Wat eten jullie wanneer het heel warm weer is ?

21-06-2019 20:52 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande week wordt het erg warm weer. Ik heb dan weinig zin om in de keuken te staan of warme ovens aan te zetten. Iedere dag salades en/ of BBQ wordt ook saai. Afhaalchinees, pizza of friet ook. Misschien leuk om ideeën met elkaar te delen.

To trapt af.
- broodje ei,ui en tomaat. Met zwarte peper en mayo.
- buiten gourmetten/fonduen
Sla
Sla
Sla
En oja
Sla
Ik kook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
ijsjes
En brood met gebakken ei en tomaat
Alle reacties Link kopieren
Couscoussalade!
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
En barbecuen natuurlijk.
Pastasalade is ook lekker.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Aardappelsalade, pastasalade, vlees met sla, brooddagje of soep. In ieder geval niet iets waarvoor ik lang in de keuken sta.
ririanneke schreef:
21-06-2019 20:58
Aardappelsalade, pastasalade, vlees met sla, brooddagje of soep. In ieder geval niet iets waarvoor ik lang in de keuken sta.

Hier hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet kant en klaar spul of wat mijn man wenst te koken. Met die temperaturen doe ik het fornuis niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn vrije dagen maak ik in de ochtend iets, dan staat de zon nog niet op de keuken. Op werkdagen wordt het gebakken ei met rauwkost, tapas, maaltijdsalade of een patatje.
Alle reacties Link kopieren
Buiten is het warmer dan binnen. Althans, in mijn huis. Dus zeker geen barbecue. Kantoor en sportschool hebben airco, mijn auto ook. Mijn huis zonwering. Ik zal wat meer binnen zitten denk ik.

Mijn menu ga ik verder niet aanpassen. Nou, een beetje zouter eten misschien. Lekker bouillonnetje trekken van ossenstaart of zo. Sowieso meer vochthoudend voedsel, geen droge crackers, maar ook dat eet ik al weinig.
Alle reacties Link kopieren
Stokbroodje met wat lekkers erop. En voor de vitaminen een versgemaakte smoothie erna(ast).
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Hutspot
Op het einde (of bijna einde) van een hittegolf, durf ik best witte kool met worst en gekookte aardappelen eten. En dat smaakt mij dan dat ik er geen woorden voor heb. Ik ben dan die sla en tomaten zo beu als …. koude pap.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
21-06-2019 21:03
Hutspot
Met suddervlees en stoofperen.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
- Vlees(vervanger), gebakken aardappelen en sla
- Pastasalade
- Macaroni (lust ik zomer en winter)
- BBQ
Salade Caprese :heart: met een heerlijk koel glaasje rosé
én knoflookbrood.
Gewoon wat ik normaal zou maken in de lente of zomer.
Hetzelfde als altijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik word na twee dagen wee van salades (ook als het koud is, trouwens). Wat dan wel? Zie mijn ava, dergelijk eten is niet voor niets uitgevonden in tropische temperaturen. En weet je wat tegenwoordig zo handig is? Je kunt het (bijna) allemaal klaarmaken als het nog niet zo heet is en dan invriezen.
Ik maak dus morgen rendang padang (extra pittig), ayam kecap met een extra rawitje of wat, sambal goreng telor (okee, niet om in te vriezen), en mocht ik toch ineens een onstuitbare behoefte aan salade hebben, gado gado. Ik heb er eigenlijk nu al zin in, maar ja, net gegeten :yum: .
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
21-06-2019 21:03
Hutspot
Haha,dat heb ik ooit op de camping in Italië gemaakt. Mijn dochter had zo'n zin in hutspot . Het was 40 graden maar hè, moederliefde maakt alles mogelijk. :yes:
Ik eet gewoon warm eten hoor. Ik moet wat substantieels, anders word ik flauwtjes. Maar ik heb ook geen last van hitte. Het kan mij niet heet genoeg. Heerlijk.
Cateautje schreef:
21-06-2019 20:53
Ik kook gewoon.
Ik ook.

Ooit op vakantie in Azië geleerd dat pad thai en curry's prima te eten zijn met warm weer.

O.k., ik geef het toe: een schijf watermeloen of sappige mango gaat er ook wel in.
Alle reacties Link kopieren
Ik kook gewoon. Geen last van de hitte met de airco aan.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven