportdrank, anders is het hypotoon.
Volgens Google niet.
Ik wil dus geen koolhydraten maar zouten enzo.
Alle reacties Link kopieren
Sporvoedingwebshop.nl, sportdranken, sportvoeding hydrate electrolyte tabletten. Die zijn mooi laag in calorien.
fietsen varen vrouwelijk doen
Orișa schreef:
21-06-2019 12:15
Volgens Google niet.
Dan zoek je toch met dezelfde Google naar de juiste tabletten/poeder?
Sportkrantdrank zonder suiker. Enter.
Rosalind schreef:
21-06-2019 12:27
Dan zoek je toch met dezelfde Google naar de juiste tabletten/poeder?
Sportkrantdrank zonder suiker. Enter.
Weet je hoe wel opties je dan wel niet krijgt?
zeefietser1 schreef:
21-06-2019 12:27
Sporvoedingwebshop.nl, sportdranken, sportvoeding hydrate electrolyte tabletten. Die zijn mooi laag in calorien.
Super! Dank je wel.
Orișa schreef:
21-06-2019 12:29
Weet je hoe wel opties je dan wel niet krijgt?
Hoeveel bedoel je?
Joh, doe eens gek. Bestel er twee en test welke je goed vindt.
Orișa schreef:
21-06-2019 12:15
Volgens Google niet.
Ehm, een sportdrank met weinig suiker heet hypotoon, dat verzin ik niet zelf. Je kunt dus Googlen op hypotone sportdrank, een stuk minder hits. Succes. Ik zie overal dezelfde mixen staan, die je net zo makkelijk zelf kunt maken, trouwens.
Wat fijn dat ik weer zo vriendelijk geholpen ben hier!
Zeefietser, dank je, ik heb besteld :)
Ik gebruik de poeder van Sis (gebruik sowieso altijd Sis, geen aandelen). Die maak je aan met water. Maar bevat wel koolhydraten. Maar de koolhydraten die het bevat zijn er veel minder dan die ik verbrand met het sporten.

Anders zijn de Sis tabs een optie. Die zijn hypotoon, minder koolhydraten.
Water met een scheutje Karvan Cevitam met 0% suiker, en een snufje zout. Maar in principe heb je die suikers wel nodig.
JonathanStrange schreef:
21-06-2019 12:34
Ehm, een sportdrank met weinig suiker heet hypotoon, dat verzin ik niet zelf. Je kunt dus Googlen op hypotone sportdrank, een stuk minder hits. Succes. Ik zie overal dezelfde mixen staan, die je net zo makkelijk zelf kunt maken, trouwens.
Bedankt.
MinkeDeWit schreef:
21-06-2019 12:50
Water met een scheutje Karvan Cevitam met 0% suiker, en een snufje zout. Maar in principe heb je die suikers wel nodig.
Nee, die heb ik niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
waarom wil je sportdrank drinken? Voor een normale (wedstrijd)sporter is dit absoluut niet nodig.

De reden dat het een sportdrank genoemd wordt, is vooral om de koolhydraten/suikers aan te vullen en een beetje mineralen.

Je kan er ook voor kiezen om gewoon water te drinken, eventueel met een scheutje (suikervrije) siroop of wat uitgeknepen citroen.

heb jij de die suikers na afloop van een training nodig, dan moet je eens goed nagaan of dat je wel goed traint. Train je dan niet met een te hoge hartslag te veel in je koolhydraatverbranding.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
21-06-2019 14:00
waarom wil je sportdrank drinken? Voor een normale (wedstrijd)sporter is dit absoluut niet nodig.

De reden dat het een sportdrank genoemd wordt, is vooral om de koolhydraten/suikers aan te vullen en een beetje mineralen.

Je kan er ook voor kiezen om gewoon water te drinken, eventueel met een scheutje (suikervrije) siroop of wat uitgeknepen citroen.

heb jij de die suikers na afloop van een training nodig, dan moet je eens goed nagaan of dat je wel goed traint. Train je dan niet met een te hoge hartslag te veel in je koolhydraatverbranding.
Als je een duursporter bent (bijv marathons loopt) dan ga je het niet redden op alleen water. Tenzij je dat niet onder "normale" sporters vindt vallen :P
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
21-06-2019 14:04
Als je een duursporter bent (bijv marathons loopt) dan ga je het niet redden op alleen water. Tenzij je dat niet onder "normale" sporters vindt vallen :P
Nee, lees de blogs van Koen de Jong maar eens. Er zijn tegenwoordig ook steeds meer topsporters die ketogeen leven, maar dat is weer het andere uiterste.

Verder zijn er maar relatief weinig mensen die een marathon lopen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
21-06-2019 12:44
Ik gebruik de poeder van Sis (gebruik sowieso altijd Sis, geen aandelen). Die maak je aan met water. Maar bevat wel koolhydraten. Maar de koolhydraten die het bevat zijn er veel minder dan die ik verbrand met het sporten.

Anders zijn de Sis tabs een optie. Die zijn hypotoon, minder koolhydraten.
Ik gebruik de sis electrolyte hydro tabs, lemon/lime smaak vind ik het beste te doen (iets anders smaakt mij al gauw te heftig waardoor ik teveel afgeleid wordt van het sporten). Wij gebruiken deze tabs ook incidenteel als limonade als het bijvoorbeeld heel warm weer buiten is (zoals de verwachting voor komende week) of voor het slapen als we een paar alcoholische drankjes op hebben (uitdroging en brak gevoel voorkomen) of als ik een beetje ziekig/ misselijk/ zwak ben.
-
anoniem_385715 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 14:13
0.00% gewijzigd
hamerhaai schreef:
21-06-2019 14:13
Nee, lees de blogs van Koen de Jong maar eens. Er zijn tegenwoordig ook steeds meer topsporters die ketogeen leven, maar dat is weer het andere uiterste.

Verder zijn er maar relatief weinig mensen die een marathon lopen.
Ik geloof je hoor. Ik vind sportdrank ook niet per se nodig en je kunt heel veel op water. Ik loop zelf tot 25 km op water, maar -na heel veel experimenteren- moet ik met een marathon toch echt aan de sportdrank. Ik wilde TO ook de vraag stellen waar het voor nodig is, want over het algemeen leveren de sportdranken meer suikers op dan dat je verbruikt.
Hyperbole schreef:
21-06-2019 14:24
Ik gebruik de sis electrolyte hydro tabs, lemon/lime smaak vind ik het beste te doen (iets anders smaakt mij al gauw te heftig waardoor ik teveel afgeleid wordt van het sporten). Wij gebruiken deze tabs ook incidenteel als limonade als het bijvoorbeeld heel warm weer buiten is (zoals de verwachting voor komende week) of voor het slapen als we een paar alcoholische drankjes op hebben (uitdroging en brak gevoel voorkomen) of als ik een beetje ziekig/ misselijk/ zwak ben.
Oh wauw, helpt dat? :P

Herkenbaar van de smaak. Ik hou ook helemaal niet van zoet dus ik heb altijd iets wat ik meng met water.
Snowpink schreef:
21-06-2019 15:06
Ik geloof je hoor. Ik vind sportdrank ook niet per se nodig en je kunt heel veel op water. Ik loop zelf tot 25 km op water, maar -na heel veel experimenteren- moet ik met een marathon toch echt aan de sportdrank. Ik wilde TO ook de vraag stellen waar het voor nodig is, want over het algemeen leveren de sportdranken meer suikers op dan dat je verbruikt.
Zie bericht voor het jouwe.
En het gaat dus juist om sportdrank zo der suiker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven