Maaltijdbox eerst invriezen dan maken of eerst maken dan inv

21-06-2019 15:14 16 berichten
Stel je wilt de gerechten uit je maaltijd-box volgende week pas opeten.

Kan je dan het beste de groente eerst blancheren en dan vervolgens invriezen of kan je beter eerst het gerecht koken, om vervolgens in te vriezen?

Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste manier, vers gelijk invriezen. Iemand tips en tricks hiervoor?
Dat hangt volgens mij van de groentes en de recepten af. Zijn het geen groentes die een week goed blijven in de koelkast?
Marana schreef:
21-06-2019 15:15
Dat hangt volgens mij van de groentes en de recepten af. Zijn het geen groentes die een week goed blijven in de koelkast?
Meestal zijn het groentes die precies een week goed blijven. Maar, ik wil ze de week daarop eten.
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat je die box niet gewoon een week later komen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Eerst klaarmaken, dan invriezen.
Dat zou mijn optie zijn. Even wat meer werk nu, maar dan blijft het veel lekkerder!
En hoef je de week erna alleen maar op te warmen.
Alle reacties Link kopieren
John__doe schreef:
21-06-2019 15:20
Meestal zijn het groentes die precies een week goed blijven. Maar, ik wil ze de week daarop eten.
Maar dan nog, hangt van de groente af. Sommige kan je gesneden invriezen, terwijl andere soorten je beter eerst kan verwerken en dan invriezen of blancheren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Veel groenten zijn niet meer zo lekker na zeven dagen in de ijskast. Paprika wordt zachter, broccoli wordt geel en krijgt een koolgeur, tomaat krijgt soms plekjes en schimmel, bloemkool wordt minder wit, knolselderij verkleurt op het snijvlak, prei wordt zachter.

Nog wel te eten hoor, maar zonde van je geld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Paprika, broccoli, bloemkool, knolselderij en prei kan je invriezen, maar dan wordt het nog minder lekker dan in de ijskast.

Blancheren zou ik niet doen. gewoon snijden en dan de vriezer in, tenminste de groenten die ik genoemd heb.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
1 week in de koelkast houden die groentes het echt wel vol. Ik vaar en aan boord krijgen we 1 keer in de maamd provisie. De tomaten en komkommers bv die we nu 3 week geleden aan boord kregen is nog niks mis mee. Ja sommige dingen krijgen een beetje andere kleur maar dat is nof steeds beter dan het vriesspul wat we aan boord hebben. Dat heeft namelijk een behoorlijke andere kwaliteit dan wat er in de vriezer van een supermarkt ligt.
fietsen varen vrouwelijk doen
Betere planning maken qua box levering.
Momenteel woon ik alleen... Dus, ik kook alleen voor mijn eigen.

Een maaltijd-box bij HF kost 45 euro voor 5 gerechten voor 1 persoon, terwijl 5 gerechten voor 2 personen 50 euro kost. Dus, voor 5 euro meer, krijg je 2x zoveel eten.

Er zal gerust weleens iemand mee-eten, maar niet elke dag. Vandaar, dat ik een manier zoek dat ik het nog kan invriezen en op een later moment kan eten.

Maar, hoe? Eerst blancheren, dan invriezen? Bij het arriveren van de box, gelijk de helft koken en invriezen? Of gelijk rauw invriezen?

Volgens mij kan ik het beste het blancheren en dan invriezen, volgens mij is dat het beste.
Ik hoef niks in te vriezen, heb mijn eerste box binnen en wat een teleurstelling.

Het is wel heel erg weinig wat je krijgt, als je ziet wat je betaald.
Alle reacties Link kopieren
John__doe schreef:
22-06-2019 09:34
Ik hoef niks in te vriezen, heb mijn eerste box binnen en wat een teleurstelling.

Het is wel heel erg weinig wat je krijgt, als je ziet wat je betaald.
Je betaalt ook voor het feit dat het thuis wordt afgeleverd en je niet naar de super hoeft. En voor de recepten, dat je dat niet zelf hoeft te bedenken.
Waarom heb je deze boxen besteld? Voor het gemak dat je niet naar de supermarkt hoeft of omdat je geen inspiratie hebt qua koken?

Ik ben ook alleen en laat 1x per 2 weken AH boodschappen thuisbezorgen, ik kom nog zelden in de supermarkt. Daarnaast ook het gemak dat ik me nooit meer een versuffing sjouw aan zware boodschappen, heerlijk. Nu hou ik heel erg van koken en heb dus geen kant en klare menu’s nodig ter inspiratie.
Alle reacties Link kopieren
John__doe schreef:
22-06-2019 09:34
Ik hoef niks in te vriezen, heb mijn eerste box binnen en wat een teleurstelling.

Het is wel heel erg weinig wat je krijgt, als je ziet wat je betaald.
tja wat had je gedacht ...

gewoon zelf boodschappen doen en koken.. en als je niet naar de supermarkt wil je kun je evtueel ook gewoon je boodschappen online bestellen.

Als je niet iedere dag wil koken dan kook je gewoon een grotere portie en stop je een gedeelte in de koelkast voor de volgende dag als lunch of diner of voor de dag daarop. Of je vriest een portie in
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon dagelijks het recept aanhouden en dus voor twee koken en dan de helft invriezen. Lijkt mij het makkelijkst..
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven